Beantwoord

Onbekend nummer uit Mali

  • 11 October 2019
  • 43 reacties
  • 29414 keer bekeken

Badge
Ik wordt regelmatig gebeld door een nummer uit Mali. Nummer is mij onbekend. Zelfs na blokkering afzender wordt er weer met een ander nummer gebeld. Wie heeft daar ook last van en wat kan KPN daar aan doen ?
En doordat ik de nummers steeds verwijderd heb kan ik ze nu nog niet noemen weet wel dat het met +223 begint
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 14 October 2019, 08:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Badge
Ik vermeld liever GEEN nummers omdat het gevaar bestaat dat iemand het gaat bellen, maar weet inmiddels dat je krijgt steeds een melding oproep gemist en de hoop is dan dat je terugbelt en dat gaat tegen ontzettend hoge kosten, Het wordt Wangiri fraude genoemd als je daar op googled krijg je nadere uitleg Zou fijn zijn als KPN dit soort nummers weet te onderscheppen en blokkeren.
Reputatie 7
Badge +28
KPN kan daar weinig aan doen. Ze kunnen moeilijk alle nummers uit Mali blokkeren, want dan kan niemand meer vanuit dat land bellen naar KPN-klanten.

Je weet inmiddels natuurlijk dat je zeker niet moet opnemen of terugbellen. Ook uit landen als Algerije en Nigeria zijn regelmatig van dit soort meldingen terug te vinden.

Het blokkeren van dit soort nummers zou je kunnen doen, maar ze bellen toch steeds weer met andere nummers. In het algemeen is het wel goed om niet jouw telefoonnummer op het internet rond te laten slingeren. Maar ook als je dat niet doet, kunnen ze altijd random nummers bellen.

Kijk dus goed uit, bel nooit een buitenlands nummer terug wat je niet kent. Ik doe dat trouwens zelf ook niet met Nederlandse telefoonnummers, tenzij ik dat Nederlandse nummer kan terugvinden op internet.
Badge
KPN kan daar weinig aan doen. Ze kunnen moeilijk alle nummers uit Mali blokkeren, want dan kan niemand meer vanuit dat land bellen naar KPN-klanten.

Je weet inmiddels natuurlijk dat je zeker niet moet opnemen of terugbellen. Ook uit landen als Algerije en Nigeria zijn regelmatig van dit soort meldingen terug te vinden.

Het blokkeren van dit soort nummers zou je kunnen doen, maar ze bellen toch steeds weer met andere nummers. In het algemeen is het wel goed om niet jouw telefoonnummer op het internet rond te laten slingeren. Maar ook als je dat niet doet, kunnen ze altijd random nummers bellen.

Kijk dus goed uit, bel nooit een buitenlands nummer terug wat je niet kent. Ik doe dat trouwens zelf ook niet met Nederlandse telefoonnummers, tenzij ik dat Nederlandse nummer kan terugvinden op internet.
Badge
Dank je wel !!
Dit betreft zogenaamde Wangiri fraude.

Wat is Wangiri fraude?
Bij Wangiri fraude hopen de fraudeurs dat mensen gaan terugbellen naar gemiste frauduleuze telefoonnummers. Het gaat hier vaak om nummers uit het buitenland. Bij de terugbelpoging naar deze nummers lijkt het voor de beller alsof er geen verbinding tot stand komt doordat de andere kant van de lijn compleet stil is. In werkelijkheid is er dan al wel een gesprek opgezet, tegen enorm hoge tarieven.

Hoe kun jij voorkomen dat je slachtoffer wordt van wangiri-fraude?
Word je gebeld door een onbekend buitenlands nummer?
- Neem niet op en bel zeker NIET terug!

