Beantwoord

Naam weergave op de telefoon van mensen die ik bel klopt niet meer

  • 9 October 2021
  • 10 reacties
  • 271 keer bekeken

Als ik mensen bel met mijn mobiel dan zien ze op hun scherm een oude bedrijfsnaam waar het nummer een aantal jaren geleden onder was geregistreerd maar dat is allang niet meer zo.
Hoe kan ik dit aanpassen? 
 

icon

Beste antwoord door PeterG 11 October 2021, 12:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Vervelend @Petra1234 , maar daar kan jij niets aan doen. KPN ook niet, die stuurt alleen jouw nummer mee.

Mogelijk staat er bij de ontvanger een foute omschrijving in de contactenlijst, maar dat is niet waarschijnlijk als het bij meerdere van jouw contacten optreedt.

Ik vermoed eerder dat ze gebruik maken van een online service ‘Beller-id en antispambeveiliging’ die nummers identificeert, die niet in de contactenlijst staan. Bijvoorbeeld Samsung gebruikt daarvoor Hiya. De online database loopt kennelijk achter, maar hoe je dat kan (laten) corrigeren is onduidelijk.

KPN speelt hier helemaal geen rol in.

Reputatie 7
Badge +24

Dit komt niet bij KPN vandaan. KPN heeft niet zo'n dienst. Waarschijnlijk gebruiken die mensen een app die de naam bij het nummer automatisch op internet opzoekt. 

Ik had hierover gebeld met KPN, de KPN medewerkster wist precies hoe dit opgelost moest worden via de instellingen van de telefoon maar raadde eerst een update te installeren. 
Ik heb de update geïnstalleerd maar helaas ben ik de notities met stappen die ze mij adviseerde kwijtgeraakt.

Het heeft te maken met instellingen van de telefoon maar ik ben een beetje een leek hierin… 
wie kan mij hierbij helpen?  

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik had hierover gebeld met KPN, de KPN medewerkster wist precies hoe dit opgelost moest worden via de instellingen van de telefoon…...

Hallo @Petra1234 , heel bijzonder deze opmerking. Ik zou niet weten wat je kan instellen in jouw telefoon om het tonen van de oude bedrijfsnaam bij de ontvanger te voorkomen. Jij kan alleen het tonen van jouw nummer onderdrukken, maar dan bel je dus ‘anoniem’.

De ontvanger (!) dient je telefoonnummer met huidige gegevens in diens contactenlijst te hebben. Dan zal de telefoon, zodra je nummer doorkomt, dááruit vissen.

Anders wordt het van internet gehaald, met dus die verouderde gegevens uit die database.

Dat kan de ontvanger (!) voorkomen door die functie uit te zetten. Sta je dan niet in diens contacten wordt alleen het nummer getoond.

JIJ kan niet beïnvloeden hoe het bij de ontvanger wordt getoond. JIJ stuurt, via kpn, je nummer of je stuurt het niet. Dat zijn jouw enige opties.

Bedankt voor jullie reacties. 
Ik kan er niks aan doen begrijp ik, hoe vervelend ook. 
 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Petra1234 

 

Welke naam staat er bij jouw nummer op deze website vermeld?: https://www.mijnnummervermelding.nl/

Op die site kan je de naam aanpassen die bij een nummer vermeld is, of die apps op de telefoon ook van deze database gebruik maken zou ik niet weten dus onzeker of het gaat helpen.

Dank je wel GeSp. Dat is een goede. Ik heb net even gekeken maar weet jij of het nummer dan zichtbaar is op internet onder mijn naam of bedrijfsnaam? Want dat zou ik niet willen namelijk. 
 

Reputatie 7
Badge +18

Dat kan je zelf instellen als je daar via je nummer inlogt, zie voor meer informatie ook deze pagina van ACM/Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/telefoonnummers/hoe-verwijder-ik-mijn-gegevens-uit-telefoongids

Je kan je nummer en naam dus ook verwijderen.

Pagina wordt onderhouden momenteel...
Ik ga dat morgen gelijk regelen, dank je wel GeSp!