Beantwoord

Kun je een mobiel ook doorschakelen via een SMS bericht?

  • 14 October 2021
  • 3 reacties
  • 540 keer bekeken

Ik probeer het doorschakelen van mijn werk-iPhone te automatiseren met Opdrachten (voorheen Workflow, in het Engels Siri Shortcuts). De functie vanuit instellingen is niet beschikbaar, dus ik probeer de mobiel op een vast tijdstip naar *21* +31 6 xx xx xx xx te laten bellen. Dat doe ik door een contact aan te maken (Doorschakelen_Aan) en deze automatisch te laten bellen. Direct het contact bellen gaat goed, maar bij de automatische actie loopt het niet. (Heb ook **21* +31 6 xx xx xx xx# geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat MMI en SSD niet ondersteund worden). 
Dus, mijn hoop is gevestigd op de mogelijkheid om via een sms je nummer door te schakelen, maar heb dus geen idee of dat überhaupt kan...

icon

Beste antwoord door Eric klein Goldewijk 15 October 2021, 14:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, als je dit voor elkaar kan krijgen zou dat wel erg mooi en makkelijk zijn @Eric klein Goldewijk :blush:

Doorschakelen via sms is niet mogelijk. Wél zal dit ook in de telefooninstellingen van je iPhone zelf kunnen maar ik gok dat je daar al gekeken had en dat dit alleen maar per direct in te stellen valt en dus niet per tijdvak. 

Probeer het eens zonder de landcode? Dus gewoon *21* 06 xxxx xxxx #. Doorschakelen werkt niet met buitenlandse nummers dus wellicht gaat het mis omdat je een landcode gebruikt (al is het die van Nederland :wink:

Hmm, als je dit voor elkaar kan krijgen zou dat wel erg mooi en makkelijk zijn @Eric klein Goldewijk :blush:

Doorschakelen via sms is niet mogelijk. Wél zal dit ook in de telefooninstellingen van je iPhone zelf kunnen maar ik gok dat je daar al gekeken had en dat dit alleen maar per direct in te stellen valt en dus niet per tijdvak. 

Probeer het eens zonder de landcode? Dus gewoon *21* 06 xxxx xxxx #. Doorschakelen werkt niet met buitenlandse nummers dus wellicht gaat het mis omdat je een landcode gebruikt (al is het die van Nederland :wink:

 

Helaas @Maja_ ik had nav een bericht op dit forum van ene Peter (oud moderator?) al het nummer zonder +31 geprobeerd….(ook) dan wordt het nummer dat ik ingeef “gewoon” gebeld :worried: .

En inderdaad, de iPhone kan alleen direct Aan en Uit schakelen.

Ik denk dat een oplossing via Apple/Opdrachten zal moeten komen…als ze de functie doorschakelen in Opdrachten beschikbaar maken, moet het lukken. Maar of en dan wanneer….nobody knows. 

(Was wel verbaasd dat er niet meer vragen over automatisch doorschakelen (laat staan antwoorden) via Google waren te vinden).

Reputatie 7
Badge +20

Jammer @Eric klein Goldewijk, ik kan zelf ook niet echt meer iets bedenken :slight_frown:

Wellicht kan je jouw vraagstuk eens voorleggen op een forum dat echt specifiek in is gericht voor Apple/ iOS? Of op Tweakers of iets dergelijks? Hoop dat iemand toch een manier heeft gevonden!