Waarom staan er 'online aankopen' op mijn factuur?

  • 17 September 2021
  • 17 reacties
  • 3618 keer bekeken

Goedendag

 

Op mijn laatste factuur staat een bedrag met online aankopen, maar dat klopt niet! Ik wil graag een specificatie! 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Liedschen, welkom hier. 

Online aankopen zijn apps of diensten die je via onze factuur hebt betaald. Als je naar beneden scrolt op je factuur kun je je zien wat die aankopen precies zijn.

Dankjewel... 

Uiteraard weet ik wat het is, in mijn verbazing heb ik dit geschreven... 

Ik ben al een tijdje bezig om daar van af te komen maar het lukt maar niet! Het gaat om Avast... In mijn online account van Avast zijn mijn zogenaamde abonnementen niet eens vermeld maar betaal er wel voor 😪

Reputatie 7
Badge +24

Oei, heb je een iPhone of Android? Ik denk graag met je mee hoe je dit stop kunt zetten. 

Op een iPhone ga je naar Instellingen>'Eigen naam’> Abonnementen. Daar kun je het stopzetten. Schud ik even uit mijn mouw omdat ik zelf een iPhone heb, hehe. 

Hai, fijn dat je meedenkt 👍🏽

Ik heb Google al geraadpleegd en heb alle stappen doorgelopen, echter zonder resultaat 🥴

Ik heb overigens een Samsung Galaxy Note 10 plus... Android dus

Reputatie 7
Badge +24

Dan zou je dit in de Play Store moeten kunnen zien. In de Play Store klik je rechts bovenin op je initialen, daarna op Betalingen en abonnementen en daarna op Budget en geschiedenis. 

Reputatie 7

Heb jij in Google een gezin gedefinieerd?

 

Zo ja, heb je betalen via de factuur van KPN als betaalmethode voor het gezin staan?

Als dat het geval is, controleer dan ook de aankopen van de gezinsleden.

@wjb Nee, dat heb ik niet…

@Alex_P Er staat geen enkel abonnement in de lijst en toch wordt mij jaarlijks geld afhandig gemaakt en wel €19... Geen enorm bedrag maar ik ben niet van plan om voor niets te betalen! En ik kom er gewoon niet van af

Reputatie 7

Heb je ook gekeken of je een app geïnstalleerd hebt waar je een jaarlijkse licentiefee voor betaalt. Denk bijvoorbeeld aan antivirus software.

@wjb ... Ja alles nagekeken... 🤷‍♀️😦

Reputatie 7
Badge +24

Vreemd dit. Ben je op meerdere telefoons ingelogd toevallig met je gegevens? Ik kan het anders niet plaatsen. 

@Alex_P  ik heb maar 1 telefoon 🙂

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 06-nummer is al genoeg. 

Dan kan ik proberen om te achterhalen waar dit vandaan komt. 
 

Er was geen optie om m'n telefoonnummer specifiek in te vullen maar het staat er wel ergens

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, ik heb ik dit nagezocht. 

Ik zie alleen deze betaling voor Avast, zie hieronder. En deze is toch echt via jouw mobiele nummer gedaan via de Play store. Daar moet het te vinden zijn. Is het een idee dat je een KPN winkel bezoekt om het na te laten kijken? 

Vanaf hier kan ik niet veel meer doen namelijk. 

 

 

Bij mij staat er dus dit in mijn Playstore 🤷‍♀️ hoe raar is dat?! Tevens heb ik al verschillende keren geprobeerd op verschillende aangewezen manieren om van dit abonnement af te komen maar het lukt maar niet! 🤬

Tevens heb ik wederom mijn wachtwoord moeten aanpassen op 'mijn KPN', ook zoiets! Vorige week nieuw wachtwoord aangemaakt en vandaag lukte het maar niet om hierin te komen.... 

Reputatie 7
Badge +24

Kan ik niet plaatsen. Je hebt dit dus al gedaan? Zie hieronder. 

Kom ook nog deze link tegen als ik erop Google: https://support.avast.com/en-us/article/135/ 

 

Hai... 

Ik heb je gisteren een screenshot gestuurd wat ik te zien krijg als ik abonnementen /subscriptions open... Er staat dus helemaal niks. Dus ik weet echt niet meer hoe ik 't op kan lossen om van dat abonnement af te komen 🤷🏻‍♀️