Dataverbruik opeens veel hoger

  • 9 June 2021
  • 12 reacties
  • 697 keer bekeken

Badge

Sinds ik enkele dagen geleden KPN Veilig op mijn mobiel heb geïnstalleerd, is verbruik van MB’s sterk toegenomen. Verbruikte MB's op dit moment nog nooit zo hoog geweest, terwijl er deze maand nog 20 dagen zijn te gaan. Maak bijna alleen gebruik van mijn Wifi-netwerk. Verbruikt de app KPN Veilig veel MB’s?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 2
Badge +1

@Wegkapitein, welkom bij ons op het Forum. De KPN Veilig app staat niet bekend als een enorme dataverbruiker. Je kunt in de instellingen bij Antivirus bepalen of er volgens een planning wordt gescand of niet. Op die manier houd je die functie en dat gebruik in eigen hand.
Door het gebruik van een MB datateller kun je precies bijhouden wat je MB-verbruik is. Dit kan op een iPhone via Instellingen > Mobiel netwerk, op een Android toestel via Instellingen > Gegevensverbruik. 

 

Reputatie 2
Badge +1

@Wegkapitein Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Badge

Dag Rick,

het probleem is opgelost. Het lag idd niet aan de app KPN Veilig. Door jouw aanwijzing kon ik wel terugvinden wat apps verbruiken. Dank voor jouw hulp.

Reputatie 2
Badge +1

@Wegkapitein, graag gedaan! Fijn dat je de oorzaak hebt kunnen achterhalen, niets vervelender dan je databundel te zien verdwijnen zonder dat je weet waar het aan is opgegaan.

Reputatie 2

Sinds ik enkele dagen geleden KPN Veilig op mijn mobiel heb geïnstalleerd, is verbruik van MB’s sterk toegenomen. Verbruikte MB's op dit moment nog nooit zo hoog geweest, terwijl er deze maand nog 20 dagen zijn te gaan. Maak bijna alleen gebruik van mijn Wifi-netwerk. Verbruikt de app KPN Veilig veel MB’s?

Ik heb precies hetzelfde. Heb een week geleden kpn veilig geïnstalleerd. Nu is in enkele dagen mijn bundel op. In een paar dagen tijd is 5 gig data door kpn veilig verbruikt.

Ben wel heel benieuwd wat kpn veilig dat aan verbruikt.

 

Sinds ik enkele dagen geleden KPN Veilig op mijn mobiel heb geïnstalleerd, is verbruik van MB’s sterk toegenomen. Verbruikte MB's op dit moment nog nooit zo hoog geweest, terwijl er deze maand nog 20 dagen zijn te gaan. Maak bijna alleen gebruik van mijn Wifi-netwerk. Verbruikt de app KPN Veilig veel MB’s?

Ik heb precies hetzelfde. Heb een week geleden kpn veilig geïnstalleerd. Nu is in enkele dagen mijn bundel op. In een paar dagen tijd is 5 gig data door kpn veilig verbruikt.

Ben wel heel benieuwd wat kpn veilig dat aan verbruikt.

 

Hallo @Artwido- , dat verbruik kun je op app-niveau zien in je mobiel en aanpassen indien nodig.

 

Reputatie 2

Sinds ik enkele dagen geleden KPN Veilig op mijn mobiel heb geïnstalleerd, is verbruik van MB’s sterk toegenomen. Verbruikte MB's op dit moment nog nooit zo hoog geweest, terwijl er deze maand nog 20 dagen zijn te gaan. Maak bijna alleen gebruik van mijn Wifi-netwerk. Verbruikt de app KPN Veilig veel MB’s?

Ik heb precies hetzelfde. Heb een week geleden kpn veilig geïnstalleerd. Nu is in enkele dagen mijn bundel op. In een paar dagen tijd is 5 gig data door kpn veilig verbruikt.

Ben wel heel benieuwd wat kpn veilig dat aan verbruikt.

 

Hallo @Artwido- , dat verbruik kun je op app-niveau zien in je mobiel en aanpassen indien nodig.

Dat weet ik maar het is kpn veilig zelf die zoveel verbruikt.

 

Hallo @Artwido- dan zou ik KPN Veilig eens uitzetten en daarna het verbruik in de gaten houden.

Het kan ook een éénmalig iets geweest zijn i.v.m. bijwerken software/firmware of zo, vooral omdat je eerder schreef dat je KPN Veilig pas geïnstalleerd hebt, dan is het bijwerklen van de software/firmware niet denkbeeldig, want standaard verbruikt KPN Veilig bijna niets, behalve het dagelijks bijwerken van de antivirus-definities.

 

 

Reputatie 2

Hallo @Artwido- dan zou ik KPN Veilig eens uitzetten en daarna het verbruik in de gaten houden.

Het kan ook een éénmalig iets geweest zijn i.v.m. bijwerken software/firmware of zo, vooral omdat je eerder schreef dat je KPN Veilig pas geïnstalleerd hebt, dan is het bijwerklen van de software/firmware niet denkbeeldig, want standaard verbruikt KPN Veilig bijna niets, behalve het dagelijks bijwerken van de antivirus-definities.

 

 

Ik heb het maar even helemaal er af gegooid.

Mijn huisgenoten hebben ook kpn veilig alleen dat is een ander icoontje. Hun hebben het groene kpn logo boven in beeld. Ik heb alleen een vinkje in beeld.

Is dat een nieuwe versie?

Hallo @Artwido- , misschien word je wat wijzer hierover via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig.htm

Succes.

 

De laatste 2 maanden is het verbruik van mb's sterk toegenomen.

Gister bijvoorbeeld had ik mijn mobiel nog helemaal niet gebruikt, maar er stond wel ineens 1gb minder op.

Zo raak je wel gauw je bundel kwijt.

 

De laatste 2 maanden is het verbruik van mb's sterk toegenomen.

Gister bijvoorbeeld had ik mijn mobiel nog helemaal niet gebruikt, maar er stond wel ineens 1gb minder op.

Zo raak je wel gauw je bundel kwijt.

 

Hallo @harrie12 in je mobiel kun je precies zien welke apps de data verbruiken.