Beantwoord

Klacht ivm korting bij contractverlenging

  • 21 July 2019
  • 6 reacties
  • 308 keer bekeken

Goedenavond. Bijna 2 jaar geleden heb ik bij KPN een simonly abonnement met toestel afgesloten. Aangezien ik thuis ook tv, internet en bellen van KPN heb krijg ik standaard via KPN Compleet 5 euro korting per maand op mijn mobiel abonnement. Daarnaast kreeg ik nog een persoonlijke korting van 5 euro per maand op mijn mobiel abonnement. 2 jaar geleden was aangegeven dat als ik nu mijn Sim only abonnement zou verlengen dat ik die 5 euro persoonlijke korting zou behouden (ook als ik geen nieuw toestel wilde hebben) naast de KPN Compleet korting. Deze afspraak zou in het systeem van KPN vastgelegd worden. Op 9 juli jl. telefonisch contact opgenomen met KPN klantenservice aangezien ze deze verlenging met persoonlijke korting niet in de KPN winkel konden verzorgen. Schetst mijn verbazing dat degene aan de telefoon zegt dat deze afspraak niet in het systeem vastgelegd is. Zoals zo vaak in het verleden niet gebeurd is. Hij heeft met de afdeling opzeggingen overlegd. Ze konden die 5 euro korting niet geven aangezien ik nu geen mobiele telefoon erbij nam. Het enige wat ze konden doen was mij 2,50 euro aan korting aanbieden. Alhoewel ik het er absoluut niet mee eens was toch maar daarmee ingestemd omdat ik al door had dat die 5 euro korting mij met geen mogelijkheid gegeven zou worden. Alhoewel mij 2 jaar geleden gegarandeerd anders toegezegd was. Ik zou teruggebeld worden door een collega van de afdeling opzeggingen om dit in orde te maken. Na ongeveer 10 minuten werd ik teruggebeld. Had duidelijk al in het begin van het eerste gesprek aangegeven voor welk abonnement ik dan wilde kiezen. Krijg ik ineens te horen dat die 2,50 euro niet mogelijk is. Dan zou ik voor meer GB aan data moeten kiezen. Ze konden me alleen maar 1,50 euro korting geven anders zou ze fraude plegen. 5 euro werd eerst 2,50 euro. 2,50 euro werd binnen 10 minuten teruggebracht naar 1,50 euro!!! Hoe dan? Duidelijk aangegeven dat het 10 minuten eerder nog 2,50 euro was. Dat was dan verkeerd gecommuniceerd door de persoon die ik in het 1e gesprek aan de telefoon had. Dat is toch niet mijn fout? Waarom moet de klant boeten dat KPN haar zaken niet goed voor elkaar heeft en medewerkers van KPN beloftes doen die niet nagekomen worden? Nadat ik mijn ongenoegen flink geuit had en ook aangegeven had dat ik na zoveel valse beloftes van KPN nu toch echt zou overwegen om zowel mobiel als thuis bij KPN weg te halen zou mevrouw overleggen met waarschijnlijk een leidinggevende of er toch niet iets mogelijk zou zijn. Ik zou teruggebeld worden diezelfde dag door haar of door een collega omdat haar dienst er 15 minuten later zou opzitten. Dat was geen probleem had ik aangegeven. Dit alles heeft op 9 juli plaatsgevonden. Inmiddels zijn we 21 juli en je kunt het bijna raden: nog steeds geen telefoontje terug van KPN gehad. Wat moet je als klant in vredesnaam doen om KPN haar beloftes te laten nakomen?? Ik ben al zo lang klant bij KPN en dan laten ze je als klant zo barsten en gaan ze zo met je om. Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen want ik weet het zo langzamerhand echt niet meer. Gr Anja

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 22 July 2019, 19:37

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Dag @Anja83 Welkom, allereerst, op het KPN Forum en dank voor het doen van je verhaal. Ik kan me levendig voorstellen dat je niet blij met de gang van zaken als je ontdekt dat in heel korte tijd er flink op achteruit bent gegaan qua korting. Dat komt heel flauw over, dat ben ik met je eens.

Ik durf je oprecht niet te zeggen óf ik je kan helpen. Voor wat betreft kortingen zijn collega's inderdaad aan regels en afspraken gebonden, waar je niet zo maar vanaf mag en ook kan wijken. Het is dus heel flauw als in het verleden gemaakte afspraken niet duidelijk zijn genoteerd, want je wilt niet alleen als klant maar ook als KPN Medewerker ergens op terug kunnen grijpen.

