Beantwoord

Gebeld door onbekend (net)nummer

  • 30 September 2019
  • 4 reacties
  • 585 keer bekeken

Zojuist gebeld door +31 289621218 en al eerder op de dag door een +31 27 nummer. Wat zijn dit voor nummers? Nu zag ik dat 027 iets met slechthorende te maken heeft, maar nu daar 028 er achter aan komt vraag ik mij af wat voor scam er nu weer op handen is.??
icon

Beste antwoord door PeterG 30 September 2019, 16:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Zowel 028(x) als 027(x) zie ik niet (komen niet voor) in de netnummerlijst.
Dit kan dus een valse nummerweergave zijn. Die 'Pakistanen' maken daar veelvuldig gebruik van.

O.a. "This is Microsoft calling; we found a problem in your computer...."
opgezocht bij ACM
geen resultaat

Dit schreef ik er pas nog over
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Rujar, welkom hier.

Goede adviezen hier. Valt in hetzelfde straatje als dit topic. Niets mee doen en in ieder geval nooit terugbellen!
Reputatie 7
Badge +7
Zojuist gebeld door +31 289621218 en al eerder op de dag door een +31 27 nummer. Wat zijn dit voor nummers? Nu zag ik dat 027 iets met slechthorende te maken heeft, maar nu daar 028 er achter aan komt vraag ik mij af wat voor scam er nu weer op handen is.??

De vorige keer dat ik een Microsoft-beller aan de lijn had, heb ik het spelletje meegespeeld en net alsof gedaan of ik "zijn" stappen volgde. Zo heb ik 'm ongeveer een kwartier aan de praat gehouden. Geloof mij, als er iets is, waar Microsoft-bellers een hekel aan hebben, dan is het dat.
Vandaag had ik er weer een aan de lijn. Ik heb 'm eerst verteld dat, als ik een probleem met een windows-pc zou hebben, dat hij dan bij Bill Gates moet zijn. Volgens mij snapte hij het niet.
Even later zei ik dat zijn verhaal onzin was omdat ik een apple-computer heb (wat niet zo is), dat ik 'm doorhad en dat inmiddels de politie hem op het spoor was. De goeie man ontplofte vervolgens... Er kwamen toch een paar bedreigingen uit, zelfs tot aan de dood toe...