Beantwoord

Verlenging mobiel contract met telefoon Media Markt

  • 17 January 2020
  • 4 reacties
  • 885 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Hallo, 

 

Hier een trouwe KPN klant (zowel mobiel als thuis). Vrijdag 28 november heb ik mijn KPN contract verlengd en bij het contract een Iphone 11 gekocht. Omdat een medewerker van MediaMarkt aangaf het goedkoper was als ik dit bij hun liet doen. Ging ik hierin mee.

Ik wilde mijn abonnement verlengen met onbeperkt data voor €27,- per maand. De Iphone heb ik bij het contract volledig afbetaald.
Helaas bleef het systeem vanuit KPN bij de MediaMarkt vast hangen wanneer zij onbeperkt data aanklikte. 
Zij adviseerde mij om voor nu 20gb te nemen en dan naar de KPN winkel te gaan om het abonnement te verhogen. De medewerker verzekerde mij dat dit mogelijk was.

Helaas werd mijn Iphone bij de 20gb abonnement een stuk duurder dan bij onbeperkt data.

Na het verlengen van het contract ben ik vanuit de MediaMarkt rechtstreeks naar de KPN winkel gegaan met de vraag of zij mijn abonnement konden verhogen naar onbeperkt data.

Hier kreeg ik voor nu een nee te horen. Medewerker gaf aan dat dit over een maand kon en verzekerde mij dat het abonnement wel €27,- zou kosten ivm telefoon die ik bij het contract erbij heb gekocht. 

Zo gezegd zo gedaan maar na een maand kon ik het abonnement nog niet wijzigen.
Dus terug naar de KPN winkel. 

Hier werd mij nu verteld dat het wijzigen van het abonnement pas in maart kan (prima) maar dat het abonnement geen €27,- zal kosten maar een aantal euro duurder. 

Ik was hier helemaal niet blij mee. Dit vanwege duurdere kosten bij het kopen van de telefoon door verminderde data en ik ben niet blij dat abonnement straks duurder uitvalt bij het verhogen naar onbeperkt. 

Dit alleen door een vast gelopen PC van de MediaMarkt. 

 

Is hier vanuit KPN toch iets mogelijk in?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 18 January 2020, 21:36

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat een puinhoop. Ik vraag me af of de pc van de mediamarkt echt vastgelopen was. Misschien wilden ze u gewoon heel graag een telefoon verkopen. Iets te graag zeg maar...

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @L.B en welkom op het forum! Wat zuur dat het via de Mediamarkt niet meteen lukte met het abonnement wat je wilde. :slight_frown:  Als je ook vaste diensten van ons hebt zal het Unlimited Data abonnement €30,- per maand kosten (inclusief €7,50 Hussel korting en eventuele toestelkosten niet meeberekend). Aan deze prijzen kan ik niks veranderen, hoewel ik snap dat je hier ontzettend van baalt. Zeker als je hierdoor nu ook eenmalig meer hebt betaald voor je toestel. Ik zie dat bij ons tijdens Black Friday er ook een korting van toepassing was op Unlimited Data waardoor deze via ons €30,- kostte. Dat is net zoveel als dat hij nu kost, maar wellicht was er bij de Mediamarkt extra korting mogelijk waardoor je daar goedkoper uit was. 

Het abonnement is te upgraden een maand nadat je nieuwe contract in is gegaan. Stel, je nieuwe abonnement gaat vandaag in, dan kun je per 18 februari een upgrade aanvragen en die gaat dan op 1 maart in. :slight_smile:  Ik weet niet wat precies op jou van toepassing is, maar hopelijk kom je met deze informatie een stuk verder.

Hallo @L.B en welkom op het forum! Wat zuur dat het via de Mediamarkt niet meteen lukte met het abonnement wat je wilde. :slight_frown:  Als je ook vaste diensten van ons hebt zal het Unlimited Data abonnement €30,- per maand kosten (inclusief €7,50 Hussel korting en eventuele toestelkosten niet meeberekend). Aan deze prijzen kan ik niks veranderen, hoewel ik snap dat je hier ontzettend van baalt. Zeker als je hierdoor nu ook eenmalig meer hebt betaald voor je toestel. Ik zie dat bij ons tijdens Black Friday er ook een korting van toepassing was op Unlimited Data waardoor deze via ons €30,- kostte. Dat is net zoveel als dat hij nu kost, maar wellicht was er bij de Mediamarkt extra korting mogelijk waardoor je daar goedkoper uit was. 

Het abonnement is te upgraden een maand nadat je nieuwe contract in is gegaan. Stel, je nieuwe abonnement gaat vandaag in, dan kun je per 18 februari een upgrade aanvragen en die gaat dan op 1 maart in. :slight_smile:  Ik weet niet wat precies op jouw van toepassing is, maar hopelijk kom je met deze informatie een stuk verder.

Bedankt Sanne. Dit klinkt al iets anders dan in de winkel verteld werd...

Reputatie 7
Badge +17

Graag gedaan! Mochten er nog onduidelijkheden in je abonnement zitten dan kun je je vragen hier altijd kwijt. :slight_smile: 

Reageer