Beantwoord

Overstappen naar ander abonnement met behoud van zakelijk nummer

  • 3 April 2020
  • 7 reacties
  • 155 keer bekeken

Momenteel heb ik een telefoon + mobiel abonnement via het bedrijf. Dat gaat via KPN.

Nu gaat ons bedrijf overstappen op Bring Your Own Device.

Stel ik wil bij KPN zelf een nieuwe telefoon aanschaffen. Kan ik dan het huidige KPN nummer meenemen dat nu gekoppeld is aan mijn SIM-kaart en dus nu gebruikt wordt in het zakelijke abonnement via mijn werkgever?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja 7 April 2020, 11:46

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @RvH81. Van harte welkom hier. Als ik het goed begrijp wil je dan een nieuw abonnement (met toestel) afsluiten bij ons en je nummer behouden dat nu aan het KPN Zakelijk abonnement is gekoppeld. Klopt dat? 

In dit geval dien je geen nieuw abonnement af te sluiten, maar een contractovername te regelen met je werkgever. Dit kan via dit formulier. Mijn collega's van die afdeling zullen binnen enkele dagen contact met je opnemen. :slight_smile:  Kijk met die overname trouwens ook even naar of je ook de looptijd van het contract overneemt en hoe lang die nog is. Als je contractvrij bent, kun je er ook voor kiezen om een nieuw abonnement af te sluiten en daarbij nummerbehoud aan te vragen.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @RvH81. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Ik ga er daarom van uit dat het antwoord op je vraag zo duidelijk is. Als je toch nog ergens vragen over hebt, dan lees ik het graag.

Hoi Natasja,

Je was me net iets te snel haha, ik heb het gelezen.

Op zich snap ik je verhaal.

Ik had alleen een beeld dat het niet kon om je nummer te behouden (bij wisselen tussen twee KPN abonnementen), dat is mij door de systeembeheerder van ons bedrijf verteld.

Het contract tussen KPN en ons bedrijf zal nog wel doorlopen, maar op termijn moedigen ze iedereen aan om dus zelf een privé abonnement te regelen. 

Ik wil dus best overstappen naar een privé abonnement van KPN, maar dat moet dus wel eenvoudig kunnen vanuit het zakelijke abonnement van mijn werkgever, naar een privé abonnement.

Liefst heb ik daar ook niet de inzet van mijn werkgever voor nodig, als dat kan. Het behouden van mijn nummer vind ik wel echt een pré omdat ik dat nu zowel zakelijk als privé gebruik.

Uiteraard moet er ook een goede aanbieding gedaan worden, want het budget dat ik krijg is niet oneindig ;-)

 

Reputatie 6
Badge +9

Nummerbehoud van KPN naar KPN is inderdaad niet mogelijk, @RvH81. Zoals ik het eerder heb uitgelegd, is de enige manier waarop je je nummer kunt behouden. Je dient een contractovername te regelen. Je moet namelijk je 06-nummer overnemen van je werkgever. Met die contractovername wijzig je de tenaamstelling. Het bestaande contract wordt dan ontbonden, jij behoudt het nummer en kiest vervolgens een nieuwe abonnementsvorm. Daarbij kun je dan ook kiezen voor een nieuw toestel. Een andere manier is er helaas niet. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @RvH81. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat je vraag zo is beantwoord. Laat het gerust weten als er nog onduidelijkheden zijn. 

Hi Natasja,

Ja mijn vraag is beantwoord, ik ga even met de tussenpersoon van de werkgever overleggen die nu de contracten regelt. En ik weet dat je dan even contact moet hebben met de KPN helpdesk om het te regelen. Dank je wel.

gr Roy

Reputatie 6
Badge +9

Dag @RvH81. Graag gedaan. Goed om te lezen dat je vraag is beantwoord. Ik hoop dat het zo gaat lukken! :slight_smile:

Reageer