Vraag

eSIM

  • 24 October 2020
  • 16 reacties
  • 522 keer bekeken

Badge

Ik lees op internet dat KPN deze maand de eSIM gaat lanceren, kan iemand mij vertellen wanneer dit zal gebeuren. Het is nl. best vreemd dat bijna all providers deze dienst reeds aanbieden maar KPN niet.

 

1.

[Gisteren 14:46] Markxman BV (Albert)

https://www.iculture.nl/nieuws/kpn-esim-particulier/

KPN vanaf oktober met eSIM voor consumenten

KPN gaat de eSIM vanaf oktober aanbieden bij gewone consumenten. Eerder was de elektronische simkaart …

www.iculture.nl

 

2.

https://www.overons.kpn/nl/nieuws/2020/nog-meer-data-en-e-sim-bij-mobiele-abonnementen-kpn


16 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Uw bent een van de vele in de lange rij wachtenden op deze aanpassing :)

Het is ons allen ook een raadsel waneer dit gaat gebeuren en er zijn al vele vragen hierover gesteld en de Forum medewerkers krijgen vanuit de “top” ook geen antwoorden

Dus schaar U net als ons in de lange rij wachtenden voor het verlossende antwoord ;)

Badge

hoi Albert2110,

Dat snap ik en heb ik ook gelezen, waar ik mij over verwonder is dat een bedrijf als KPN de boel niet op orde heeft en dat ze niet aan kunnen geven wanneer ze eea beschikbaar stellen. Ontwikkelingen werken altijd in een projectvorm of dat nou agile, scrum of regulier project is. In alle gevallen zit hier een planning achter incl deadlines.

Maar goed dat is mijn persoonlijke verwondering. Ik hop dat ze ons voor het eind van de maand verlossen uit deze kwelling ;-)

Ik vind het bijzonder dat huidige abonnementhouders moeten wachten, maar als je een nieuw abonnement aanschaft je wel direct een esim krijgt. 🤬

 

"Je kunt binnenkort via de MijnKPN app een simwissel naar e-sim aanvragen. Ben je nieuw bij KPN dan krijg je de optie om direct voor e-sim te kiezen bij alle mobiele abonnementen van KPN, zowel mét toestel als Sim Only."

Badge +19

Als ineens duizenden mensen een simkaartwissel aanvragen dan gaan er problemen komen natuurlijk. 

Badge

Dat zou best kunnen maar je mag van een bedrijf als KPN verwachten dat ze met de ontwikkelingen en de markt mee gaan. En dat ook wanneer er veel wissels aangevraagd worden ze hierop anticiperen en hun capaciteit hierop aanpassen. Nu laten ze al hun klanten in het ongewisse terwijl de meeste overige providers het allang aanbieden waaronder ook een dochter van KPN. Nu is KPN zelf debet aan het hebben van 2 smartphones voor veel gebruikers die voorheen duo sim hadden maar nu bij een nieuw toestel eSim ervoor terug krijgen, echt ongelofelijk.

De maand duurt nog 5 dagen, ben benieuwd of het nog gaat lukken..?

Dan kan ik eindelijk afscheid nemen van mijn tweede toestel.

Reputatie 5
Badge +10

Binnenkort introduceren we inderdaad de e-sim. Een exacte datum is niet bekend. Ik raad aan om deze pagina en/of dit topic in de gaten te houden. Daar staat meer informatie en als er nieuws is, wordt dat daar gedeeld. 

Badge

Hoi Heine, bedankt voor je antwoord, helaas is het niet heel concreet en wel erg vrijblijvend. Ik begrijp dat het bij jullie al operationeel is maar dat jullie het alleen voor de zakelijke markt aanbieden. Ik kan me niet voorstellen wat de reden is om het niet in productie te zetten voor particulieren.

Het zou toch prettig zijn als KPN ook over de brug komt voor ons particulieren aangezien alle concurrenten, maar zeker ook jullie dochter het al een tijdje aanbiedt. Vanuit een klanten oogpunt is dit toch een zeer onbevredigende situatie helemaal als je kijkt naar de stature van een bedrijf als KPN.

Ik heb telefonisch en via de chat contact gehad met de klantenservice van KPN. De medewerker aan de telefoon zei dat esim nog in de maand oktober beschikbaar zou komen, maar de medewerker via de chat verwees me naar de esim pagina van kpn waar alleen maar binnenkort weergegeven wordt en gaf aan dat oktober niet gehaald gaat worden. 
Ik zou graag willen dat KPN meer informatie zou geven: wanneer is de verwachte datum / maand? Binnenkort is voor mij deze week, uiterlijk binnen 30 dagen. Binnen een kwartaal is voor mij niet meer binnenkort. ;)

Reputatie 1

We zitten nu eind oktober maar nog niks gehoord over de esim. 
Vraag me af of KPN woord gaat houden om dit in oktober te introduceren voor particulieren. 

Reputatie 1

De optie is sinds vandaag aanwezig in MijnKPN maar lijkt vooralsnog niet tewerken, er gebeurt simpelweg niets...

Reputatie 1

De optie is sinds vandaag aanwezig in MijnKPN maar lijkt vooralsnog niet tewerken, er gebeurt simpelweg niets...

Optie is nu weer weg

Reputatie 1

Blijkbaar een test...

Reputatie 1

Ik denk het. Maar hoop dat het snel gaat werken. 

https://www.iculture.nl/nieuws/kpn-esim-particulier/

https://tweakers.net/nieuws/173990/kpn-stelt-het-aanbieden-van-esim-uit-tot-ergens-in-de-komende-weken.html

Reageer