Beantwoord

Ik ontvang momenteel geen controle sms als ik op digid wil inlogggen.

  • 8 December 2020
  • 10 reacties
  • 3794 keer bekeken

Ik krijg alleen geen controle sms van digid binnen als ik via de app sms controle doe.

de sms controle van digid als ik inlog via de website werkt wel.

ook als ik op een ander netwerk dan kpn inlog via de app werkt het. aan de digid kant ligt het dus niet

blijkbaar blokkeert kpn iets op mijn telefoon?

 

Ik hoor graag wat de oplossing voor dit issue is.

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 15 December 2020, 11:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

ter verduidelijking. ik bedoel dus ik dat ik geen sms controle van digid krijg als ik wil inloggen op bijvoorbeeld menzis. inloggen op de digid app werkt wel goed.

Reputatie 7
Badge +17

@Alex D welkom op het forum. Zoals ik het dus van je begrijp zijn SMS berichten van andere mensen of zelfs de SMS vanuit de DigiD geen probleem? Zou je eens kunnen kijken of het kan of het nummer waarvan de SMS moet komen geblokkeerd is in je telefoon? Hier heb je daarvoor de stappen voor Apple en Android.

@Alex D welkom op het forum. Zoals ik het dus van je begrijp zijn SMS berichten van andere mensen of zelfs de SMS vanuit de DigiD geen probleem? Zou je eens kunnen kijken of het kan of het nummer waarvan de SMS moet komen geblokkeerd is in je telefoon? Hier heb je daarvoor de stappen voor Apple en Android.

Nummer is niet geblokkeerd. staat althans niet in het lijstje met geblokkeerde nummers. als ik via website om digid sms controle vraag komt alles gewoon binnen. zelf spraak gestuurd. probleem ligt dus echt vanuit een app dat ik geen sms krijg vanuit digid. ik heb dit met verschillende apps zoals o.a. menzis en ziekenhuis gelderse vallei. als ik bij deze organistaties inlog via de website met digid lukt het wel.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb het nogmaals voor je nagekeken. Ik zie op meerdere forums, ook van andere aanbieders, dat dit een probleem is waarvoor het best contact opgenomen kan worden met DigiD zelf. Zolang er vanuit de providers geen blokkade aanwezig is hoort dit allemaal goed te gaan. Via deze website kan je contact met ze opnemen. 

Ik heb het nogmaals voor je nagekeken. Ik zie op meerdere forums, ook van andere aanbieders, dat dit een probleem is waarvoor het best contact opgenomen kan worden met DigiD zelf. Zolang er vanuit de providers geen blokkade aanwezig is hoort dit allemaal goed te gaan. Via deze website kan je contact met ze opnemen. 

Dag Bram

Ik heb al contact opgenomen met digid. omdat ik wel via de website een controle sms krijg is mijn digid instelling goed. ik krijg het alleen niet via de app.  Mijn vrouw heeft dezelfde telefoon als ik, maar die heeft vodafone als netwerk provider.  via haar telefoon krijg ik wel een sms controle.  digid verwijst mij naar jullie.

Reputatie 7
Badge +17

Het enige dat ik toch nog kan doen is je SMS instellingen nakijken. Zou je om die reden je mobiele nummer in je profiel kunnen zetten?

dag bram

ik heb mn nummer toegevoegd

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb het voor je nagekeken en zie dat alle instellingen zoals verwacht goed staan. Zou je de simkaarten van beide toestellen eens kunnen wisselen? Dan kunnen we goed uitsluiten of het aan het toestel ligt of niet. Het is wel zo dat er dus geen beperking is binnen de systemen van KPN waardoor zo'n SMS niet aan zou komen. 

Goedemorgen Bram,

Daar zijn we weer. ik heb de sim kaart (simpel) van mijn vrouw in mijn toestel gedaan.

Ingelogd op menzis met digid sms controle. Nu komt de sms wel binnen. 

Daarna heb ik de KPN sim er weer in gedaan, en guess what?? nu komt de sms wel binnen

Reputatie 7
Badge +17

Dat is erg goed nieuws! Blij dat het inloggen weer lukt. :relaxed: