Beantwoord

Geen mail ontvangen over mijn bestelling

  • 9 November 2019
  • 10 reacties
  • 365 keer bekeken

Hallo,

 

Mijn broertje en ik hebben allebei een nieuwe telefoon besteld met abonnement.

Nu heeft mijn broertje in totaal 5 mailtjes en een sms’je van jullie gehad en ik heb er maar 1 ontvangen.

Mijn broertje heeft een afleverdatum kunnen invullen en de aanvraag voor het nummerbehoud te bevestigen. Ik heb dit allemaal niet ontvangen. Morgen komt zijn mobiele telefoon binnen, maar ik weet niets over de mijne. Hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 November 2019, 14:05

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @ColetteDijkgraaf 

Blijkbaar gaat er wat mis met jouw bestelling.
Het snelste kun je even 0800 0402 bellen.
Dat kan 24 uur p/dag, 7 dagen p/week

Je kunt ook wachten tot een KPNmedewerker dit binnenkort overneemt maar zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus [b]niet[/b] hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @ColetteDijkgraaf, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het kan inderdaad zo zijn dat er iets misgelopen is met jouw bestelling, maar zijn het precies twee dezelfde bestellingen? Hetzelfde toestel, en op dit moment bij dezelfde provider met dezelfde einddatum van het contract? Want als hier verschillen in zijn, dan is het niet per se alarmerend dat je niet beide dezelfde berichten hebt ontvangen. Het blijven natuurlijk wel twee bestellingen  die los van elkaar staan :slight_smile:

Wat zie je op de bestelstatuspagina van KPN?

Desalniettemin kijk ik natuurlijk graag het een en ander voor je na! Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en het betreffende 06-nummer? Dit kan je noteren bij persoonlijke opmerkingen en is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Ik hoor graag van je!

Ik heb ondertussen mailtjes ontvangen en mijn bestelde product wordt vandaag geleverd. Nu staat innde mail dat ik het bedrag moet betalen bij de koerier, maar ik heb het bedrag al betaald. Hoe kan dit?

Reputatie 7
Badge +21

@ColetteDijkgraaf, fijn dat je inmiddels de bevestiging hebt ontvangen en het toestel onderweg is! Ik begrijp dat je hier van schrikt, op zo'n korte termijn en zonder jouw gegevens kan ik helaas niet zoveel doen hierin. Dus ik wil je aanraden om even met ons te bellen via 0800-0402 om duidelijkheid te krijgen vóórdat de koerier komt! 

Ik heb contact gehad met KPN en zij gaan ervoor zorgen dat het probleem z.s.m. is verholpen.

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat te horen, Colette! Heb je het toestel inmiddels ook ontvangen?

Ik heb dinsdagochtend ineens een mailtje binnengekregen van KPN met dat mijn bestelling is geannuleerd vanwege het weigeren aan de deur. Nu is de koerier niet bij mij aan de deur geweest, dus ik heb gelijk gebeld. Na zo’n 9 telefoontjes gepleegd te hebben blijkt dat ik moet wachten tot mijn geld terug gestort is (wat 1 á 2 weken kan duren) en dan zal ik opnieuw de telefoon moeten bestellen. Ditzelfde overkomt mijn broertje momenteel ook, alleen bij hem zijn ze wel langs geweest met telefoon. De telefoon is helaas mee terug genomen omdat wij volgens de koerier nog moesten betalen terwijl wij dot al hadden gedaan. De koerier heeft zijn telefoon mee terug genomen en ook mijn broertje heeft ondertussen (na veel bellen) zijn bestelling laten annuleren en wacht nu tot zijn geld is terug gestort.

Ik baal hier enorm van en ben absoluut niet van plan om de telefoon opnieuw te bestellen.

Reputatie 7
Badge +30

Oei, dat is een heel andere uitkomst dan verwacht. Je krijgt het geld zo snel mogelijk terug. In de meeste gevallen heb je het ook al binnen enkele werkdagen. We hebben wat meer gevallen gezien waarbij mensen de bijbetaling bij de koerier opnieuw moesten doen. Dit kwam dan door een kleine storing in het systeem waardoor de eerdere betaling niet goed gezien werd, of niet goed gekoppeld werd aan de bestelling. In die gevallen corrigeren we dat natuurlijk en krijgt men de tweede betaling ook zo snel mogelijk weer terug. Dat gaat dan d.m.v. een handmatige correctie, dus is dan ook in een dag of twee, drie, weer op de rekening.  Maar, ik kan me ook zeker voorstellen dat je aan de deur dan niet nog een keer wilt betalen en dus weigert. In dat geval gaat het geautomatiseerde annuleringsproces lopen. De terugbetaling kan dan ietsje langer duren omdat eerst de annulering in het systeem verwerkt moet worden voor de we terugbetaling in gang kunnen zetten.

 

Ik hoop dat dit een beetje extra uitleg geeft. Begrijpelijk dat je hier enorm van baalt en aarzelt om opnieuw bij ons te bestellen. 

Nogmaals...het klopt dat ik hiervan baal. En ik aarzel absoluut niet of ik bij jullie de telefoon nog zal bestellen. Dat gaat sowieso niet door. Ik vind  het een beetje jammer dat het zo lang moet duren. Kwestie van een overschrijving wat in een paar minuten geregeld kan worden volgens mij. 
Ik denk dat ik hiervoor eens contact op ga nemen met het programma Kassa. Kijken of zij mij kunnen helpen. Op deze manier krijg ik een gevoel van oplichting. 

Reputatie 7
Badge +21

@ColetteDijkgraaf, ik kan je beloven dat het geen oplichting is en je gewoon je geld gaat terugkrijgen. Alleen omdat dit een automatisch proces is kunnen we het niet versnellen helaas. Hopelijk ontvang je het alsnog snel en kan je, ergens anders, alsnog het toestel bestellen!

Reageer