Beantwoord

Kan niet bellen naar 1 vast nummer

  • 26 May 2019
  • 12 reacties
  • 1463 keer bekeken

Hallo ook ik heb hetzelfde probleem kan niet naar 1 vast nummer bellen. Zou het kunnen dat een medewerker van de KPN dit blokkeert?
Daar heb ik namelijk een sterk vermoeden van daar mijn instellingen niet zijn veranderd en ineens jan het niet meer..... Vreemd

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van dit topic
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 June 2019, 14:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +11
@Wendtje

Wat ook kan is dat je het bewuste telefoonnummer per ongeluk geblokkeerd hebt. Controleer dat in je telefoon. Het staat meestal in het menu 'Contacten'.

Contacen/instellingen/geblokkeerde nummers
Nee dat is niet is namelijk mijn huistelefoon en heb ik al gekeken
Reputatie 7
Hoi Wendtje, welkom! Ik begrijp dat je van je mobiele telefoon niet naar je huistelefoon kunt bellen. Wat gebeurt er als je dit probeert? Probeert hij wel om te bellen (en hoor je de toon) maar gaat de telefoon thuis niet over? Of hoor je gelijk al gen beltoon als je probeert te bellen? Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Vermeld ook even je huistelefoonnummer in het veld 'persoonlijke opmerking'. Dan ga ik dit voor je nakijken.
Hoi Wendtje, welkom! Ik begrijp dat je van je mobiele telefoon niet naar je huistelefoon kunt bellen. Wat gebeurt er als je dit probeert? Probeert hij wel om te bellen (en hoor je de toon) maar gaat de telefoon thuis niet over? Of hoor je gelijk al gen beltoon als je probeert te bellen? Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Vermeld ook even je huistelefoonnummer in het veld 'persoonlijke opmerking'. Dan ga ik dit voor je nakijken.
Hoi Erik,
Ik hoor gelijk geen beltoon verbinding wordt direct verbroken.
Ik heb mijn profiel ingevuld.
Reputatie 7
Dank je, Wendy. Ik zie hier in de notities inderdaad ook dat je hier in januari al een keer over gebeld hebt. Jammer dat er op dat moment niet verder naar is gekeken. Wil je eens testen of je jouw huisnummer wel kunt bereiken als je anoniem belt? Dat doe je door #31# in te toetsen voor je telefoonnummer. Ik begrijp dat je met je vaste nummer niet bij KPN zit. Heb je ook contact gehad met je provider daarvan om te laten controleren of er aan die kant toevallig iets niet helemaal goed staat waardoor je 06-nummer geblokkeerd wordt?

Ik begrijp dat je met je vaste nummer niet bij KPN zit.


Is het nummer geporteerd, is het oorspronkelijk uitgegeven door een andere aanbieder ?
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Hier een eerdere vraag over iets wat er op lijkt, tenminste . . . ?
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/niet-bereikbaar-voor-klanten-van-zeelandnet-op-vaste-lijn-na-overstappen-468243

Reputatie 7
Je hebt nog niet weer gereageerd, Wendy. Heb je kans gezien om contact op te nemen met je vaste-telefoonprovider?
Hoi Erik,
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar ik begrijp nu niet precies wat je bedoelt met is het nummer geporteerd?
Oorspronkelijk komt het nummer van KPN
Reputatie 7
Oorspronkelijk komt het nummer van KPN
Wanneer is het telefoonnummer overgezet (geporteerd) naar jouw huidige provider?
Bij welke provider is het telefoonnummer nu ondergebracht?
Sinds wanneer kan jij het telefoonnummer niet meer bereiken?
Kunnen anderen nog wel dat telefoonnummer bereiken?
Wanneer het is overgezet weet ik niet precies maar zeker al 2 jaar geleden.
Ik zit nu bij vaibr.
Sinds ongeveer een half jaar en tussentijds heb ik wel weer een keer kunnen bellen.
Ja andere kunnen dit nummer gewoon bellen
Reputatie 7
Hmmm 🤔
Vergeet ook niet de vraag van Erik.
Reputatie 7
Dank je, Wendy! Dan is het inderdaad belangrijk om te weten of jij dit nummer wel kunt bellen als je anoniem belt. Als dat namelijk wel lukt dan zit het probleem niet aan onze kant. Immers, dan kun je met dezelfde simkaart, en via hetzelfde netwerk (ons) het nummer wel bereiken. Dan zit het probleem ergens aan de kant van vaibr en lijkt het erop dat jouw 06-nummer daar ergens geblokkeerd wordt.


Wil je eens testen of je jouw huisnummer wel kunt bereiken als je anoniem belt? Dat doe je door #31# in te toetsen voor je telefoonnummer.