Beantwoord

Opzeggen mobiele telefonie

  • 29 March 2020
  • 17 reacties
  • 179 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +6
  • Wijsgeer
  • 275 reacties

Hallo,
Gisteren kreeg ik een brief van KPN dat ik mijn contract voor mobiele telefonie had opgezegd, met daaraan een acceptgirokaart met daarop het exorbitante bedrag van €1,46. En nu gaat het met uiteraard niet om dat bedrag, maar wel om welk contract. Zou het het Huawei modem kunnen zijn? Deze heb ik altijd gratis gebruikt, en ik heb alles bij KPN per 15-02-2020 opgezegd dit gaat om een datum van 11-03-2020. Kortom ik snap de brief en het bedrag niet zo goed.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 1 April 2020, 12:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @HTS ,

Als de einddatum van jouw contract is gepasseerd, dan heb je een opzegtermijn van een maand. Dit kan die datum in maart verklaren. 
 

Mogelijk heeft die 1,46 betrekking op gemaakte kosten buiten jouw abonnement, bv bellen naar een 0900-nummer. 

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb geen mobiele abonnement bij KPN en ik heb ook niet gebeld met mijn vaste telefoon. Daarom vind ik die rekening ook  zo vreemd. Alles is per 15 febr. stop gezet.

Reputatie 7
Badge +28

Ach so, dan lijkt er sprake van een persoonsverwisseling. Dat kan dan verder alleen een moderator uitzoeken. 

Reputatie 4
Badge +6

Ik zie nu inderdaad dat er een ander klantnummer opstaat als op mijn facturen van iTV.

Wanneer ik het telefoonnummer op de factuur bel word tik door verbonden met Simyo, waar ik inderdaad een abonnement heb, en omdat ik ook KPN klant was, werd alles verdubbeld, maar bij Simyo heb ik ook een ander klantennummer als op de factuur staat.  Alle rekeningen worden via automatische incasso betaald, waarom dan nu een factuur? 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie nu inderdaad dat er een ander klantnummer opstaat als op mijn facturen van iTV.

Ja... maar dat zou sowieso toch al zo zijn. Je hebt nooit hetzelfde klantnummer, want mobiele telefonie en internet / tv zijn 2 verschillende afdelingen bij KPN.

Reputatie 7
Badge +28

Alle rekeningen worden via automatische incasso betaald, waarom dan nu een factuur? 

 

Als je hebt opgezegd, is waarschijnlijk ook jouw machtiging voor automatische incasso ingetrokken. Mogelijk is dit de rekening voor de laatste periode. 

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb geen mobiel abonnement bij KPN, die loopt bij Simyo

Reputatie 7
Badge +20

Hi @HTS, wat een gekke situatie :thinking:

Je Simyo nummer kan ik niet inzien, maar ik kan wel op onderzoek uitgaan om te zien of ik aan de KPN kant een verklaring kan vinden!

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Reputatie 4
Badge +6

Hallo, ik heb het bij gewerkt

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt!

Ik zie nu waar deze rare factuur door veroorzaakt wordt. Je ontving elke maand een factuur van ons waar de abonnementskosten voor een maand Sneller internet buitengebied op in rekening worden gebracht en vervolgens ook weer worden weggestreept omdat dit inderdaad gratis was bij jouw abonnement.

Bij de laatste factuur, is er een dag verschil tussen het abonnementsgeld en de kortingsperiode, waardoor je nu 1 dag moet betalen voor Sneller internet buitengebied. Dit is een geautomatiseerd proces, wat hier nu toch echt een steekje heeft laten vallen :sweat_smile:  Je gaat dit bedrag weer van me terugkrijgen hoor!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal duidelijk is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel :slight_smile:

Reputatie 4
Badge +6

Ik had helemaal geen melding van een reactie gekregen en dacht net, eens even kijken. Ik heb nog niets betaald hoor, ik neem aan dat het dan zo oké is? 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm dat is gek zeg :thinking: Gelukkig maar dat je uit jezelf even bent gaan kijken!

Ik heb een vergoeding van €1,46 ingevoerd, dit zal volgende maand worden bijgeschreven op je rekening. Deze vergoeding staat los van de factuur die nu uit is gekomen, die zal ‘volgens plan’ worden geïncasseerd, dit gaat volledig automatisch en ik kan daar geen stokje voor steken ondanks dat de factuur niet klopt.

Wij krijgen deze maand dus €1,46 van jou, en over een maand krijg je dat weer van ons terug :wink:

Is het zo duidelijk hoe de vork in de steel steekt? :slight_smile:

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb een factuur gekregen hierop staat dat ik voor 3 april moet betalen, via overschrijving of bijgevoegde acceptgirokaart, om onnodig incassokosten te voorkomen. Ik heb nog niks betaald

Reputatie 7
Badge +20

Ah, ik dacht dat dit al automatisch geïncasseerd was!

Voor deze openstaande factuur, heb ik nu een uitstel regel aangemaakt. Dat houdt in, dat het facturatieproces nu even op pauze is gezet waardoor je niet met extra kosten te maken gaat krijgen. De nieuwe slotfactuur waar de vergoeding van €1,46 op staat, zal uitkomen op ongeveer dezelfde dag dat die uitstelregeling afloopt en daardoor zullen de 2 bedragen tegen elkaar wegstrepen :slight_smile:

Jij hoeft nu dus niets meer te doe, het kan wél zijn dat je nog berichten gaat ontvangen over de uitstelregeling en hoe alsnog te betalen, maar die mag je negeren aangezien dit automatisch gegenereerde berichten zijn die ik niet kan tegen houden.

 

Reputatie 4
Badge +6

Prima, dank je wel voor het regelen. :raised_hand::ok_hand:

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan hoor! :blush: