Dubbel betalen voor je telefoon?

  • 25 October 2020
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

Ik ben benieuwd of ik ook dubbel betaal voor mijn telefoon. Het begon met een fout van mezelf: op mijn werk tijdens de lunchpauze een iPhone 12pro met abonnement besteld en ervoor gekozen om het toestel direct geheel te betalen. Eerst keurig sms’jes gekregen over nummerbehoud en daarna een ideal betaalscherm. Bleek ik mijn Raboscanner thuis te hebben liggen en het bedrag van 1175 Euro was te hoog om via mijn iPhone te betalen. Dus maar gewacht tot ik eind van de middag thuis was. Bleek de betaallink verlopen en kreeg ik het advies alles te annuleren. Dat deed ik en ik maakte de bestelling opnieuw aan. Vervolgens de telefoon betaald. Er kwam keurig een bevestiging en een nieuw bestelnummer per mail. Alles goed denk je dan. Maar nee, in de loop van de volgende dag kreeg ik een mail, dat KPN de nieuwe bestelling gecanceld had “omdat er al een bestelling liep”. Maar die had ik zelf toch al gecanceld? Bij nader onderzoek blijkt mijn idealbetaling gekoppeld te zijn aan de nieuwe, door KPN gecancelde bestelling en bij de oude, die ik op advies van KPN zelf gecanceld had, staat “betalen aan de bezorger”. Het lijkt er dus sterk op dat ik mijn iPhone twee keer moet betalen (of helemaal niet krijg?). Als ik de bestelstatus wil controleren, staat er al vier dagen “Uw persoonlijke omgeving staat nog niet online. Het kan maximaal een uur duren voordat deze klaar is voor gebruik.”. Ik dacht dat het aan mij lag, maar 2 collega’s, die ook bestelden, zien ook al een paar dagen hetzelfde. Een uur kan bij KPN best lang duren dus. Ik wacht af. Ik wacht ook nog op mijn iPhone, maar daar kan KPN niks aan doen denk ik. Maar de rest van het bovenstaande is wel opmerkelijk. En als ik werkelijk dubbel moet betalen ben ik erg benieuwd hoe lang het duurt voor ik mijn geld terug heb. Bij Bol.com duurde het na cancelen van een opdracht amper twee dagen. Het kan dus gemakkelijk, ook bij een grote organisatie. Wordt vervolgd.


3 reacties

Ik heb inmiddels gevonden dat je je op de pagina van de bestelstatus niet moet houden aan het voorbeeld voor je postcode. Er staat “1234 AB” met een duidelijke spatie tussen de cijfers en de letters. Als je dat keurig doet krijg je niks te zien. Laat je hem weg, dat zie je de status wél. Ik kon dus zien dat mijn iPhone voorlopig niet komt. KPN: misschien het invulvoorbeeld aanpassen naar een zonder spatie.

Maar van de door KPN gecancelde opdracht is ook op deze manier niets meer te zien. Ik ben benieuwd hoe ik mijn 1176 Euro terug ga krijgen als het bestelrecord blijkbaar vernietigd is door KPN.

Nou, ik zie net dat het volledige bedrag teruggestort is. Prima actie KPN! đź‘Ť

Reputatie 2
Badge +5

Hoi @Johnsteh! Sorry voor mijn late antwoord. Het is momenteel erg druk waardoor ik je topic nu pas zie. Ik begrijp dat het inmiddels is opgelost en dat je teveel betaalde bedrag inmiddels terug hebt! Mocht je nog vragen hebben, laat het dan vooral weten. Ik wens je in ieder geval veel plezier met je nieuwe iPhone! 

Reageer