Beantwoord

Fortumo blokkeren

  • 11 July 2020
  • 11 reacties
  • 766 keer bekeken

bij mij is dus hetzelfde gebeurd. hoe.kan ik fortumo blokkeren?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 14 July 2020, 19:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @opdoy, welkom hier. 

Ik vermoed dat jouw bericht is afgesplitst van een ander topic. Ik heb de situatie niet helemaal duidelijk. Ik vermoed echter dat dat fortumo iets in rekening heeft gebracht wat je niet hebt gedaan? Zit ik in de goede richting? En hierom wil je het blokkeren? Ik lees in dit topic dat er contact met fortumo is geweest en dat ze de gegevens hebben geblokkeerd. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het duidelijk is. Ik heb namelijk geen reactie meer gezien. 

Hallo, mij is zojuist het zelfde over gekomen. Waar halen ze het geld vanaf? Ik zie nog geen geld van me bankrekening af.

Groet Noël

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben hier eigenlijk niet zo heel bekend mee, maar als ik het goed begrepen heb komt het op jouw mobiele factuur te staan. Maar ik wil je aanraden om met Fortumo contact op te nemen. 

Nou lekker dan dit kan dus zomaar via KPN! Online aankopen die niet gedaan zijn door mij? Aankoop Datum Tijdstip Store € Unknown Cash 02 mrt 19:24 Fortumo 19,90 Totaal Online aankopen 19,99 Nooit geen aankopen gedaan via iets wat ik niet eens ken. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @J.Bokma, ik snap heel goed dat je baalt. Heb je hierover al contact gehad met Fortumo? Zij moeten je kunnen helpen. Wij krijgen deze kosten ook maar door en factureren deze daarom. 

Hoi, 

Kennis van mij is dit ook overkomen. Via KPN factuur. Veel gedoe nog steeds om geld terug te krijgen. Providers communiceren niet goed over de risico's en mogelijkheden.

Ik wil voorkomen dat dit mij overkomt. Hoe zet ik bij KPN uit dat ik kan betalen via de telefoonrekening? Dit is namelijk mogelijk.

Reputatie 7
Badge +20

@MartinWiertz, dat kan de telefonische klantenservice achter 0800-0402 voor je aanpassen. Ik kan dag via deze weg dat niet doen omdat er een extra verificatie nodig is om een wijzing te mogen uitvoeren. 

@MartinWiertz, dat kan de telefonische klantenservice achter 0800-0402 voor je aanpassen. Ik kan dag via deze weg dat niet doen omdat er een extra verificatie nodig is om een wijzing te mogen uitvoeren. 

Je kunt dat zelf doen met je mobiele telefoon. Er is hiervoor een website www.payinfo.nl

logo-new.png

 
 Door in te loggen met je mobiele telefoonnumer. Je krijgt een sms-bericht met je wachtwoord. Dan kun je daar de blokkade aanbrengen dat je geen betaalde diensten meer kunt afrekenen met je telefoon.

Nou lekker dan dit kan dus zomaar via KPN! Online aankopen die niet gedaan zijn door mij? Aankoop Datum Tijdstip Store € Unknown Cash 02 mrt 19:24 Fortumo 19,90 Totaal Online aankopen 19,99 Nooit geen aankopen gedaan via iets wat ik niet eens ken. 

Bij mijn dochter is hetzelfde bedrag afgeschreven maar dan op 21 maart 2021. Hetzelfde verhaal van KPN; je moet bij Fortumo zijn, wij zijn alleen maar uitvoerder van het afschrijven van een bedrag. Dit betreft fraude, want  ik kan aantonen dat er via dit mobiele nummer geen aankoop is gedaan. Ik zie echt een vergelijking met een bank. Er wordt via jouw bankrekening via fraude, een bedrag afgeschreven door een andere partij, bv Fortumo. Jouw treft geen blaam want je hebt geen bankpas met pincode afgegeven of iets dergelijks dan vergoedt de bank, lees KPN, de geleden schade. KPN niet, die schuift lekker makkelijk de de bal door naar Fortumo en jij moet via Fortumo maar je gelijk halen. 

Naar aanleiding van het geval met mijn dochter heb ik KPN via een brief naar de klantservice gevraagd om preventief actie te ondernemen. Zet de optie om via je factuur van je mobiele telefoon betaalde diensten af te nemen standaard op uit. Voor IEDEREEN met een mobiele telefoon.  En niet op aan want dan kunnen dus zaken optreden als hierboven. Dat mensen onwetend zijn dat je diensten kunt afnemen die via je mobiele factuur worden betaald!!

Mochten mensen toch hun mobiele telefoon persé willen gebruiken als betaalmethode dan moeten ze dat zelf ACTIEF aanzetten. Bv via de hierboven genoemde website, payinfo.nl, of via een belletje naar hun provider of zelf in de MIJNKPN omgeving.  

Ik denk niet dat ze dit gaan doen want dat levert KPN natuurlijk niets op!

Het is ook bovendien  al meer dan 1 maand geleden dat mijn brief is verstuurd en KPN heeft alleen per email laten weten dat een andere afdeling dan Klantenservice dit op gaat pakken. Tot nu toe niets gehoord. Je kunt ook geen contact met die afdeling op nemen want er is geen telefoonnummer of email-adres vermeld van die afdeling. En als je een reply stuurt op de email, service@kpn.com, krijg je van KPN de melding dat het email-adres geweigerd wordt!!!!

Over klanten SERVICE gesproken!!!