Beantwoord

Nieuwe simkaart niet zelf geactiveerd maar wel bevestiging

  • 13 May 2021
  • 5 reacties
  • 603 keer bekeken

Ik heb mijn nieuwe simkaart voor een nieuw abonnement met nummerbehoud ontvangen. Wegens omstandigheden nog niet geactiveerd. Opeens ontvang ik een mail met een activeringsbevestiging terwijl ik de kaart niet zelf geactiveerd heb. Ik kan de kaart nu ook niet meer zelf activeren. Wat gaat er mis? 

icon

Beste antwoord door fame29 13 May 2021, 21:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Shams Tabriez, welkom! U kunt het volgende doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Die kunnen u hopelijk verder helpen, want dit klopt niet.

Done. 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Shams Tabriez! Welkom hier. Bedankt voor je gegevens. Ik heb meteen met je meegekeken en zie dat wij  -op 9 mei- het volgende bericht naar je gestuurd hebben:

Beste ****** *******,

Wij hebben uw simkaart met bestelnummer SISH****-******** enkele dagen geleden naar u verstuurd. U hebt uw simkaart nog niet geactiveerd.

Activeer uw simkaart direct en voorkom vertraging

Het is belangrijk dat u uw simkaart direct activeert zodat uw nummerbehoud geen vertraging oploopt. Dit geldt ook wanneer u deze nieuwe simkaart nog niet meteen gaat gebruiken. Activeer uw simkaart via KPN Activeren. Vul uw simkaartnummer en de activatiecode in. Het simkaartnummer staat op de simkaart zelf of op uw contract. Uw activatiecode is: ********

Uw nieuwe KPN-abonnement gaat pas in op het moment dat uw nummer is overgezet naar KPN (pas dan gaat u betalen). We informeren u via een aparte e-mail over de definitieve overstapdatum van uw mobiele nummer. Vanaf die datum kunt u uw nieuwe abonnement gebruiken. Als u de simkaart nog niet hebt geactiveerd na 7 dagen, dan wordt uw bestelling automatisch geactiveerd door KPN.

 

Mocht je dit bericht niet kunnen plaatsen. Controleer dan jouw bestelpagina

Dat activeren kan dus niet meer... 

Reputatie 7
Badge +17

Hoeft niet meer. Als je nummer op 7 juni vrijgegeven wordt door je huidige provider, dan kun je de simkaart direct in je toestel stoppen en gebruiken.