Niet eens met herinneringen

  • 9 October 2019
  • 10 reacties
  • 142 keer bekeken

Ik ken deze praktijk van de KPN, ik ben het contract met hen aangegaan eind juni en kreeg gelijk begin juli al een rekening. Heb daarop meteen gebeld dat ik net Telfort betaald heb en deze rekening pas rond de 25ste kan betalen en ook zo gedaan. Elke maand hetzelfde liedje, en nu hebben ze wel leuk de incasso datum naar de 25ste verplaatst, an sich goed. Maar ik kan geen 2x in 1 maand het geld missen, ik loop in de pas met de betalingen alleen dan niet op de 1ste v/d maand maar rond de 25ste. Kreeg ik gisteren een acceptgiro met heel dreigend voor de 11de betalen anders bij de 2de herinnering €20 extra betalen. Bellen heeft ook geen zin, want ja zo is het gewoon bij KPN, en we doen wat ons is opgedragen en zo zit ons systeem in elkaar. Bij Telfort nooit 1 probleem daarover gehad maar KPN......... En vragen naar een manager word steevast beantwoord met, we komen er niet uit en ik wens u een fijne dag en hoorn op de haak. Schijnbaar snappen ze bij KPN niet dat men met een uitkering niet 2x in dezelfde maand kan betalen, en ogenschijnlijk kan het ze ook geen ...... schelen. Nou KPN hoeft mij niet meer te bellen omtrent een mobiele abbo, en als dit contract is uitgediend ben ik weg. Echt geen enkele compassie als het om een uitkeringsgerechtigde gaat, ja je moet gewoon vooruit betalen, en of dat nu betekent dat u dan in de problemen komt maakt ons niet uit. Doet me aan iets denken maar zal dat hier niet uitten, ze zijn mij kwijt als klant.

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Grand, welkom op het forum.

Het is inderdaad zo dat je vooruitbetaalt voor de genomen diensten. Dit is overigens niet vreemd, van rare praktijken is hier zeker geen sprake.

Echt geen enkele compassie als het om een uitkeringsgerechtigde gaat, ja je moet gewoon vooruit betalen, en of dat nu betekent dat u dan in de problemen komt maakt ons niet uit. Doet me aan iets denken maar zal dat hier niet uitten, ze zijn mij kwijt als klant.
De financiële situatie van onze klanten hebben daar geen invloed op, wij behandelen alle klanten in principe gelijk. Sterker nog, dat is een verplichting. Als we het over compassie hebben, we denken graag mee en hebben hier zeker begrip voor. Dit meen ik oprecht. Er zijn opties om dit op te lossen, uitstel van betaling of betaling in termijnen.

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik kijken wat de beste opties zijn.

Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Het is inderdaad heel normaal dat de abonnementskosten vooraf in rekening gebracht worden.
De concurrentie doet dat ook.


De gebruikskosten (als die er zijn) worden uiteraard achteraf in rekening gebracht.
Ik heb al een paar maanden achter elkaar aan de telefoon gehangen met jullie en krijg steevast dezelfde antwoord, en toen ik vroeg naar de manager of ik die kon spreken werd er niet geluisterd. Sterker, kreeg als antwoord met u ga ik niet in discussie en vervolgens werd er opgehangen. En u bent het contract aangegaan ondanks dat het u anders is verteld door een tweetal medewerkers. Dus ik heb nu betaald en zie wel hoe ik deze maand er door kom, maar zodra het contract is afgelopen ben ik weg bij KPN. Bij Telfort was het tenminste altijd goed geregeld en nooit geen probleem gehad, heb spijt van mijn overstap naar KPN. De helpdesk medewerkers doen exact wat hen is opgedragen want dat is het KPN beleid, en opdracht is opdracht. En het enige dat ik wilde is dat ik ipv in het begin van de maand betaal naar het eind kon worden verschoven zodat ik in de pas blijf lopen. Maar door een stom truukje, hebben ze het verplaatst naar het eind waardoor ik in 1 maand het 2x moet betalen en dat is net wat ik niet kan missen. Jij hoeft voor KPN mij niet proberen te paaien, ik heb dit vanaf begin Juli al geprobeerd en dacht dat het opgelost was maar het tegendeel is waar. Ik zeg niet dat jij er iets aan kunt doen, maar er schort iets aan het gericht helpen van de verschillende afdelingen binnen KPN. En ik heb het nu zelf maar opgelost, en dat neem ik KPN kwalijk. En zodra mijn contract ten einde is ga ik ook weg
@wjb jij hebt het over mobiel en daar heb ik het niet over, ben het contract met internet aangegaan. En tijdens deze telefonische overstap zou dat gelijk lopen met Telfort, zodat ik geen dubbele kosten in 1 maand krijg. Helaas is de realiteit net ff anders, maar ik snap dat als je niet wat is om rond te moeten komen van een uitkering dan is het dubbel betalen van een rekening geen probleem in 1 maand.
Reputatie 7
@wjb jij hebt het over mobiel en daar heb ik het niet over, ben het contract met internet aangegaan.
Waarom staat dit topic dan in het forum "Mobiele abonnementen"?
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben verbaasd over de dubbele kosten in 1 maand, bij een overstap zou dat niet zo moeten zijn. Nogmaals, ik kijk dit graag na. Wederom het volgende verzoek: zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Reputatie 7
Ik ben verbaasd over de dubbele kosten in 1 maand, bij een overstap zou dat niet zo moeten zijn.
Er is ook geen sprake van dubbele kosten in 1 maand, maar van 2 facturen die in dezelfde maand betaald moesten worden. Een Telfort factuur voor de afgelopen maand en een KPN factuur voor de komende maand.
Reputatie 7
Badge +24
Dat begrijp ik, ik ging even af op:

En tijdens deze telefonische overstap zou dat gelijk lopen met Telfort, zodat ik geen dubbele kosten in 1 maand krijg.

Dat het duidelijk is dat dit geen dubbele kosten zijn voor dezelfde periode. En als dat wel zo is, dat dat dan niet klopt.
@wjb sorry dat was mijn fout en je hebt gelijk wat betreft de twee facturen. Dit heb ik tijdens het afsluiten ook kenbaar gemaakt voordat ik ging overstappen. En het antwoord was geen probleem komt allemaal goed, niet dus. Daarna verscheidene keren aan de telefoon gehangen dat ik rond de 25ste betaald word door het UWV. En dat ik dan handmatig de rekening dan betaal, dat ging an sich een paar maanden goed tot deze maand. Nu hadden ze op papier de betalingsdatum aangepast, waardoor ik nu dus 2x moet betalen binnen 1 maand. Achteraf had ik überhaupt niet moeten bellen want nu met die herinnering gelijk de dreiging dat ik binnen 3 dagen moest betalen anders komt er meteen €20 incassokosten eroverheen. En dat is wat mij in het verkeerde keelgat schoot, niet dat ik niet betalen wil. Maar de manier waarop, en dat ik telefonisch eerder gerust gesteld was dat dit dus niet zou gebeuren. Wat dus uiteindelijk wel gebeurde.


@Alex_P nee ik ga mijn account niet verder aanvullen, ik heb betaald en zal straks in de pas lopen. Maar ik bedank KPN straks als mijn contract is afgelopen en stap over naar een andere provider. Mijn besluit staat vast, en een genomen besluit bij mij doet mij niet anders doen.
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk. Dat respecteer ik, hoewel ik het wel jammer vind om je te zien gaan. Ik hoop oprecht dat je een provider vindt die bij je wensen aansluit.