Beantwoord

Blokkeren simkaart door curator

  • 11 February 2020
  • 13 reacties
  • 178 keer bekeken

Mijn simkaart is de laatste jaren meerdere malen frauduleus geblokkeerd geweest Eerst door mijn eigen familie waar ik grootte problemen mee heb wegens stelen van mij en nu door een door hen met valse verklaringen en handtekeningen aangestelde curator .Heeft een curator het recht om mijn sim te blokkeren zonder dat er openstaande facturen zijn ?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 12 February 2020, 10:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @CCJ Hontelez , een curator/bewindvoerder heeft, mits hij daartoe de machtigingen heeft, het recht bewind te voeren over jou om te zorgen dat je niet verder in de (financiële) problemen komt.

Hij/zij vindt het blijkbaar niet verantwoord dat jij je mobiel gebruikt zonder daarbij de financiële consequenties van te overzien.

Ik zou zeggen, neem contact op met je curator.

Succes.

 

Hallo Jan D , er zijn geen schulden ,ik werk en verdien een 2000 € per maand,maar mijn familie heeft me met leugens en valsheid onder een door hun aangebrachte curator laten plaatsen

Hallo Jan D , er zijn geen schulden ,ik werk en verdien een 2000 € per maand,maar mijn familie heeft me met leugens en valsheid onder een door hun aangebrachte curator laten plaatsen

Hallo @CCJ Hontelez , nogmaals, gewoon even met de curator contact opnemen.

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @CCJ Hontelez, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Op het moment dat je onder bewindvoering staat en dit bij KPN bekend is (doorgegeven door de betreffende instantie), is de bewindvoerder de enige die iets mag opvragen en aanpassen. Het opzeggen van een abonnement mag alleen wanneer hier geen kosten aan verbonden zijn voor de klant. 

Het is een lastige situatie, maar ook ik wil je aanraden om met die curator in gesprek te gaan. Wanneer je kan aantonen dat dit ten onrechte is, zou het toch snel weer opgeheven moeten worden lijkt mij? Maar daar heb ik verder geen ervaring mee of kennis over.

KPN heeft in de laatste maand 3 x geblokkeerd en 4 x terug geblokkeerd ???Wat is daar juist aan ??

 

 

en nogmaals !!!

 

Hallo @CCJ Hontelez , conclusie n.a.v. bovenstaande foto's, er zit geen geen blokkade (meer) op je toestel en kun je gewoon bellen en gebeld worden, probleem opgelost.

 

Hallo JanD ,Telefoon ligt ter beschikking om vast te stellen dat hij weer geblokkeerd is en dit is wéér bevestigd door KPN .KPN moet duidelijk weten dat dit niet kan en deblokkeerd telkens weer de simkaart om hem enkele dagen later  weer te blokkeren.DE OORZAAK IS !! Het gaat om het stelen van om en bij van 500000 € van een autistisch man door zijn eigen broer en zussen , Dit begint al te tellen hé ??Flink pak geld , daar kan je al héél wat mensen mee omkopen toch ??

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @CCJ Hontelez 
Je moet toch echt bij de curator wezen.
Zodra je onder bewindvoering staat dan mag alleen de curator financiële dingen voor je regelen.
De KPN kan dus niets voor je doen, hoe vervelend het ook voor je is, wie wel wat kan doen is dus, zoals ik al zei, je curator.

Hallo @CCJ Hontelez , op je laatste foto liet je zien dat op 28 januari de telefoon gedeblokkeerd was.

Nu dus weer geblokkeerd?

Dan moet echt iemand van KPN daar even induiken.

En, nogmaals, even met de curator contact opnemen.

De rest kan en mag ik niet over oordelen omdat ik het verhaal niet ken en ook niet wil weten als gewoon mede forumlid.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +21

DE OORZAAK IS !! Het gaat om het stelen van om en bij van 500000 € van een autistisch man door zijn eigen broer en zussen , Dit begint al te tellen hé ??Flink pak geld , daar kan je al héél wat mensen mee omkopen toch ??

Als dat waar is, dan moet je de politie waarschuwen, en niet hier plaatsen want dat kan gezien worden als laster en dat is ook strafbaar.

Reputatie 7
Badge +30

Het klinkt zeker als een heel vervelende situatie, CCJ. Alleen kunnen wij hier verder niets in betekenen. Als je onder bewind staat mogen dingen alleen door je bewindvoerder geregeld worden. Gebaseerd op de foto die je plaatst is er op dit moment geen sprake van een blokkering. Als je wel problemen ervaart, neem contact op met je bewindvoerder. Ik raad je verder aan om hier niet te veel persoonlijke informatie te geven, dit is een openbaar forum.