Beantwoord

Zijn herinneringskosten terecht of niet?

  • 21 October 2020
  • 3 reacties
  • 119 keer bekeken

Op mijn laatste factuur zijn er €20,- herinneringskosten in rekening gebracht omdat ik mijn vorige factuur niet op tijd heb betaald. Het klopt dat ik een beetje laat was met de betaling van mijn vorige factuur. Ik heb de factuur betaald op 22 september en op diezelfde dag hebben ze toevallig de herinneringskosten administratief in rekening gebracht en de brief daarvan heb ik natuurlijk 2 dagen later, dus op 24 september in de brievenbus ontvangen. Er is een juridische term dat als je kosten op boekt dat je ook rekening moet houden met de datum wanneer dat ook daadwerkelijk aan de klant bekend wordt gemaakt en in mij geval is dat 24 september geweest. Naar mijn mening hebben de in rekening gebrachte herinneringskosten en mijn betaling elkaar toevallig gekruist en ik vind in dat geval dat ze weer ingetrokken moeten worden, maar KPN denkt natuurlijk anders over en vindt dat ze toch terecht zijn. Ik ben het niet helemaal mee eens en daarom wil ik graag weten wat de meningen hierover zijn.

 

Gr. Genevieve1

icon

Beste antwoord door Niek_ 27 October 2020, 14:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Welkom op ons Forum @Genevieve1. En excuses voor de late reactie. Het is helaas erg druk de laatste tijd. Uit je bericht maak ik op dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en dat wij de kosten niet voor je kunnen wegstrepen. Ik kan er nog een keer naar gaan kijken voor de zekerheid, maar wanneer we al hebben geconcludeerd dat de kosten terecht zijn, dan denk ik niet dat ik ineens een ander antwoord voor je heb. 

Hoe dan ook, je mag je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer, naam, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant. Dan kijk ik met je mee. Stuur hier even weer een berichtje als je dat gedaan hebt. 

Niek, toch bedankt voor je reactie. Ik heb mijn forumprofiel aangevuld met de door jou gevraagde gegevens. Ik zou het erg waarderen als je nog een keer naar deze zaak voor me wil kijken, want naar mijn mening zijn deherinneringskosten in dit geval niet terecht.

Reputatie 5
Badge +8

Ik heb er nog even naar gekeken, maar ik kan zoals verwacht niet iets voor je betekenen. Op de eerste herinnering die je van ons hebt gehad staat het volgende: 

Betaal op tijd
Zorg dat u het openstaande bedrag op 18 september 2020 betaald hebt. Zo voorkomt u een 2e herinnering waarvoor € 20,00 in rekening wordt gebracht op de volgende factuur. 


Toen wij dus de tweede herinnering hadden opgesteld was je al te laat met betalen. We hebben op de eerste herinnering duidelijk aangekondigd wat er zou gebeuren wanneer je niet op tijd betaalt.
Mocht je in de toekomst om welke reden dan ook vergeten te betalen of even niet kunnen betalen, dan is dat helemaal niet erg. Je kunt altijd een betaalafspraak maken. Zo voorkom je dit soort onnodige kosten. 

Reageer