Ik ga vanzelfsprekend mijn best voor je doen. Het begint ermee dat ik graag je gegevens wil hebben, zodat ik kan zien wat er in onze systemen staat. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Bedankt voor jouw reactie Bart. Fijn dat je je best wilt doen. Ik heb mijn gegevens in het KPN Forum profiel aangevuld. Ik verneem graag van je als je meer weet.
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Anja83 Sorry voor dat wat late reactie allereerst. Ik heb gekeken naar wat ik terug konden en ik herken uit de aantekeningen van de collega's jouw verhaal dat er aanvankelijk over een hogere korting is gesproken, waarna een tweede collega bij jou heeft aangegeven dat dit simpelweg niet mogelijk was. Dat is de reden dat die korting van €2,50 per maand niet gegeven kon worden. Wat daar precies is misgegaan kan ik niet beoordelen, de eerste collega heeft in elk geval iets willen aanbieden dat simpelweg niet aangeboden kan worden.

Over die eerdere korting, van €5,- , kan ik zien dat deze is doorgevoerd en besproken. Ik zie echter geen aantekening over de lengte en hoedanigheid van die korting. Dat een korting vervalt bij het verlengen van je abonnement vervalt of niet opnieuw kan worden aangeboden snap ik: zo werkt het altijd met kortingen. Die zijn gebonden aan het contract dat je op dat moment afsluit.

Het één en ander moet wel duidelijk gecommuniceerd worden en bij jou is er helaas de nodige onduidelijkheid ontstaan. Dat spijt me van harte en ik snap dat dit niet fijn voelt. Mocht je het echt willen dan dien ik een klacht voor je in, zodat onze klachtenafdeling hier naar kan kijken.
Beste Bart, ik wil zeer zeker een klacht indienen. Ik ben van mening dat KPN niet zo met haar klanten hoort om te gaan en dat de klant niet de dupe ervan mag worden dat door medewerkers van KPN zaken niet in het systeem wordt genoteerd of dat er telefonisch onjuiste informatie gegeven wordt. Want er is geen onduidelijkheid ontstaan, er zijn gewoon valse beloftes gedaan! Allereerst is mij echt 2 jaar geleden toegezegd dat ik de korting van €5,- zou behouden bij contractverlenging (zowel bij verlenging met toestel als zonder). Dit is dus blijkbaar niet door de betreffende medewerker genoteerd. Er was absoluut geen sprake van dat de korting kwam te vervallen bij verlenging, integendeel. Was dus al een behoorlijke domper dat mij dat dat op 9 juli medegedeeld werd (waar ik het ook niet mee eens was). Nadat de eerste medewerker met wie ik op 9 juli gesproken heb met de afdeling opzeggingen overlegd had en ik in de wacht werd gezet kwam hij na een paar minuten bij mij terug met het bericht dat hij mij ipv € 5,- korting dan wel € 2,50 korting kon aanbieden. Hij gaf aan dat dit door een collega van afdeling opzeggingen aangegeven was. Uiteindelijk toch maar overstag gegaan onder het mom van beter iets als niets. Aangezien hij de afdeling opzeggingen niet kon bereiken zou ik teruggebeld worden. Ik viel helemaal van mijn stoel toen ik 10 minuten later door iemand van afdelingen opzeggingen teruggebeld werd en dat diegene aangaf maar € 1,50 korting te kunnen geven. Je hebt al een ontevreden klant die hierdoor alleen nog maar ontevredener is geworden. En nu al helemaal volledig ontevreden is doordat de afspraak dat ik teruggebeld zou worden nadat het met een leidinggevende o.i.d. besproken zou worden tot op heden nog steeds niet is nagekomen. Het liefst zou ik klant blijven bij KPN met zowel mijn mobiel abonnement als thuisabonnement. Maar ik begin door al deze fouten en valse beloftes sterk te overwegen om beide abonnementen bij jullie te beëindigen en volledig over te stappen naar een andere provider. Tenzij jullie klachtenafdeling nu iets voor mij kan betekenen. Het gaat uiteindelijk maar om €3,50 verschil! Mocht jullie klachtenafdeling niet met een passende oplossing komen dan zijn jullie dus zeer waarschijnlijk voor zo’n klein bedrag een klant met 2 abonnementen kwijt. Aan jullie de keus of jullie een trouwe klant waarderen en willen behouden of liever naar de concurrent sturen/in die richting duwen. Ik weet dat jij er niets aan kunt doen Bart en ik ben al heel blij dat jij je met deze kwestie bemoeid en je best voor me doet. Dat waardeer ik zeer. Ik hoop dat je mijn frustraties tegenover organisatie KPN snapt. Zou jij voor mij een klacht willen indienen?

Gr Anja
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Anja83 Geen probleem en uiteraard snap ik dat je niet blij bent. Ik heb de klacht voor je ingediend en een collega zal in elk geval contact met je zoeken om de zaak te bespreken. Laat je weten hoe het is afgelopen?
Dank je wel voor je hulp Bart. Ik laat je weten hoe het afgelopen is.

Reageer