Zelf vandaag ook meerdere malen gebeld door +223 nummers
Werd vandaag 2x gebeld uit Mali. 1x om 8.26 en om 10.37 met een ander nummer.
de nummers zijn +223 78 30 83 66 en +223 78 35 02 30 ging beide keren 1x over. geen wangiri-fraude bij mij, gelukkig heb ik een android telefoon en de nummers direct geblokkeerd.
Gisteren 2 x gebeld geworden en vandaag 4 x gebeld geworden door nummers uit Mali. Dit zijn ook allemaal verschillende nummers. Zelfs na blokkering blijven ze bellen.

inderdaad het beste is niet opnemen of terug bellen
Heel vervelend dit. Ben ook 2x gebeld uit Mali
ik word nu ook lastig gevallen door verschillende nummers uit Mali. Erg vervelend!!
Ik wordt regelmatig gebeld door een nummer uit Mali. Nummer is mij onbekend. Zelfs na blokkering afzender wordt er weer met een ander nummer gebeld. Wie heeft daar ook last van en wat kan KPN daar aan doen ?
En doordat ik de nummers steeds verwijderd heb kan ik ze nu nog niet noemen weet wel dat het met +223 begint

Hier heb ik ook last van. Ik denk dat ik gisteren 3 keer gebeld ben en vandaag 1 keer. Ik blokkeer ze allemaal. Ik heb hier nooit last van gehad, sinds gisteren wel. Ik wil er graag van af maar indd KPN kan niet alle bellers uit Mali blokkeren
Ik toevallig vandaag voor het eerst ook. Nooit eerder last van gehad. Ik heb niet opgenomen en niet teruggebeld..


Reputatie 7
De golf uit Algerije is nog niet voorbij of die uit Mali is alweer begonnen. 🙁
Badge
Sinds vandaag heb ik hier inderdaad ook last van! Vreselijk schijt irritant!
Reputatie 7
...geen wangiri-fraude bij mij, ...
Juist wel, alleen ben jij er gelukkig niet ingetrapt.
Vandaag al 2x gebeld uit Mali.
gaat 1x over en dan hangen ze op.
de 2e keer zat ik op fb te scrollen, tijdens het scrollen dus opgenomen 😳
direct verbinding verbroken, er is 1 sec verbinding geweest 😬
beide nummers direct geblokt
Reputatie 7
... tijdens het scrollen dus opgenomen 😳
direct verbinding verbroken, er is 1 sec verbinding geweest 😬

Geen zorgen, pas als je terug zou bellen gaat de teller lopen. Dat is ook waarom ze hem maar één keer over laten gaan. Ze hopen dat je terug belt.
En sinds vandaag ook nummers uit Togo +228 dus pas op.
Hier ook vandaag 3 gemiste oproepen van 2 verschillende nummer uit Mali. Heb dit nog nooit eerder gehad. Super irritant!
Ik zojuist ook een keer gebeld vanuit Mali, die geblokkeerd en nog geen vijf seconden later door een ander nummer uit Mali. Die ook geblokkeerd 😩
Deze avond ook al 2x gebeld zwaar irritant. Komen die gasten gewoon random aan je nr? Of wat?
Reputatie 7
Badge +22
Deze avond ook al 2x gebeld zwaar irritant. Komen die gasten gewoon random aan je nr? Of wat?
Die antwoord zou ik ook wel eens willen hebben. Want me vaste nummer staat niet eens op telefoongids.nl, en ook niet in het telefoonboek.
ik ben vanmiddag ook gebeld en 1x zo stom geweest om terug te bellen.... Het gesprek duurde 14 sec en bij mijn telefoon overzicht staat slecht 0,41 gesprek kosten. Iemand ervaring met hoe die kosten bij terugbellen uit kunnen vallen en of ik eventueel op een andere manier alsnog hoge kosten kan krijgen? Nummer inmiddels geblokt en ik zal ook nooit meer opnemen XD
Reputatie 7
Iemand ervaring met hoe die kosten bij terugbellen uit kunnen vallen en of ik eventueel op een andere manier alsnog hoge kosten kan krijgen?
Ervaring niet maar in de tarieven voor mobiele abonnementen staat het volgende.

Strondziek word je van dat gebel
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Nico Rijs en de rest hier in dit topic, welkom allemaal! Flink balen lijkt me dit. Heel goed dat jullie niet opnemen, niet terugbellen en de nummers blokkeren. Ik geef ook intern nog even door dat jullie hier massaal melding van maken, dus bedankt daarvoor! Overigens was er vorige maand ook, zoals wjb aangeeft, een topic over ditzelfde met Algerijnse nummers. Mocht je interesse hebben in wat daarover gezegd werd, neem daar gerust ook een kijkje.