Beantwoord

Mobiel defect binnen garantie

  • 20 August 2019
  • 3 reacties
  • 629 keer bekeken

Ik heb een Galaxy A3 van Samsung, het opladen gaat zeer moeizaam. Vandaag ben ik hiermee naar de kpn winkel geweest waar ik deze gekocht heb. Men heeft geconstateerd dat de laad aansluiting defect is en kan worden gerepareerd (binnen de garantie termijn van nog twee maanden) maar dan ben ik toestel 2 maanden kwijt en wordt alles gereset. 2 maanden is wel heel lang.... Advies van winkelpersoneel: ga eens naar … hier vlakbij die doen reparaties. blijkt dus dat voor 80 euro gewoon nieuwe aansluiting op te zetten is, geen probleem en binnen een week gedaan zonder data verlies.

Waarom kan de een dit wel en de ander niet (en duurt het ook nog eens zeer lang) ? Is dat om zo minder reparatie binnen de garantie termijn te moeten uitvoeren? zelf 80 euro betalen terwijl er nog garantie op toestel zit?

Vreemde gang van zaken, wat moet ik hiermee?
icon

Beste antwoord door Bart_ 22 August 2019, 14:29

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8
I@Jafrank Een reparatie duurt over het algemeen geen 2 maanden.
Wel word geadviseerd om zelf thuis als je gegevens te back uppen.
Want je toestel komt idd leeg terug (dus zonder jouw eigen foto’s ed)
Maar een medewerker kan je vast meer melden over de doorloop tijden van een reparatie.
Ik vermoed dat dit wel gemeld mag worden naar de winkel toe door de medewerkers hier dat dit geen goede Info van de winkel is.
Het is inderdaad vermeld dat toestel leeg terugkomt en dat het twee maanden duurt!
tevens wordt verwezen naar een reparatie winkel, ook vreemd
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Jafrank Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat Roos79 je al op weg heeft geholpen. Ik ben het met haar en jou eens dat een reparatietijd van 2 maanden wel erg ruim bemeten is en ik vermoed dat het toch echt wel sneller zal gaan. Als je je toestel via ons laat repareren komt het in ons reparatiecentrum terecht en eventueel bij de fabrikant. Zo blijft de fabrieksgarantie op zo'n toestel ook actief. Als je je toestel naar 'handige Harrie op de hoek' brengt moet je er ook rekening mee houden dat fabrieksgarantie vervalt, omdat je het niet via de officiële weg hebt laten doen. Ongeacht hoe handig Harrie ook is.

Reageer