Beantwoord

Inkomende oproepen niet zichtbaar

  • 6 December 2019
  • 14 reacties
  • 2279 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen,

 

Ik merk al geruime tijd dat niet al mijn inkomende oproepen binnen komen. Mijn telefoon IPhone XR gaat niet over, ik zie ze niet in de lijst met gemiste gesprekken.

Maar krijg (meestal) wel tijdje later een bericht (sms) dat ik een gemiste oproep heb.

 

Zo heb ik al een aantal belangrijke telefoontjes gemist. Heel vervelend.

Ik had dit overigens ook al met mijn vorige telefoon dus vraag me af of het aan het toestel ligt.

 

Hebben jullie tips?

 

Groeten Sandra

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 December 2019, 11:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi Sandra, 

 

Mogelijk staat er iets verkeerd in de instellingen. Heb je optie "Houd onbekende bellers stil" soms aangezet? 

 

 

Reputatie 1
Badge

Hallo,

 

die mogelijkheid had ik al gevonden via internet en die staat niet aan.

dankjewel.

Reputatie 7
Badge +28

Best lastig dan om dit helder te krijgen. Staat het bij jou ook zo bij berichtgeving?

 

Reputatie 1
Badge

Ja zo staat het bij mij ook. (alleen ander geluidje :wink: )

Maar het rare is dat een gemiste oproep dus ook niet in mijn lijst met oproepen staat.

Dus als ik naar Telefoon ga en kies voor recent. Dan kan je kiezen voor alles of gemist. Maar bij beiden staan ze niet vermeld en ik krijg dus wel een sms een hele tijd later dat ik de oproep heb gemist. 

Maar niet bij alle oproepen hoor, soms gaat het ook wel gewoon goed. (ook met onbekende nummers)

 

Reputatie 7
Badge +28

Nog wat anders proberen: Hoe staat niet storen ingesteld? 
 

 

Reputatie 1
Badge

Nee, staat niet ingesteld. Heb het hetzelfde als jouw voorbeeld.

 

Reputatie 7
Badge +28

Jammer, want ik weet het nu verder qua technische aspecten ook niet. Wel is het apart dat dit met twee verschillende toestellen gebeurde. 

 

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je tijdens die inkomende oproepen in een gebied zit waar niet voldoende dekking is. Dat is te zien linksboven op jouw toestel. (Bij mij links van Vodafone) 

En daar is dan weinig aan te doen. 

Reputatie 1
Badge

Nee dat is het ook niet, want het is ook als ik thuis ben. En daar hebben we goed bereik.

Zou het aan de SIM kaart kunnen liggen?

 

Reputatie 7
Badge +28

Het vervangen van de sim-kaart is het proberen waard. Het moet toch ergens aan liggen…..

 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Sandrasnip, welkom! Fijn om te zien dat je met hulp van Noordzee al zoveel uit hebt kunnen sluiten! Ik dacht in eerste instantie ook aan een probleem met het netwerk, dat zou ook verklaren waarom je de sms met een gemiste oproep later krijgt. Heb je je simkaart nog vervangen? Je kunt gemakkelijk via MijnKPN een nieuwe aanvragen. Ben je altijd thuis als dit gebeurt of ook wel eens op een andere locatie?

Reputatie 1
Badge

Hallo,

 

nee het gebeurd ook als ik elders ben.

 

Ik heb nog niet mijn simkaart kunnen aanvragen. Dat lukt niet via de MijnKPN app. 

Ik word dan doorgeschakeld maar weet mijn wachtwoord en inlognaam niet meer. 

Dus dat wordt een klusje voor de kerstvakantie. 

Of kan ik dat ook regelen in de KPN winkel?

Reputatie 7
Badge +28

Dat kun je inderdaad ook in de KPN-winkel regelen. Neem dan wel jouw ID-bewijs mee. 

Reputatie 1
Badge

Die heb ik altijd bij me.

Komt goed. Dank jullie wel.

Reputatie 7
Badge +30

Laat je nog even weten of het daardoor beter is geworden? Anders denken we graag weer verder met je mee.