Beantwoord

oneplus nord

  • 22 September 2020
  • 7 reacties
  • 280 keer bekeken

Ik heb een oneplus Nord en woon in Amsterdam.

Gaat kpn voor dit toestel binnenkort 5g ondersteunen of dien ik toch maar over te stappen naar een andere provider die dat blijkbaar gewoon wel doet?

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 25 September 2020, 16:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

https://www.kpn.com/netwerk/5g.htm

Let op: de 5G-frequentie die hogere snelheden mogelijk maakt is pas in 2022 beschikbaar voor Nederlandse telecomaanbieders. Vanaf dan kun jij ook genieten van de hoge internetsnelheid van 5G.

​​​​​​Check hier of je 5g hebt.

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

 

Voorlopig is 5g snelheid blijkbaar ook op een 4g toestel te behalen. Zou dat bij de concurrent anders zijn. Wat is u doel met deze hogere snelheid? Mist u nu iets?

1. Mijn verbinding is soms niet stabiel. Dus ik hoopte dat er al een betere verbinding was zoals 4g ++ of 5g

2. Indien er op dit moment echt geen verschil is tussen 4g etc.  Waarom kun je dan

A. voor een paar euro extra bij te mobile voor 5g kiezen? Is dat dus een leugen?

B. Waarom maakt KPN nu reclame voor 5G en heeft een lijst van mobiele telefoons gepubliceerd die dat ondersteunen? Dat suggereert toch echt dat je dan een snellere verbinding hebt. Of is dat dan ook gewoon niet waar?

1Dit kan verschillende oorzaken hebben. Ik heb met 4g al jaren een perfecte verbinding in de randstad en overal waar ik kom. Daarmee zeg ik niet dat alles perfect is.

Maar de vraag, wat verwacht jij nu van 5g?

Na lezen op Tweakers wat 5g op dit moment voorsteld verwacht ik helemaal niets van 5g. En ja inderdaad meld kpn dat het pas na 22 zal gebeuren. 

Puur marketingsgepraat dus als je zegt dat je 5g snelheid haalt over 4g. Dat suggereert weer dat het het sneller en beter is. Juridisch gezien klopt het natuurlijk wel want je gebruikt (soms) al 5g techniek op dit moment. Maar wat een misleiding om naar buiten te brengen dat je 5g aanbied terwijl er nu geen snelheids verschil is. Sterkte hij verder het aanbieden van 5g toestellen en een 5g icoontje in beeld laten verschijnen  terwijl het gewoon 4g is. Leuke baan.  

Wat verwacht u van 5g op dit moment?

Reputatie 7
Badge +15

@Joram11 Welkom op het forum. Ik begrijp dat je nog vragen hebt over 5G. Het is niet zo dat KPN bepaalde toestellen wel ondersteunt met 5G en bepaalde toestellen niet. Een fabrikant maakt een toestel dat wel of niet geschikt is voor 5G. Hoe de bedrijfsvoering bij T-mobile is weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat zij dezelfde frequenties aanbieden als wij, het is niet zo dat zij al wel sneller 5G internet kunnen aanbieden. Ook zij moeten wachten op de veilingen van de nieuwe frequenties in 2022. Wel is het zo dat 5G nu al zou kunnen zorgen voor een stabielere verbinding op het moment dat je in een gebied bent waar dit al beschikbaar is. Of dit bij jou het geval is  heeft @Jeroen Ruiter al in zijn eerste antwoord meegenomen. Wat is je doel met 5G? Gaat het puur om de internet verbinding voor een mobiele telefoon of zou je het willen gebruiken in combinatie met andere apparatuur? 

Reputatie 1

Goed nieuws,

Ik heb net de Beta van Android 11 geïnstalleerd op mijn Oneplus Nord

https://forums.oneplus.com/threads/oxygenos-open-beta-1-for-the-oneplus-nord.1370597/

En wat denk je, 5G en VoLTE beide aanwezig op het KPN netwerk na de update.
Ik heb de Global versie gebruikt en niet de Europe versie, of dit verschil maakt weet ik nietÂ