KPN Hussel niet voordelig voor vaste/bestaande klant?

  • 1 November 2019
  • 9 reacties
  • 2221 keer bekeken

Ik maak gebruik van KPN mobiel abonnement (2 op hetzelfde adres) en heb alles-in-1 pakket van KPN (Tv-internet-telefoon). Mijn mobiel abonnement mag ik verlengen en eigenlijk wil ik ook gebruik maken van de mooie acties van Hussel. Geinfomeerd bij KPN en kom eigenlijk van een koude kermis thuis. Enige wat ze me eigenlijk kunnen aanbieden is niets (doen). Door iets anders te doen verlies ik mijn KPN compleet voordelen en ga ik er op achteruit. Mobiele abonnement kan ik beter los toestel kopen. Nu is dat voor de Iphone 11 Pro (die ik graag wil) al snel 1159 euro. Dat is even slikken om zo even neer te leggen. 

Ik vind dit vreemd. Ik word eigenlijk genoodzaakt niets te doen. Zit vast aan mijn abonnement. Ik wil graag bij KPN blijven, maar dat moet KPN toch tenminste bij vernieuwing hetzelfde kunnen aanbieden. Nu wordt ik verleid om toch verder te kijken en daar mogelijk gebruik te maken van de acties.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

KPN Compleet is inderdaad zo gek nog niet. 

 

Wat betreft de nieuw Iphone 11 Pro, die is inderdaad heel duur, maar wel iets goedkoper dan jij schrijft. Scheelt toch weer ruim 100 euro. 

 

Prijzen nieuwe iPhones : 

iPhone 11 €720,-
iPhone 11Pro €1056.-

Kijk hier voor de telefoons met en zonder abonnement

Schuif de regelaar helemaal naar links en je ziet de prijs zonder abonnement.

 

Ja, HUSSEL(en maar). 😩

@Noordzee: Dus daarmee geef je ook dat KPN me niets aan te bieden heeft behalve een losse telefoon te kopen?  En boven 1000 euro nog steeds duur. En daarmee mijn abonnement niet kan vernieuwen. Kern van mijn verhaal is dat de huidige klant niets aangeboden kan worden. Behalve advies om niets te doen (en hopen dat de klant dan bij KPN blijft). Dat is heel vreemd. 

@Noordzee: als ik schuifje naar links doe zie ik wel toestel kosten 1056, maar zie ook nog steeds abonnementskosten staan.

Ja natuurlijk. Je hebt toch een abonnement? Alleen je toestelkosten vervallen bij het zelf aanschaffen.

 

Bij Hussel heb je op DAT abonnement geen KPN Compleet voordelen meer idd.

Maarrr

bijvoorbeeld:
1 X Alles in één + 1 X mob. abo voor 8-10 én éénmaal mobiel Hussel dan heb je op de eerste 2 nog steeds KPN Compleet voordelen.

Ook:

Alles in één + één mobiel Hussel. Dan heb je op de Alles in één 'gewoon’ de Compleet voordelen. Want dat hoort nou eenmaal bij de oudere abonnementen. Ook bij combineren met een mobiel Hussel abonnement. Dát mobiele abo heeft dan alleen € 5 korting en géén verdubbelaar want is Hussel.

P.S. een abonnement verloopt niet. Mijn mobiele abo tikt al bijna de 9 jaar aan.

Reputatie 7
Badge +28

@Noordzee: Dus daarmee geef je ook dat KPN me niets aan te bieden heeft behalve een losse telefoon te kopen?  En boven 1000 euro nog steeds duur. En daarmee mijn abonnement niet kan vernieuwen. Kern van mijn verhaal is dat de huidige klant niets aangeboden kan worden. Behalve advies om niets te doen (en hopen dat de klant dan bij KPN blijft). Dat is heel vreemd. 

 

@Pfreij

 

Wat betreft je abonnement sluit je een contract af met een bepaalde looptijd. Daarna ben je contractvrij en als je geen actie onderneemt loopt je abonnement gewoon door. Als nieuwe klant is er vaak een leuke introductie-aanbieding, in de vorm van een tijdelijke korting. Dat is wel een eenmalige korting. 

Aan het eind van je contracttermijn zijn er geen nieuwe aanbiedingen. Als je tevreden bent hoef je niets te doen en dan blijft alles zoals het is. Als er een nieuwe abonnementsvariant beschikbaar is, kun je daar natuurlijk wel naar overstappen. Maar het is maar de vraag of die nieuwe abonnementsvorm (KPN-Hussel is er sinds kort) voor jou voordeliger is. Kennelijk voor jou inderdaad niet.

 

Wel kan het zijn dat je in jouw huidige abonnement een gedeelte betaalt voor het afbetalen van het door jou gekochte telefoontoestel. Zodra jouw oude telefoon is afbetaald vervallen die kosten. In sommige (oudere) situaties moet je daar wel zelf om vragen bij KPN. Dit gaat nog niet altijd automatisch. 

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Pfreij. Ik zie dat de anderen al wat informatie hebben gegeven. Is alles inmiddels duidelijk? Het is in ieder geval belangrijk te weten dat de producten die niet worden verlengd/veranderd wel gewoon de compleetvoordelen houden, en dat bij het eventueel verlengende abonnement de husselvoordelen gaan gelden. Een belangrijk verschil is dat de verdubbeling niet meer geldt onder Hussel.

Ik heb geen idee welk abonnement je zoekt, maar sinds vandaag is een actie ingegaan dat het ‘Unlimited data’ abonnement voor €30,- p/m te bestellen is… Dit staat dan even los van de iPhone natuurlijk. Mocht je nog vragen hebben over het één en ander, laat het vooral weten.

ik zit al jaren met 2 abonnementen en thuis bij Kpn.

Maar zit nu ook te twijfelen om over te stappen naar T mobile.

Daar is het toch aantrekkelijker.Â