Vraag

Consequenties abonnement niet verlengen

  • 2 December 2017
  • 89 reacties
  • 28417 keer bekeken

beste kpn. wat gebeurt er als ik mijn kpn abbonement niet verleng? loopt deze dan automatisch door? en blijven de kosten dan gelijk of gaan deze naar beneden omdat de telefoon kosten eraf gaan? mvg jen

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden + topic naar juiste categorie verplaatst

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

89 reacties

Reputatie 7
Hallo @Mir-anda, welkom op het KPN forum. Ik zie dat je vraag hier even is blijven liggen, sorry daarvoor. Hier help ik je graag verder mee. Zou je daarvoor je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, naam contractant + klantnummer. Laat je even een berichtje achter als je gegevens zijn aangevuld?

Beste,

Is er hier iemand die weet of e.e.a. ook van toepassing is op zakelijke abonnementen?

Ik heb 3 nummers op 1 abonnement die allemaal verlengbaar zijn sinds 20-06-2016 (!)
1 van de nummers is sim only, maar bij de andere 2 zijn destijds 2 iPhone's 6 geleverd.
De kosten van de iPhone's zijn, net zoals bij zo velen, verwerkt in het maandbedrag.
Deze kosten staan echter niet gescheiden gespecificeerd op de maandelijkse factuur die ik krijg.

Ik ben me nu aan het oriënteren (nieuwe telefoons, abonnementen e.d.) en stuitte eigenlijk per toeval op deze topic, want ook ik vroeg me af waarom ik nog steeds de volle mep betaal voor 2 telefoons die inmiddels al lang afbetaald zijn.

Op het zakelijke forum is deze vraag al door anderen gesteld, maar als ik e.e.a. goed begrijp (wellicht niet) geldt het terugschroeven van de kosten na het einde van de contractperiode (volgens KPN) niet voor alle abonnementsvormen.

Ik vind dit enigszins vreemd, temeer omdat wanneer ik nu zou verlengen (verlengpagina), er expliciet wordt aangegeven dat de kosten na de contractperiode automatisch omlaag gaan. Dus ook bij zakelijke abonnementen !

Voordat ik hierover met KPN in "gevecht" ga en/of er een jurist naar laat kijken (iets wat misschien helemaal niet nodig is), wil ik graag weten hoe en wat hier bij mensen die er verstand van hebben over bekend is.

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reactie.

Groet,
Wapp
Reputatie 7
Badge +8
@Wapp Dat is het nadeel van de oude abonnementen idd en veel mensen die ze ongemerkt lieten doorlopen.
Een moderator zal je vraag oppakken en dit doorzetten naar de juiste afdeling en die zullen je verder helpen.
Tegenwoordig worden abonnementen wel uit elkaar op de factuur gezet bij de oude was dit helaas nog niet zo.
Reputatie 7
Wettelijk gezien mag KPN geen kosten meer voor het toestel in rekening brengen na afloop van de vaste contractperiode (24 maanden), ook niet als deze kosten in de abonnementsprijs opgenomen zijn. KPN moet met terugwerkende kracht alle kosten restitueren die voor het toestel na afloop van de vaste contractperiode in rekening zijn gebracht.
Hoi Roos en WJB,

Dank voor jullie reacties. E.e.a. geeft de burger moed zullen we maar zeggen 🙂

Nu maar hopen dat iemand bij KPN dit naar aanleiding van deze post op pakt.
Ik heb niet zo heel goeie ervaringen met KPN als het gaat om communicatie dus fingers crossed.
(als je eenmaal iemand te pakken hebt die verstand van zaken heeft en ook nog bevoegd is iets te regelen komt het vaak wel goed trouwens)

Nogmaals dank en een goed weekend

Groet,
Wapp
Reputatie 7
Hallo @Wapp, welkom op het KPN forum 🙂 Goed dat je ons hier gevonden hebt, zoals je hier hebt gelezen zijn er meer gebruikers die wij via dit topic de toestelkosten hebben laten stopzetten, en het te veel betaalde deel van de toestelkosten terugbetaald. Ik lees dat je een zakelijk abonnement(en) van ons hebt. Ik kan je helaas hier niet verder mee helpen, ik kan alleen consumenten producten inzien. Maar... Op ons zakelijk KPN forum kun je het vragen. Mijn collega's van zakelijk helpen je graag verder 🙂
Hallo KPN,
Ook ik ben er achter gekomen dat ik het volledige bedrag van het abonnement ben blijven betalen terwijl de contractduur van 24 maanden in het voorjaar van 2018 al is verstreken.
Kan iemand mij helpen dit recht te zetten?

