Beantwoord

Internet valt weg tijens een mobiel telefoongesprek.

  • 9 January 2021
  • 12 reacties
  • 379 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb sinds enkele weken een OnePlus 8T en daarvoor de OnePlus 7T.

Vanwege telefonische overlast heb ik een paar jaar geleden mijn telefoonnummer laten wijzigen. Ik heb al die jaren nog wel het zelfde simkaartje gebruikt. Nu met de 8T kreeg ik ook de Google berichten applicatie erbij en die activeerde op basis van het oude nummer waarmee de simkaart was geregistreerd een extra functie.

Nu heb ik een nieuwe simkaart ontvangen en alles lijkt te werken. Behalve... U leest het in de titel. Tijdens bellen heb ik geen internet meer.

Moet ik nu weer een nieuwe simkaart ontvangen?

icon

Beste antwoord door Lisa 18 January 2021, 13:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Jeroen Ruiter! Wat gek? Valt de Wifi weg of 3G/4G of allebei? Als je de nieuwe simkaart in een ander toestel stopt, valt internet dan ook weg tijdens het bellen? Als dit zo is, dan zou ik een andere simkaart proberen. Zo niet, dan lijkt het in het toestel te zitten. 

Ik hoor graag van je
 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Sorry Lisa, Ik heb blijkbaar een notificatie gemist in mijn mailbox. Het internet is momenteel wel beschikbaar tijdens het bellen (niet altijd trouwens). Als het werkt is het wel enorm traag. Ander toestel maakt dat ik last heb van de zelfde problemen.

Nu zie ik bij instellingen dat mijn OnePlus ook nog geen 5G aanbied. Er is weinig informatie over op dit forum (alleen dat jullie in gesprek zijn met de fabrikant) maar ik kan de instellingen dan ook niet handmatig op 4g zetten of zoiets.

Kan ik ergens nog iets instellen/resetten om dit probleem te tackelen?

Gr. Jeroen

Reputatie 7
Badge +17

@Jeroen Ruiter Een van de redenen dat wij de OnePlus niet verkopen is, omdat het toestel nog niet optimaal gebruik kan maken van diensten zoals wij die aanbieden. Dit heeft te maken met de software op de apparaten die niet compatible is met ons netwerk. Dit kan doorgaans de reden zijn waarom 5G niet werkt (niet zichtbaar is) en waarom 4G bellen ook niet optimaal functioneert. Maak jij hier gebruik van? Probeer dit dan eens uit te zetten. 

Welk ‘ander’ toestel heb je gebruikt om te testen(merk/type)? 
Je kunt vooralsnog altijd een andere simkaart proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet. 

Ik ben benieuwd Jeroen Ruiter!

Samsung J6. Ik kan 4g bellen helemaal niet selecteren maar zie wel de keuze om 3g/4g uit te zetten over te stappen op bijvoorbeeld 3g. maar dat vind ik niet wenselijk. Voor beide mobiele nummers die ik gebruik vind dit plaats. is het handig om per mobiel nummer eerst een simkaart te wijzigen? De vorige keer is dit tegelijkertijd geprobeerd. hierdoor heb ik een willekeurig simkaart geactiveerd zonder te weten of dit bij een specifiek nummer hoorde.

 

Gr. Jeroen

Reputatie 7
Badge +17

Daar kan me iets bij voorstellen@Jeroen Ruiter! Zou niets uit mogen maken, zowel terugschakelen naar 3G als het willekeurig activeren van simkaarten. 
Het moet gewoon functioneren zoals je gewend bent. 

Zal ik een nieuwe simkaart toesturen? Voor beide nummers? Dan kun je ze om de beurt activeren. 

Ik kreeg de vorige keer meerdere twee simkaarten binnen met activatiecodes en voor mijn gevoel liepen een aantal zaken door elkaar heen. Kan ik eerst voor het eerste nummer een wisseling doen en als die compleet is, dat ik jou een privebericht stuur, zodat de 2e kaart gewisseld kan worden?

 

Gr. Jeroen

Reputatie 7
Badge +17

Ja! Dat is goed. Ik heb de eerste simkaart toegestuurd. Het ‘eerste’ nummer bij mij eindigt op 3. Dit is (volgens mij) het hoofd-abonnement. 

Ik zie je reactie wel verschijnen @Jeroen Ruiter! Bedankt voor je snelle reacties vandaag:blush:

Gelukt! Wil jij simkaart voor het andere mobiele nummer opsturen? Gaat om mobiel nummer eindigt op 4

Reputatie 7
Badge +17

Top! Gedaan :blush:  Hou je me op de hoogte? Ben benieuwd hoe het nu gaat met bellen en internetverbinding. 

Het internet is wel traag maar lijkt het op het hoofdnummer wel beter te doen. De 2e komt hoop ik vandaag binnen. Ik laat het nog even weten. hoop binnenkort ook meer actief weer te zijn op het forum. is even een drukke tijd met een kleine erbij , studie en het werken in de zorg.

Reputatie 7
Badge +17

@Jeroen Ruiter Dat begrijp ik! Alles op z'n tijd:innocent: