Beantwoord

Klacht over niet wijzigen contract na wettelijke bedenktermijn

  • 18 March 2020
  • 15 reacties
  • 323 keer bekeken

4 weken geleden mijn abonnement weer verlengd, al jaren bij KPN, 2 weken  bedenktijd, 2 weken later wordt het abonnement die ik gekozen heb als "verleng voordeel" "nu met extra korting" goedkoper aangeboden dan wanneer ik verleng heb, mijn nieuwe abonnement gaat pas over 2 maanden in en na contact met KPN, zeggen ze dit niet te kunnen aanpassen, ik ervaar het als onwil! Ben niet blij en zeer teleurgesteld in Kpn en zeker omdat ik er al jaren klant ben!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 22 March 2020, 18:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Zo gaat het nou Ă©Ă©nmaal met contracten. Als het daarna goedkoper wordt heb je pech. Wordt het duurder dan heb je geluk. Blijkbaar vond je die prijs goed genoeg om te verlengen. Overigens snap ik nooit waarom mensen zo lang van te voren verlengen of beter gezegd waarom ze verlengen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Airmiles, welkom op het forum!

Ik vind het jammer dat je teleurgesteld bent over het niet kunnen wijzigen van een contract, het betreft hier echter géén onwil.

 Gedurende het jaar hebben wij meerdere acties en daarnaast lanceren we elk jaar nieuwe abonnementen, afgestemd op de wensen en voorkeuren van onze klanten. Er wijzigt dus nogal eens wat :wink:  Op het moment dat jij je bestelling hebt geplaatst, zal je volledig achter je eigen keuze hebben gestaan en zal je dus iets besteld hebben dat je graag wilde hebben. Het risico van vroegtijdig verlengen is wel dat er tussen het aanvragen van een nieuw contract en de daadwerkelijke ingangsdatum van dat contract, iets kan veranderen aan ons aanbod. Waardoor er iets beschikbaar komt dat je eigenlijk liever had willen hebben dan hetgeen dat je nu besteld hebt. Dit zorgt er echter niet voor dat een opgesteld contract opengebroken kan worden, hoe jammer dat wellicht ook is. 

Ik hoop dat je ondanks de extra kortingsactie, straks wel heel blij gaat zijn met de inhoud van je abonnement!

 

 

Hoi Maya, bedankt voor je reactie! Helaas zal ik er een naar gevoel bij blijven houden en zal dan ook(voor mij over 2 jaar) mijn partner over een jaar en thuis internet(Xs4all) wanneer mogelijk niet meer te verlengen! Sommigen reageren, je was toen overtuigd van je keuze, klopt, maar echt niet fijn dat een nieuwe klant minder gaat betalen dan al jaren en partner klant bij KPN! 

Reputatie 7
Badge +20

Elke actie heeft een begin- en eindtijd en het maakt niet uit of je als nieuwe klant bij ons komt of een bestaand abonnement verlengt, je gaat exact hetzelfde betalen. Het is dus niet zo dat nieuwe klanten goedkoper uit zijn dan jij, ook bestaande klanten die nu verlengen zullen dat zijn. Nieuwe klanten die op hetzelfde moment als jij hebben besteld of die ná de actieperiode gaan bestellen, zullen dezelfde prijs gaan betalen als jij :wink:

Jammer dat er toch een naar gevoel overblijft, ik kan me goed voorstellen dat het ondanks de uitleg van hoe het werkt toch een beetje flauw blijft. Het abonnement waar ik in oktober naar verlengd heb is nu ook een stuk goedkoper dus ik voel je pijn hoor :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal duidelijk is, ondanks het nare gevoel! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel :slight_smile:

Hoi Maja,natuurlijk geen reactie van mij, en ja duidelijk zoals het werkt, en zal dus bij de volgende verlenging pas verlengen wanneer daadwerkelijk het contract is afgelopen, want alleen dan kan ik begrijpen dat als het nieuwe abonnement is ingegaan er niks veranderd kan worden en dan ook niet 2 of 3 maanden vantevoren uit vertrouwen dit al doe. Dit gaat mij bij een andere telecomaanbieder dus niet gebeuren. 

Heb je verlengt met toestellening?