Mvg. Niels
Reputatie 7
Hah @Niels82, welkom op het KPN forum 🙂 Uiteraard wil ik je helpen. Daarvoor heb ik wel je gegevens nodig: postcode, huisnummer, naam contractant en mobiel nummer. Je kunt dit in je forumprofiel kwijt. Laat je het mij weten als je jouw gegevens hebt aangevuld?
Hallo Nadia,

Fijn dat je me wilt helpen. Ik heb m'n profiel aangepast. Ik hoor graag van je.

Mvg. Niels
Reputatie 7
Done @Niels82! Ik heb je verzoek doorgezet. Binnen 5 werkdagen wordt er telefonisch contact met je gezocht. Mijn collega zorgt dat het in orde komt. Laat je het hier weten? 🙂
Doe ik. Ik wacht het telefoontje af. Dank voor je moeite!

Gr. Niels
@WBJ (en anderen)

Ik heb inmiddels uitgebreid (privé) contact gehad met iemand van het zakelijke forum.
Deze heeft e.e.a. redelijk snel voor me uitgezocht en kwam met onderstaand antwoord.

Er is bij Zakelijk Mobiel (de abonnementsvorm die deze nummers hebben) geen aparte betaling voor een toestel in het abonnement. Daarbij komt dat deze abonnementen per juni 2016 verlengbaar waren en vanaf dat moment aangepast hadden kunnen worden naar een abonnement. De abonnementsvormen die toen actief waren hebben wel een apart toestelbedrag in het abonnement, waarbij de toestelkosten automatisch vervallen na afloop van het contract. Het klinkt misschien hard, maar in die zin is het jullie eigen verantwoordelijkheid geweest.

Bovenste zin is feitelijk niet waar, want ik heb ook een sim only in dit abonnement zitten (totaal 5 nummers waarvan 2 groep sim's voor iPads) en daar betaal ik minder abonnementskosten voor.

Verder staat er; eigen schuld, dikke bult......
Min of meer hetgeen ik al van KPN verwacht had.

Ik heb een goede (zakelijke) rechtsbijstandverzekering, dus mijn volgende stap is om er een jurist naar te laten kijken.
Alle informatie is die hierover bij forumleden bekent is is echter welkom dus daarom post ik e.e.a. hier ook nog maar even (op het zakelijke forum kom ik geen stap verder)


Bij voorbaat dank voor iedere reactie.

Groet,
Wapp.

Goedemorgen,

Met verbazing lees ik de reacties in dit forum en ondertussen check ik mijn facturen en kom ik er achter dat ik al 1,5 jaar teveel heb betaald aan KPN abonnementskosten. Mijn contract is nameijk per 17-01-2020 afgelopen.

Ik zou het erg op prijs stellen als dit met terugwerkende kracht hersteld kan worden en de teveel betaalde kosten op mijn bankrekening worden gestort.

Vriendelijke groet,

Jolanda

Goedemorgen,

Met verbazing lees ik de reacties in dit forum en ondertussen check ik mijn facturen en kom ik er achter dat ik al 1,5 jaar teveel heb betaald aan KPN abonnementskosten. Mijn contract is nameijk per 17-01-2020 afgelopen.

Ik zou het erg op prijs stellen als dit met terugwerkende kracht hersteld kan worden en de teveel betaalde kosten op mijn bankrekening worden gestort.

Vriendelijke groet,

Jolanda

Hallo @Jolanda0470 , even een misvertand wegwerken, na het einde van je vaste contract houd je abo niet op te bestaan, maar wordt stilzwijgend omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand.

Â