Beantwoord

Gebeld door +49 nummers waarna gelijk wordt opgehangen

  • 31 March 2018
  • 39 reacties
  • 272166 keer bekeken

Sinds een week of 2 word ik op mijn mobiel regelmatig gebeld door onbekende, verschillende +49 nummers. Mijn vriend (ook KPN mobiel) heeft hetzelfde. De telefoon gaat 1 x over, wordt direct weer opgehangen. Ik neem consequent niet op en bel ook niet terug, maar het begint wel irritant te worden... KPN, kunnen jullie hier iets aan doen?
icon

Beste antwoord door Susan_ 2 April 2018, 10:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Alexander.Al een tijd wordt ook ik lastig gevallen door vreemde nummers en wel deze.+31358080286 en+31103027855.Kpn weet er geen oplossing voor.Een app ontwikkelen waarmee je nummers op je mobiel kunt blokkeren,net als op sommige vaste toestellen.Ik kan dat niet,want mij ontbreekt de kennis.Dit is erg irritant.

Grappig, ik heb hier ook last van afgelopen 2 maanden. Het zijn gewoon mobiele nummers uit Duitsland.

 

Wat me opviel als je oppakt hangt de andere kant meteen op. Heb vaker terug gebeld maar dan hoor je niks. Maar 1x ging hij over en pakte iemand op en hij zei dat hij helemaal niet gebeld had naar mij....... 

Dan zouden ze dus spoofing gebruiken wat ik apart vind wat is het nut ervan? Kiddies die het leuk vinden random nummers te bellen? Of een Netstoring bij Vodafone DE? (Waren allemaal Vodafone DE nummers)

Reputatie 7

Dit lijkt verdacht veel op wangiri-fraude en ik zou je dan ook aanraden om niet meer terug te bellen.

Dit lijkt verdacht veel op wangiri-fraude en ik zou je dan ook aanraden om niet meer terug te bellen.

 

 

Ja en Nee, je kunt duidelijk zien dat dit normale duitse mobiele nummers zijn en geen betaal nummers. niet zoals in nederland 0900-0906-0909 etc nummers of Turkse of andere buitenlandse aparte nummers. Zeggen alsof je gebeld wordt door een +316 nummer dat dit ‘fraude’ zou zijn...

Dan de vraag als je terug belt hoezo neemt dan iemand op en geeft aan nooit te hebben gebeld? (zei: nee telefoon van mij lag de heletijd op tafel heb niet gebeld.)

Raarrrrr

 

Mobiele prefixen van duitsland.

D1-Nummer Telekom
    0151
    0160
    0170
    0171
    0175

D2-Nummer Vodafone
    0152
    0162
    0172
    0173
    0174

Nummers van O2
    0159
    0176
    0179

Nummers van E-Plus
    0157
    0163
    0177
    0178

Ik heb een mobiel nummer van de KPN, hoop dat ze er iets aan kunnen doen.

Sinds een paar dagen, 1ste op 8 mei 2020  telefoon gaat 1 x over. Ik blokeer ze iedere keer dus hoop dat het een keer stopr

‭+49 152 53347049‬
‭+49 152 53343697‬

‭+49 152 08577356‬

‭+49 152 08518990‬

 

Waar hebben ze mijn nummer gevonden? Intussen hebben heel wat mensen mijn nummer maar ik ben zeer terughoudend in het uitdelen of aanmelden op websites e.d.

Waar hebben ze mijn nummer gevonden? Intussen hebben heel wat mensen mijn nummer maar ik ben zeer terughoudend in het uitdelen of aanmelden op websites e.d.

@Beller0007 . Vaak bellen ze alle bestaande nummers binnen reeksen. Die reeksen van nummers in gebruik zijn gewoon te zien via de ACM. Er staan geen nummers vermeld. Alleen van / tot reeksen.

"Profis” dus. Vandaar dat het voor hun de moeite loont elk belletje met een ander nummer te doen, zo kun je ze onmogelijk blokkeren en loop je achter de zaak aan. 

@PeterG bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb 1 keer teruggebeld en daarbij viel op dat je meteen een gefaked belgeluid krijgt, Dat wil dus zeggen dat de verbinding supersnel is en kennelijk hebben ze op een of andere manier wel goede apparatuur en software 

Aangenomen dat het nummer wat je op je display ziet ook gefaked is dan zijn ze voor een normale sterveling niet te achterhalen.

Ben wel nieuwsgierig hoe lang dit bellen gaat aanhouden.

 

Ik heb 1 keer teruggebeld en daarbij viel op dat je meteen een gefaked belgeluid krijgt,

@Beller0007. Lijkt me dus Wangiri-fraude. Je belt dan terug naar een duur betaald buitenlands betaalnummer. Vaak wel à € 5 per minuut! Je wordt (letterlijk) aan het lijntje gehouden doordat jij denkt dat de telefoon nog overgaat, zonder kosten denk je dus, maar ondertussen…

Ik bel alleen terug als men in mijn lijst staat. En dus de naam verschijnt i.p.v. het nummer.

Badge

Blokkeren is niet zo moeilijk op Android. Klik het icoon voor het nummer aan in de bellijst. Rechts bovenin zie je 3 verticaal gestapelde ballen. Klik daar op. Dan zie je het onderstaande. Dan kan je die gewoon blokkeren.

 

Reputatie 7

Blokkeren heeft alleen weinig zin want de volgende keer gebruiken ze een ander nummer.

Badge

Tja sommige worden door het zelfde nummer meerdere keren gebeld als ik het zo lees.

ik werd gebeld door:

 

0049 176 1314 7560

0049 176 0219 6489

Een korter nummer dan bovenstaande berichten maar kreeg een Nancy aan de lijn met 00498418759 ik heb meteen opgehangen.