Beantwoord

Na overstap van Simyo naar KPN ontvang ik veel spam

  • 11 October 2021
  • 9 reacties
  • 101 keer bekeken

Beste KPN kunt u mij uitleggen hoe het kan dat sinds ik overgestapt ben van Simyo naar KPN ik veelvuldig lastig wordt gevallen door onbekende nummers die mij dag en nacht bellen met onzin. En ook veel spam op mijn Whatsapp. Ik heb jaren een abonnement van Simyo gehad en nooit ergens last van gehad. Ik heb nu een 2 jarig mobiel KPN abonnement en heel veel spijt hiervan!

ik vind dit een dubieuze vreemde zaak!


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 12 October 2021, 12:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Helma01, welkom! Is het mogelijk dat jij, misschien zonder dat je het door had, jouw mobiele nummer ergens online gedeeld hebt? Wij, KPN, geven jouw nummer niet zomaar weg. Het zou dus niet vanuit ons komen. Wat bedoel je met ‘spam via whatsapp'? Wat krijg je daar dan op? Je kunt, als je lastig wordt gevallen door bellers die wel een nummer achterlaten, dit doorgeven via onze website onder het kopje overlast. Als de bellers echt onbekend bellen, kan dat helaas niet. Mocht het de spuigaten uitlopen dan is een ander nummer nemen nog een laatste redmiddel. Dat kan door even te bellen naar de collega's via 0800-0402.

Beste KPN,

Dank voor u antwoordt! Nu bekleed ik zelf een functie als informatiebeveiliger en daarin is uiterste voorzichtigheid geboden. U begrijpt dat ik niet zomaar mijn nummer online deel!

inmiddels is via mijn werkgever een vang uit gezet en is het veelvuldig bellen hiermee gestopt! Toch wil ik dit onder de aandacht brengen bij KPN daar het opmerkelijk te noemen is dat het na overstap helemaal mis is gegaan! Wat na mijn genoemde stappen er op wijst dat er een bug in jullie netwerk zit!

Ik neem dan ook aan dat KPN na deze kennisgeving hier meer alert op is.

 

mvgr.

Reputatie 7

Ik ben bang dat dit een toevallige samenloop van omstandigheden is en dat het niets te maken heeft met de overgang van Simyo naar KPN.

Ik neem aan dat je gewoon jouw nummer behouden hebt bij die overgang, klopt dat?

Beste wjb,

 

u angst is niet die van mij!

ik schrijf de KPN duidelijk met mijn constateringen. En handelingen. En verwacht daar een goede reactie op! Met u reactie daar kan ik en vele gebruikers niets mee!

Wist u overigens dat zelfs de helpdesk KPN mensen waarschuwt bij overstappen om bepaalde handelingen niet te verrichten! Ivm met overlast bellen?

Het lijkt mij, dat u dit aan de KPN moet overlaten en geen onnodige vragen moet stellen!

 

mvgr.

Reputatie 7

Ik hoop dat je begrijpt dat je jouw vraag op het forum van KPN hebt geplaatst.

Een forum is een plaats waar klanten elkaar helpen.

Beste wjb,

 

Jazeker dat begrijp ik heel goed!

Echter kan ik niets met antwoorden die suggestief zijn.

En vind dat KPN zelf verantwoordelijkheid moet nemen.

Wellicht komen er nog reacties van KPN gebruikers met de zelfde ervaring.

 

Mvgr.

 

 

Reputatie 7

Echter kan ik niets met antwoorden die suggestief zijn.

Wat is er suggestief aan mij bericht?

Gezien u erg ijdel bent, en u antwoorden en reacties totaal geen toegevoegde waarden heeft. Wil ik het wat u betreft hierbij houden.

goede avond!

Reputatie 7
Badge +30

Ha Helma, het gebruik van de vele uitroeptekens in combinatie met wat je schrijft, komt nogal defensief over. Dat is niet nodig. We, de community (bestaande uit klanten en KPN medewerkers), proberen je zo goed mogelijk te helpen. We proberen mee te denken en tips aan te reiken. Zoals wjb aangeeft, ga ik er ook vanuit dat het niet te maken met de overstap van Simyo naar KPN. Waar het dan wel aan gelegen heeft, durf ik niet zo goed te zeggen. Ik begrijp dat het inmiddels is opgelost, fijn!

 

Overigens: in je forumprofiel zie je verschillende vakjes waar 'privé’ achter staat. Alles wat je daar invult, is alleen inzichtelijk voor jou en KPN. Voor een volgende keer.