Verlengen is helemaal niet nodig als je een abonnement hebt wat je bevalt. Mijn abo is uit 2012.

Verleng alleen als je een nieuwe telefoon MET toestellening nodig hebt. Als je los een telefoon koopt is verlengen (= nieuw abonnement afsluiten bij de zelfde provider op hetzelfde nummer) ook niet nodig. Gewoon je sim overzetten.

Verlengen met sim-only is helemaal overbodig in mijn optiek. Het nieuwe abo is vrijwel altijd duurder dan de oude(re) propositie.

Kijk, voor KPN klanten(tijdelijk) dan moet je dus enorm opletten als klant om hier gebruik van te kunnen maken en niet als trouwe klant verlengen als dat wordt aangegeven in"mijn KPN"

Reputatie 7
Badge +24

Tja... zo werkt het met aanbiedingen bij de Albert Heijn of Jumbo ook. Als je gister net een hele aanhangwagen wc papier gekocht hebt en morgen zitten ze in de aanbieding 30 % korting, dan kun je bij de klantenbalie gaan klagen, maar je krijgt echt geen geld terug hoor.

Haha, dat is geen vergelijking, bij Ah krijg ik geen berichtje als ik geen wc papier meer heb, kom nu wc papier halen, want we hebben nu, voor vaste klanten een extra, tijdelijke aanbieding! Voor u als vaste klant nu 5,-euro en oh ja, morgen voor nieuwe klanten 4,-euro,. Pech, dan had je moeten wachten, dat is nl wat ik voel en daarbij ben ik ook niet verplicht om voor die prijs 2 jaar lang wc papier af te nemen. Zooo jammer deze reactie! 

Je wilt niet meer verlengen (andere abonnementen) om reden die je noemt.

Echter. Als je bij een nieuwe provider maanden voordat je nieuwe abo ingaat (dat kan ook daar tot 120 dagen voor je lopende contract eindigt), zul je voor precies hetzelfde kunnen komen te staan.

Je kunt dus wel weglopen bij een provider, bij de volgende provider heb je hetzelfde bij (te) vroeg een verlenging inschieten. Het moment van het contract nemen is leidend en niet het moment van ingaan van de bundel. Dat is bij wet zo geregeld en dus overal hetzelfde. Net als de 2 weken bedenktermijn. Dus waar loop je dan voor weg als je bij KPN weg gaat?

Ik loop niet weg omdat het bij een andere provider anders zou gaan, ik loop weg omdat KPN niets betekent in deze, voor een trouwe klant, ook thuis internet en mijn partner al 50 jaar klant. Bij een andere provider zal ik het dan ook anders aanpakken en niet meer 2 maanden vantevoren ingaan op een zogenaamde aanbieding

anders aanpakken en niet meer 2 maanden vantevoren ingaan op een zogenaamde aanbieding

Met dat voornemen kun je ook "gewoon” bij KPN blijven :rolling_eyes: .

KPN kán gewoon niks betekenen. Die hebben zich ook te houden aan de wet. Dat is bij een andere provider dus niks anders.

Ik heb nooit het nut gezien van voortijdig verlengen (met nieuw contract). Mede omdat ik iets tegen een toestellening heb. Ben opgegroeid met dat je leent voor een huis en evt. een auto. En verder niet.

Ben er 1 X van afgeweken. Met een CD-speler. Nog spijt van. Ding was uiteindelijk veel duurder dan meteen kopen en was binnen de afbetaaltermijn maar buiten de garantietermijn al stuk.

(grappig: hun reparatieafdeling lukte het repareren niet; maar mezelf uiteindelijk wel. Met plakband op de aandrukassen bleef de cd weer stabiel draaien.)

Oh Peter G, ik heb geen toestellening en lening?? Wat is dat? Geen huur, geen hypotheek, huis al lang vrij, dus oordeel niet als je niet weet waar je het over hebt, dag! 

Reputatie 7
Badge +20

Ik denk niet dat @PeterG over je oordeelt @Airmiles, hij zal eerder in de algemeenheid zijn verbazing uitspreken over het gemak waarmee mensen geld lenen voor onder andere een nieuw toestel. Volgens zijn jullie het op dat punt best met elkaar eens :wink: