Beantwoord

Overstappen met nummerbehoud

  • 3 August 2019
  • 13 reacties
  • 775 keer bekeken

Ik ben al een week bezig om over te stappen naar mobiele telefonie bij KPN. Uiteraard met behoud van mijn huidige mobiele nummer bij T-Mobile via mijn werkgever. Al 3 keer via de helpdesk "geholpen", maar men slaagt er niet in dit voor elkaar te krijgen. Ik heb het juiste klantnummer van mijn huidige telecomaanbieder, maar volgens KPN is dat niet correct. Ik beschik nu zelfs over een printscreen van dat contract waaruit het juiste door mij doorgegeven nummer blijkt en T-Mobile, de huidige provider, zegt dus dat het echt aan KPN ligt. KPN "dreigt" nu mij een nieuw mobiel nummer te leveren, maar daar ga ik natuurlijk nooit mee akkoord. De afdeling Porteren van KPN zou binnen 3 werkdagen contact met mij opnemen, maar die hebben (inmiddels 5 dagen geleden) ook niets meer van zich laten horen.
Ik kijk het nog een week aan en dan blijf ik lekker bij T -Mobile.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 August 2019, 07:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @MarcelMarcel, welkom! Althans, ik zeg wel welkom, maar ik snap ook dat je je niet bepaald welkom voelt op deze manier. Ga je van een zakelijk T-Mobile abonnement naar een particulier KPN abonnement? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. ordernummer? Dan help ik je er graag verder mee.
Gegevens aangevuld. Ben benieuwd....
Reputatie 7
Badge +30
Het is voor mij een beetje onduidelijk of ik nog actie kan ondernemen, mocht dat niet zo zijn, ga ik het intern uitzetten. Zou je in je profiel onder de 'persoonlijke opmerkingen' het betreffende klantnummer in willen vullen en het me even laten weten? Dan ga ik voor je aan de slag.
Klantnummer inmiddels toegevoegd. Net overigens weer gebeld met KPN. Ene Melissa aan de telefoon. Zij vertelde dat kpn een foutief nummer had ingevoerd (leek mij sterk, na alle telefoontjes) en dat ze het nu nogmaals (wel goed) had gedaan. Niet dus, want net kreeg ik weer een mailbericht. Nu zelfs dat nummerbehoud aanvraag niet mogelijk is vanwege lopende contract. Dat is niet juist. Ik werk inmiddels niet meer bij mijn oude werkgever dus kan mijn telefoonnummer aldaar vervallen. Wij hebben daar meerdere mobiele nummers lopen en die blijven daar wel gehandhaafd. Zij zijn het daar mee eens en onze provider idem dito. Ik heb zelfs een screenprint van het contract van hen gekregen waarop het juiste klantnummer staat. Desgewenst zijn zij bereid via een conference call hun medewerking te verlenen. Zij verzekeren mij dat de fout echt bij KPN zit.
Reputatie 7
Badge +30
Heel vreemd allemaal! Ik zet het door naar de backoffice, want ik wil niet dat ik nog meer problemen ga veroorzaken. Ik heb alle uitleg, informatie en een link naar dit topic erin gezet, met het verzoek om contact met je op te nemen. Hopelijk is het snel opgelost! Wil je het hier nog even laten weten?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @MarcelMarcel, Marcia heeft nu vakantie, vandaar dat ik nu reageer. We hebben bericht gekregen van de backoffice. Zij geven aan dat wij een afwijzing krijgen vanuit T-Mobile. T-Mobile geeft aan dat er een lopend contract is. Dat betekent dat wij het nummer niet kunnen overnemen. Dit proces loopt normaal gesproken eigenlijk geautomatiseerd. Ik begrijp uit jouw laatste reactie dat je oud-werkgever wel bij T-Mobile blijft, maar dat jouw nummer specifiek weg mag. Wellicht dat daar dan de kern van het probleem zit. Het abonnement bij T-Mobile, is dat één contract waar meerdere 06-nummers onder vallen? Want dan kan het zijn dat het daarom afketst. Als je kunt bevestigen of het inderdaad meerdere 06-nummers onder hetzelfde klantnummer zijn, dan ga ik terug naar de backoffice hiermee.
Erik, dat klopt inderdaad. Wij hebben via mijn werk een groot aantal verschillende mobiele nummers bij T Mobile onder datzelfde contract. Er zijn dus veel meer 06-nummers dan enkel het mijne. Die andere nummers blijven gewoon onder dat contract; enkel mijn mobiele nummer wil ik overzetten naar KPN.
Reputatie 7
Badge +30
Top, dank voor de bevestiging. Ik heb het nogmaals uitgezet bij de backoffice. Ik kom er z.s.m. bij je op terug.
En de soap gaat inmiddels weer verder. Vannacht (!) kreeg ik dit mailbericht:

" Geachte heer …….,
Kort geleden hebt u een nieuwe mobiele aansluiting bij KPN aangevraagd. Daarbij hebt u aangegeven dat u uw huidige mobiele nummer wilt behouden. Bij uw aanvraag hebben wij u herhaaldelijk verzocht om aanvullende gegevens. Tot nu toe hebben wij deze nog niet ontvangen.
Overstapverzoek geannuleerd
Wij hebben daarom uw overstapverzoek geannuleerd.
Uw nieuwe abonnement
U hebt een nieuwe simkaart ontvangen. Deze simkaart hebben wij aan uw nieuwe KPN abonnement gekoppeld met mobiel nummer 06...…….. Wij hebben met u afgesproken dat de looptijd van uw overeenkomst op de ingangsdatum start. Daarom betaalt u vanaf deze ingangsdatum uw maandelijkse abonnementsgeld.
Hebt u nog vragen?
Dan helpen wij u graag op kpn.com/service.
Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Directeur Klantenservice "

Wat een in-en-in verrotte en incompetente organisatie. Hoezo hebben wij u herhaaldelijk verzocht... hoezo hebben wij die gegevens nog niet ontvangen? Ik heb inmiddels wel 5 keer meer dan een kwartier aan de telefoon gehangen met vermoedelijk wat vakantiekrachten die werkelijk van toeten noch blazen weten. Ik heb alle informatie en gegevens doorgegeven. Ik heb aangeboden contact op te nemen met de huidige contactpersoon van het huidige mobiele abonnement die welwillend aanbood om te helpen en een en ander uit te leggen. maar nee hoor, kpn gaat gewoon verder met fouten maken. Uiteraard accepteer ik dat nieuwe 06-nummer niet en zal ik geen enkele nota daarvoor betalen. Wat een pure incompetentie!
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen Marcel, ik heb terugkoppeling ontvangen van de backoffice. Zij hebben contact gehad met T-Mobile. T-Mobile geeft aan dat er niet bij het abonnement genoteerd staat dat jouw nummer uitgeporteerd mag worden. Dat betekent dat zij het porteerverzoek dat wij bij hen doen dan ook weigeren. Wij kunnen, en mogen wettelijk, daar dan niets aan doen. Vandaar dat jij deze brief hebt gekregen. De brief zelf is geautomatiseerd waardoor de inhoud inderdaad niet klopt met wat er daadwerkelijk aan de hand is. Dat is iets wat ik zal aankaarten.

Om het nummerbehoud nog te kunnen regelen zul je opnieuw bij T-Mobile moeten aankloppen. Zolang hun afdeling die over nummeroverzettingen gaat niet weet van (of niet akkoord is met) de uitportering heeft het geen zin voor ons om opnieuw een porteerverzoek te doen.

Vroeger was het ook zo dat als nummerbehoud niet lukte dan ook je abonnementsaanvraag geannuleerd werd. Dat is nu niet meer zo omdat we ook tijdens de looptijd van een abonnement nummerbehoud kunnen uitvoeren. Dat betekent inderdaad dat je abonnement dan gaat lopen op de afgesproken datum, maar dan met het nieuwe nummer. Nummerbehoud van het oude nummer kunnen we dan later nog uitvoeren, nadat T-Mobile akkoord is.
Erik,
Ik heb jouw bericht direct doorgezet naar onze HRM afdeling en ons contactpersoon wat betreft de ICT waar de mobiele telefonie bij ondergebracht is bij T-Mobile. Jouw opmerking klopt. Ik heb direct actie ondernomen.

Dit is hun reactie:
"Goedemorgen Ton en Marcel,

Ik heb direct geschakeld met ons aanspreekpunt binnen T-Mobile. Heel spijtig, maar hij gaf me door dat er geen notitie in het systeem stond voor uitporteren.
Hij heeft er alsnog voor gezorgd dat er nu wél een notitie in het systeem staat. De eindgebruiker kan zijn nummer vanaf morgen mee overnemen.

Ik heb om bewijs gevraagd. Hieronder zie je de log in hun systeem.

https://
https://
Vanuit T-Mobile en ons excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Mathima **"

Kortom: het zou dus vanaf morgen moeten lukken om het nummer wel over te zetten. Zou jij hiervoor binnen KPN dan zorg kunnen dragen zodanig dat het nummer dat KPN me nu heeft gegeven, wordt geschrapt en ik mijn huidige (oude) nummer kan gebruiken op de simkaart van KPN?
ps: Het lukt mij niet om het meegezonden 'bewijs' mee te sturen. Mocht je een emailadres voor mij hebben, kan ik de mail wel doorzetten.
vr grt.,
Marcel
Reputatie 7
Badge +30
Top, goed om te horen, Marcel! Je krijgt een privébericht van me met een mailadres. Als je me dan de afbeeldingen stuurt ga ik weer met onze nummerbehoud afdeling aan de gang 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Het heeft eventjes geduurd, maar het nummerbehoud is nu succesvol voltooid 🙂