Vraag

Eenmalige kosten bij abonnement betalen

  • 14 October 2021
  • 7 reacties
  • 240 keer bekeken

Op 28 juli 2021 heb ik een automatische incasso gehad van jullie met het bedrag van €910,97 

Toen stond er in mijn kpn app dat deze rekening was betaald.

Dus ik liet het maar voor wat het was omdat ik het een heel gedoe vond om de telefoon terug te sturen etc. 

Ik vond het wel veel geld daarom koos ik voor een abonnement van 2 jaar om in delen te betalen en niet in een keer.  

Maar dit was dus niet het geval. 

Na een poos kreeg ik een rekening dat ik weer moest betalen. €910,97 ik schrok hiervan want dit was toch al betaald?

Ik heb het toen uitgezocht maar niemand van KPN wist hoe dit nou zat.. 

Vandaag vanaf juli tot nu heb ik pas gehoord hoe het zit.

Er is geprobeerd het geld af te schrijven van mijn rekening en dat was niet gelukt zegt KPN.

Nu moet ik alsnog €910,97 betalen maar ik vind dit veeel te veel geld in een keer. 

Ik wil gewoon een abonnement van 2 jaar waarin ik per maand de telefoon ook aflos. 

Net als mijn vorige abonnement. 

 

Mijn vraag is:

Kunnen jullie dit voor mij veranderen? 

Ik wil betalen per maand & dan de telefoon kosten in mijn abonnement elke maand. 
Als ik de telefoon wou kopen had ik dat wel gedaan in de winkel ipv met een abonnement erbij. 

 

Ik hoop dat dit opgelost kan worden! 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik vindt het een vreemde gang van zaken. Als die 910 euro in juli betaald is, dan is het toch klaar? 

En waarom word zo'n toestel eigenlijk geleverd voordat die betaald is? Ik bedoel... er is tegenwoordig een uitgebreide inkomens- en lastentoets & BKR-registratie, je kan niet teveel lenen enzo. Blablabla. Dit om de consument te beschermen tegen grote schulden. Maar als de klant aangeeft dat die het toestel in 1 keer betaald, dan kan die het in handen krijgen voor dat het geld overgemaakt is?

Dat is toch raar?

Hallo, @Kpnklant12 . Welkom op het forum.

Dit is mijns inziens niet zoals het hoort te gaan. Maar dit zal door een moderator opgepakt moeten worden (heb je al gebeld overigens? 0800-0402 ).

Opdat de moderator je gegevens kan inzien heeft deze die wel nodig. Kan je je profiel daarom vast invullen? (niet hier je gegevens, maar alleen in profiel).

Vul in naam, postcode, huisnummer, woonplaats, klantnummer (i.i.g. mobiel want daar gaat het nu over). En je mobiele tel.nr. Dat kan in hetzelfde tekstvak als het klantnummer mobiel of bv in pers. opmerkingen.

 

Er is geprobeerd het geld af te schrijven van mijn rekening en dat was niet gelukt zegt KPN.

Ik begrijp dat het die eerste keer dus NIET gelukt is, ondanks dat je via de app wel de indruk had. Had je dat toen niet gecheckt via je bank-app? Het is nogal een bedrag.

Hallo PeterG, 

heb mijn gegevens ingevuld 

hoop dat ik nu verder geholpen kan worden 

heb een ook al gebeld met KPN meerdere keren om uit te zoeken hoe dit nou kan 

uiteindelijk gehoord dat het niet is betaald. 
Wat ik nu wil os mijn abbonement wijzigen 

ipv het toestel in 1 keer te betalen veranderen naar per maand 

Reputatie 7
Badge +24

Het abonnement wijzigen zal niet gaan denk ik. Misschien kunt u een betalingsregeling treffen.

Maar nogmaals: ik snap niet hoe dit zo heeft kunnen gebeuren. Die inkomens- en lastentoets is er juist om dit soort situaties te voorkomen. Als je aangeeft dat je het toestel in 1x betaald, dan behoor je het ding pas in handen te krijgen als het geld overgemaakt is.

Ja heel vervelend .. dan wordt het inderdaad een betalings regeling of de telefoon alsnog terug sturen maar of dit kan weet ik ook niet.

de telefoon alsnog terug sturen maar of dit kan weet ik ook niet.

Je zit al lang over de 14 dagen bedenktijd heen. Dat zal dus niet gaan.

Waarschijnlijk heb je per ongeluk 'gekozen’ om het toestel in 1 x te betalen. Of dat nu nog veranderd kan worden….

Heb net gebeld met KPN & het is geregeld! 
mag het in delen betalen heb samen met KPN een regeling getroffen die ook voor mij haalbaar is. 
ben heel erg blij hiermee. 
super goed geholpen 👍🏽