Vraag

Negatieve Bkr registratie

  • 16 November 2019
  • 5 reacties
  • 617 keer bekeken

Badge

Twee maanden geleden ben ik overgestapt naar een andere provider voor mijn mobiele abonnement. 
Nu ben ik bezig met de aanvraag van een zakelijke financiering en die is afgewezen omdat ik een negatieve Bkr notering van kpn zou hebben.

Ik heb altijd netjes betaald dus belde kpn verbaast op. Nu is er een misverstand ontstaan omdat ik als laatste factuur een debit en een credit nota heb ontvangen. De laatste factuur stelde dat ik 25 euro terug gestort zou krijgen, maar ik had die moeten verrekenen met de rekening van 40 euro die ik net ervoor gekregen had.

De meneer van de klantenservice vertelde me dus dat er nog 15 euro open stond en als ik die zou betalen, de negatieve codering verwijderd zou worden. Ik heb betaald, maar de codering staat er nog.

Nu heb ik dus een negatieve codering door een misverstand van 15 euro. Volgens het Bkr kan alleen kpn deze intrekken. Maar ik heb net weer contact gehad met kpn en die zeggen dat zij niets kunnen doen.

Overigens was de telefoon waar het krediet voor geregistreerd stond al afbetaald. De 15 euro die nog open stond betrof het telefoon abonnement zelf en niet de lening op het toestel. Ook heeft kpn mij helemaal niet op de hoogte gesteld, mij negatief bij het bkr te registreren. Wat ze wel verplicht zijn te doen.

 

Mijn vraag is dus of kpn echt niets kan doen aan die negatieve codering of dat ik andere stappen moet ondernemen?

 


5 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hi @SalKas welkom op ons KPN forum! Ik kan me voorstellen dat het belangrijk voor je is dat die registratie verwijderd wordt. Op het moment dat je het openstaande bedrag betaald hebt duurt dit gemiddeld 5 werkdagen. Zijn die verstreken kunnen wij navraag doen bij onze financiële afdeling, hiervoor kan je contact opnemen via de Livechat of via 0800-0402

Badge

Hi @Jiske_  bedankt voor je reactie. Ik heb helaas al meerdere malen met het telefoonnummer contact gehad. En iedere keer krijg ik te horen dat het niet aan kpn is, maar aan het Bkr om het te verwijderen. Wat volgens de website van het Bkr niet klopt.

Nu ben ik zondag naar een vestiging van jullie in Rotterdam geweest en zou ik door een specialist op dit gebied gebeld worden. Helaas heb tot nu toe nog steeds niets gehoord.

Ik heb de openstaande 15 euro al op 7 november betaald. Dus die vijf werkdagen zijn al enig tijd voorbij. 
Het is echt vervelend dat dit zo lang duurt om rond te krijgen. Want ik kan nu niet verder met mijn onderneming omdat ik hierdoor de financiering niet rond kan krijgen.

Reputatie 5
Badge +7

Ja dat is inderdaad heel frustrerend, ik wil graag kijken hoe het ervoor staat met de specialist. Zou je dan je forum profiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

Badge

Hoi @Jiske_  ik heb zoals je twee dagen geleden hebt gevraagd mijn profiel aangevuld en je een berichtje gestuurd, maar helaas nog geen reactie terug gehad van je.

Ik probeer dit nu al meer dan twee weken met jullie te regelen. Zou je alsnog na kunnen kijken of dit opgelost kan worden aub?

 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @SalKas, ik moest er even achteraan maar ik moet zelf de klacht afwachten. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie!

Reageer