Beantwoord

Gebeld door een vreemd buitenlands nummer uit Nauru

  • 10 September 2019
  • 9 reacties
  • 5253 keer bekeken

Ik werd vanavond door een onbekend nummer uit het buitenland (Nauru!) gebeld. De telefoon ging één keer over en daarna werd dit onmiddellijk beëindigd.

Het telefoonnummer was 0674 5578271. Mijn IPhone melding oproep gemist zegt dat het uit Nauru kwam. Ik heb het nummer niet genomen en ik heb het geblokkeerd. Moet ik nog iets doen?
icon

Beste antwoord door Nadia 12 September 2019, 13:35

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Nee, je hebt alles gedaan wat je kan/moet doen. Niet opnemen en vooral niet terugbellen.
Blokkeren is goed maar helpt niet echt, een evt. volgende keer gebruiken ze weer een ander nummer.

Lees er meer over op de KPN website: Pas op voor Wangiri fraude
Veel dank!
Hier ook vandaag 2 x gebelt verschillende nummers uit Nauru 1 x over laten gaan

Reputatie 7
Badge +21
Zoals verwacht iedere keer een ander nummer, dat maakt het blokkeren van deze nummers op je telefoon dus een zinloze actie. Gewoon nooit terugbellen en hopen dat het snel ophoudt.
Reputatie 7
Hallo @Logistilla en @Sharon3008, welkom op het KPN forum. Goed dat jullie zo oplettend zijn geweest, en het nummer niet hebben terug gebeld. Blokkeren is zeer verstandig. Lees er meer over op de KPN website: Pas op voor Wangiri fraude Zolang je niet opneemt of terugbelt, is er gelukkig niets aan de hand! Kun je nog meer doen? Ik las net dat ook een andere forumgebruiker hier melding van heeft gemaakt, ik ben er dus even ingedoken en heb nog wel wat tips;

Word je vaak en voor langere periode op je mobiele telefoon gebeld? Blokkeer dan het nummer. Wijzigt het nummer vaak? Blokkeer dan alle onbekende nummer (tijdelijk), zodat ze je niet (meer) bereiken. Let op: hier zit wel een nadeel aan. Hiermee blokkeer je namelijk alle anonieme oproepen en van nummers die je niet hebt opgeslagen. Dus niet alleen van die ene anonieme (buitenlandse) beller die je lastigvalt.

Zo blokkeer je een onbekend telefoonnummer op de iPhone
Op een iPhone kun je niet instellen dat de telefoon anonieme oproepen blokkeert. Via een omweg bereik je wel hetzelfde resultaat.
  • Open de ‘Instellingen’-app.
  • Druk op ‘Niet storen’.
  • Schuif de slider naast ‘Niet storen’ naar rechts.
  • Druk op ‘Sta oproepen toe van’.
  • Druk op ‘Alle contacten’.
Zo blokkeer je een onbekend telefoonnummer op een Android-smartphone
Hieronder lees en zie je hoe je onbekende telefoonnummers op een Samsung-smartphone blokkeert.
  • Open de ‘Telefoon’-app.
  • Druk rechtsboven op de drie puntjes.
  • Druk op ‘Instellingen’.
  • Druk op ‘Nummers blokkeren’.
  • Schuif de slider naast ‘Onbekende bellers blokkeren’ naar rechts.
Via bovenstaande wijze kun je de overlast inperken. Na een tijdje kun je de blokkades weer verwijderen, meestal houdt de overlast vanzelf op wanneer ze je niet bereiken. Hopelijk hebben jullie er wat aan 🙂

Ik werd vannacht gebelt en in mijn slaperige kop heb ik opgenomen. Ik kreeg kort iemand aan de telefoon die zich verontschuldigde in het engels. Toen ik na ophangen  keek wie mij had gebelt zag ik pas dat het uit het buitenland was. Met nummer +1917 4917667 . Is dit nummer bekend? En wat moet ik doen?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Cisca01 als het hierbij blijft, hoef je niets te doen. Iemand uit de USA (landcode +1) heeft wss een fout nummer gekozen. Kost jou verder niets. Alleen niet terugbellen!

ik ben vanavond 2 x gebeld door een onbekend 021 6 nummer. blijkt uit Tunesië te komen. ook foute boel dus??

Reputatie 7

Hoi @Tessa123, welkom op het KPN forum. Ik zou daar zeker mee oppassen. Vooral als je geen kennissen hebt wonen in Tunesië moet je alert zijn. Niet opgenomen toch? En vooral niet terug bellen, dan valt het wel mee :)

Reageer