Beantwoord

Alleen door anoniem te bellen kan ik mijn partner's nummer bereiken

  • 4 October 2021
  • 21 reacties
  • 220 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een nieuwe Samsung telefoon AO2s mijn vrouw gebruikt de oude Samsung J316. Ik heb een KPN simkaart en mijn vrouw een Simyo simkaart.
Ik kan iedereen bellen maar als ik mijn vrouw bel krijg ik lijn bezet. Mijn naam en nr. staan bij haar contacten. Alleen als we kiezen voor anoniem bellen uitzetten op haar telefoon krijg ik contact.
Vreemd. Iemand een idee wat het kan zijn?
 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 13 October 2021, 11:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @CarelAltura, dat is wel heel erg apart, Nummer ook niet toevallig geblokkeerd in een van de toestellen? Als je de simkaarten weer omwisselt is het weer goed? Want ik vermoed dat het in een van de toestellen zit. 

Reputatie 1

Hoi Bart, Bedankt voor de reactie. Nummer is niet geblokkeerd.

Reputatie 7
Badge +20

Als je verder alles en iedereen kan bellen, dan moet het wel een blokkade zijn. En verder heb je haar nummer ook niet dubbel in je contactenlijst staan? En als je het nummer gewoon intoetst?

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie. Nummer staat niet 2 x bij contacten en zie ook geen blokkade.
Kan wel via Whatsapp bellen maar dat is natuurlijk buiten KPN om en via wifi.
Dus tot nu toe geen oplossing. Alleen anoniem bellen uitzetten op de telefoon van mijn vrouw maar dat is zoals al eerder gemeld geen optie.

Reputatie 1

@Bart_Z Aanvulling: als ik het nummer gewoon intoets lukt het ook niet.

Reputatie 7
Badge +20

Wij kunnen dit niet enkel voor 1 nummer blokkeren, het moet dus ergens op het toestel mis gaan. Is het ander een idee om eens langs de winkel te gaan, dan kan mijn collega fysiek meekijken in het toestel. Voor mij wat lastig op afstand. Mogelijk dat hij/zij iets kan ontdekken. 

Reputatie 1

Ik ben al een x bij de KPN XL winkel in Barendrecht geweest.
Daar hebben een mevr. en meneer er naar gekeken konden helaas geen oplossing vinden.

Reputatie 7
Badge +24

Reset die J3 eens een keer naar fabrieksinstellingen. Of heeft u dat al eens gedaan?

Reputatie 1

Dat lijkt me geen goed plan: "Een hard reset houdt in dat je Samsung toestel terug naar de fabrieksinstellingen wordt gezet. Je gegevens en apps worden gewist door een hard reset. Het is daarom verstandig eerst een back up van je persoonlijke gegevens te maken, voordat je een hard reset uitvoert.”

Reputatie 7
Badge +24

Dat lijkt me geen goed plan: "Een hard reset houdt in dat je Samsung toestel terug naar de fabrieksinstellingen wordt gezet. Je gegevens en apps worden gewist door een hard reset. Het is daarom verstandig eerst een back up van je persoonlijke gegevens te maken, voordat je een hard reset uitvoert.”

En wat is daarvan het probleem? Ik doe het ieder jaar 1 of 2 keer. Zondagmiddagprojectje 😉

Reputatie 1

Beste Nick83 bedankt voor de reactie. Ga dit niet doen heb het idee dat het probleem heel simpel is en ergens anders ligt. Ga verder zoeken.

Fijne zondag.

Groet,

Carel

Reputatie 7
Badge +20

Mijn vermoeden is dat het toch in het toestel zit. Want als je jouw vrouw als contact nog eens verwijderd. Kan je haar dan bellen? Kun je haar daarna weer toevoegen. 

Reputatie 1

Nee ook dat werkt niet. Contact (mijn vrouw) op mijn telefoon verwijderd en haar gebeld door invoer nummer krijg weer lijn bezet

 

Reputatie 7
Badge +20

Heel bizar. Kun je toch voor de zekerheid jouw nummer en die van jouw vrouw toevoegen aan jouw profiel. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik toch nog eens kijken of ik wat kan vinden. 

Reputatie 1

@Bart_Z  Ik zie dat ik mijn mobiele nrs. niet privé kan invoeren op mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb wel beide nummers nodig. Nu heb ik er maar 1, kun je die andere onder persoonlijke opmerkingen toevoegen?

Reputatie 1

Ok.

Reputatie 7
Badge +20

@CarelAltura ik zag nog een blokkade in de nummerdoorgave staan. Deze heb ik nu uitgezet, wil je het nog eens proberen? 

Reputatie 1

Mooi hij doet het. Het is mij een raadsel hoe deze blokkade er in is gekomen? Bedankt voor het oplossen en meedenken ik ben er blij mee. 

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat het nu werkt. Daar ben ik blij om. :) Ik vermoed dat deze gekomen is na de upgrade van de simkaart. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan weten. 

Reputatie 1

Ga ik zeker doen nogmaals bedankt.