Beantwoord

Mobiel geblokkeerd door kosten SMS naar 3669

  • 11 October 2021
  • 3 reacties
  • 188 keer bekeken

Hoi KPN,

mijn mobiel nummer is voor mobiel internet geblokkeerd. Ik zie ook dat er door SMS nummer 3669 kosten zijn gemaakt terwijl ik geen SMS contact heb gehad. Het lijkt erop dat er iets misgaat of is mijn abonnement gehackt?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 14 October 2021, 15:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Miesja, welkom op het KPN forum! Ik kan me voorstellen dat je hier van schrikt. Niet alleen is je nummer geblokkeerd, maar je hebt ook nog eens extra kosten die je niet herkent. Heb je toevallig bericht van ons gehad met de reden van blokkering? We blokkeren namelijk niet zomaar. Mocht je geen bericht hebben ontvangen, dan kijk ik graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Hallo Denise,

 

Ik heb geen bericht ontvangen dat er wat aan mijn nummer is aangepast.

Ik heb het forum aangevuld met mijn gegevens. Zouden jullie kunnen kijken wat er mis gaat?

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat we op 7 oktober data gebruik en het versturen van sms hebben geblokkeerd, omdat we vermoeden dat jij Flubot malware op jouw telefoon hebt. Dit hebben wij gedaan om jou te beschermen tegen hoge kosten. Van wat ik kan zien, hebben we je ook een sms gestuurd met de volgende informatie: “Beste klant, op uw verzoek hebben wij de netwerkinstellingen van uw mobiele nummer gewijzigd. Herstart uw toestel voor een goede werking. Groet, KPN”

Dit zou ook gelijk de extra kosten kunnen verklaren die jij niet herkent. Op het forum hebben wij een topic geschreven over de gevaren van Flubot:

In dit topic lees je wat Flubot malware is, wat het doet en hoe je er vanaf komt. Wil je graag weer gebruik van jouw abonnement en toestel kunnen maken, dan raad ik je aan om de instructies in bovenstaand forum topic door te nemen. Wanneer je dat gedaan hebt en de Flubot malware is van jouw telefoon verwijderd, kan je telefonisch contact met ons opnemen via het gratis telefoonnummer 0800 0402 om data gebruik en het versturen van sms weer te deblokkeren.