Beantwoord

Voor 23:59 besteld=op zijn snelst over 4 dagen in huis

  • 9 October 2021
  • 3 reacties
  • 238 keer bekeken

Ik heb vandaag (zaterdag) een mobiel abonnement afgesloten en daarbij een telefoon gekocht. Op de website staat overal dat hij dan de volgende dag bezorgd zal worden.  Nu had ik hierover al mijn twijfels aangezien zondag vaak niet bezorgd word, maar ik was enigzins hoopvol aangezien ik weet dat ik morgen de hele dag thuis ben. 

Ik krijg een mail van KPN dat ik het bezorg moment kan kiezen.  Het eerste bezorg moment is.. WOENSDAG??  

De telefoon die ik gekocht heb was volgens KPN op voorraad, dus dat kan niet het probleem zijn.  Het is geen dagje verschil het zijn meerdere dagen. 

Voor mij voelt dit toch een beetje als misleiding. Je moet geen beloftes doen die je totaal niet na kan komen.  (Net als de WIFI garantie van KPN, als je op voorhand iets garandeerd, dan moet je er niet ineens extra voor gaan rekenen omdat je het anders niet kan leveren.)

 

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 October 2021, 13:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @overalhetzelfde, welkom! Wat rot dit :-(. We doen absoluut onze best om de volgende dag te leveren. Bij een verlenging kan dit, als het toestel op voorraad is. Bij een nieuw abonnement zijn we afhankelijk van de koerier die het toestel bij jou af komt leveren. Je kunt hiervoor zelf een afspraak maken en inderdaad: als de mogelijke tijdsloten al vol zitten, dan duurt het soms langer. Dus nog even twee dagen geduld :-(

Het gaat mij niet om het langer wachten op een telefoon. Ik heb een werkende telefoon en als er gestaan had dat het 3 weken duurt voor ik die telefoon in huis had, was het ook prima. Ook dan had ik een dag gekozen waarop ik thuis was. Het gaat om het principe dat KPN (en alle andere providers) dingen beloofd die vervolgens niet waargemaakt worden.  

 

Het verhaal dat het bij verlenging wel mogelijk is vind ik ook erg vreemd. Aangezien er dan nog steeds een koerier het pakketje met telefoon af moet geven. En laten we wel zijn… als KPN weet dat dit bij een nieuw abonnement niet mogelijk is, waarom beloofd KPN het dan wel?? 

 

Dan komt de koeriers dienst die in naam van KPN werkt… voor de klant is dat dus gewoon KPN.  Ik kan op de website aangeven in welk tijdvak ik mijn pakket wil ontvangen. Keurig, en ook een avond optie. 

Ik kies tussen 18.00 en 22.00 uur.  Ik krijg een bericht dat de koerier tussen 17.50 en 21.30 uur bij mij is. 

Ik heb geen mogelijkheid om voor 18.00 uur thuis te zijn, vandaar dat ik dat tijdvak gekozen had. maargoed, 10 minuten zal wel loslopen. 

-In de ochtend krijg ik een bericht dat de koerier waarschijnlijk een half uur voor het tijdvak bij mij is. 

-rond 3 uur krijg ik een bericht dat hij een uur na het tijdvak komt.

-paar minuten later krijg ik een bericht dat hij niet meer komt. 

Tot mijn verbazing staat rond 8 uur de koerier op de stoep.  Hij geeft aan dat hij alleen gemeld heeft dat hij een uurtje vertraagd was. De rest van de berichten snapt hij ook niet.

 

Het is allemaal niet erg, het is gewoon jammer.  Bij het gehele proces gaat voor het gevoel meer fout dan goed en dat komt omdat het begint met onhaalbare beloftes.  

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan me goed voorstellen dat je hier inderdaad niet op zit te wachten als je een nieuwe telefoon bestelt. Helemaal niet zoveel onduidelijke berichten over de tijd. Je signalen ga ik intern doorgeven, bedankt voor het delen! En veel plezier van je nieuwe toestel :-).