Beantwoord

Nu duur abonnement wat nog tot mei 2020 loopt, maar nieuwe klanten krijgen veel lagere kosten

  • 28 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 145 keer bekeken

Maandelijks betaal ik best een flink bedrag voor mijn mobiele abonnement met mijn S9. Dit kan ik pas aanpassen per mei 2020. Maar als ik nu kijk op de site van KPN, kunnen nieuwe klanten een veel beter abonnement kiezen voor een veel lagere prijs en ook nog met een S10. Waarom krijgen bestaande klanten die al jaren klant zijn bij KPN niet zo een dergelijk aanbod. Of in ieder geval dat je minder gaat betalen per maand. Het verschil is erg groot. Voel mij hierdoor toch wel wat ontevreden over KPN.
icon

Beste antwoord door Erik_ 30 augustus 2019, 12:03

Hoi GabyMenno, welkom op het forum! Dat is een aardig verschil, ik kan me voorstellen dat je dan graag gebruik zou willen maken van de huidige abonnementen. Nick heeft echter gelijk. Het is niet mogelijk om je lopende contract aan te passen naar de huidige abonnementen. Je kiest voor iets en gaat daar een 2-jarig contract aan. Dan zit je er ook voor die tijd aan vast.

Je zou het contract kunnen openbreken. Je betaalt dan de resterende maanden aan abonnementskosten, plus het resterende toestelbedrag, in één keer met daarbij €25 administratiekosten. Daarna kun je dan, als je wilt, een nieuw contract aangaan met een van de huidige abonnementen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Je gaat een contract aan voor 2 jaar, in die periode zit je er aan vast. Zo werkt dat nu 1maal. Dat geldt voor iedereen. Als de prijs je te hoog is naar je zin, dan moet je er niet aan beginnen. Halverwege de looptijd iets anders willen, dan kan niet. Wat andere mensen wel of niet krijgen doet voor u nu niet ter zake.
Reputatie 2
Badge
Je gaat een contract aan voor 2 jaar, in die periode zit je er aan vast. Zo werkt dat nu 1maal. Dat geldt voor iedereen. Als de prijs je te hoog is naar je zin, dan moet je er niet aan beginnen. Halverwege de looptijd iets anders willen, dan kan niet. Wat andere mensen wel of niet krijgen doet voor u nu niet ter zake.
Precies +1
Nick, zal mijn 2 jarige contract nog eens goed gaan nalezen. Bij andere bedrijven waar ik al jaren klant bent, krijg ik ondanks mijn contract gewoon een betere aanbieding. Omdat je al vele jaren een trouwe klant bent.

Het verschil van aanbieding heden tot aan moment van mogelijke verlenging is € 24,00 per maand en ook nog eens 25 GB extra met een nieuwe telefoon S9! Dat is best een hoog bedrag. Ik vraag mij af wat voor een boete ik moet betalen al zou ik nu mijn contract ontbinden. Heb hier gewoon toch niet echt een goed gevoel bij. Anders zal ik zeker in mei volgend jaar nog eens goed achter mijn oren krabbelen of ik na jaren trouw bij KPN gezeten te hebben hiermee door wil gaan.
Reputatie 7
Badge +10
Ik kan me niet voorstellen dat het bij andere providers wel kan.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi GabyMenno, welkom op het forum! Dat is een aardig verschil, ik kan me voorstellen dat je dan graag gebruik zou willen maken van de huidige abonnementen. Nick heeft echter gelijk. Het is niet mogelijk om je lopende contract aan te passen naar de huidige abonnementen. Je kiest voor iets en gaat daar een 2-jarig contract aan. Dan zit je er ook voor die tijd aan vast.

Je zou het contract kunnen openbreken. Je betaalt dan de resterende maanden aan abonnementskosten, plus het resterende toestelbedrag, in één keer met daarbij €25 administratiekosten. Daarna kun je dan, als je wilt, een nieuw contract aangaan met een van de huidige abonnementen.

Reageer