Beantwoord

Toestel gespreid betalen

  • 16 October 2020
  • 4 reacties
  • 95 keer bekeken

M’n abbo loopt bijna af en ga verlengen. Betaal ik daarna de helft minder of het bedrag wat ik nu betaal? 

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Danny 23 October 2020, 09:53

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Euh... waarom zou u de helft minder betalen? 

Als je bijvoorbeeld nu weer een abonnement samen stelt staat er onderaan het maandbedrag na 2 jaar € 21,50

@Nick83 

Reputatie 2
Badge +5

Dag @Cornepoppe!

Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat je een abonnement met toestel hebt gekozen. Je kunt er daarbij voor kiezen om het toestel in één keer te betalen, of dat je maandelijks een deel van het totaalbedrag voor het toestel aflost gedurende de looptijd van jouw abonnement. Dit noemen we ook wel een toestelkrediet.

 

Even een rekenvoorbeeld: Stel dat het toestel dat jij wilt kopen in totaal €480,00 kost en je abonnement (bellen en internetten) kost €20,00 per maand. Je kiest een looptijd van 2 jaar. Je kunt er dan dus voor kiezen om de kosten van €480,00 voor het toestel maandelijks af te lossen. Verdeeld over 2 jaar kom je dan bijvoorbeeld uit op €20,00 per maand voor het toestel. Je maandelijkse kosten bedragen dan €20,00 voor het toestel en €20,00 voor het abonnement zelf. Totaal dus €40,00. 

Na 2 jaar heb je iedere maand €20,00 afgelost voor je toestel en is deze dus afbetaald. Als je dan geen nieuw abonnement zou nemen maar jouw abonnement stilzwijgend door laat lopen, dan betaal je dus geen toestelkosten meer. Alleen de abonnementskosten blijven dan over, waardoor je dan €20,00 per maand gaat betalen in plaats van de €40,00 die je daarvoor betaalde.

 

Let op: dit is een fictief rekenvoorbeeld. Je kunt altijd zelf bepalen welk deel van de toestelkosten je in één keer wilt betalen, en welk deel je maandelijks wilt aflossen. Houd er wel rekening mee dat de hoogte van de maximale maandelijkse aflossing afhankelijk is van jouw inkomen. Daarnaast zijn wij, bij een toestelkrediet van € 250,- of meer, verplicht om het op te nemen in het BKR-register. Zo kun je er dus ook voor kiezen om de toestelkosten allemaal in één keer te betalen zodat je geen maandelijkse aflossing hebt.  Je kunt hier meer over lezen op onze informatiepagina over gespreid betalen.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je die natuurlijk altijd stellen! 

Ahh zo! Ik snap het. Bedankt voor de informatie! @Danny 

Reageer