Beantwoord

simonly omzetten naar kids simonly

  • 10 October 2019
  • 57 reacties
  • 2370 keer bekeken

Hallo,

kan je een simonly abbonement omzetten naar een kids simonly abbonement?
icon

Beste antwoord door Paulinexxx 16 October 2019, 15:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Reputatie 1
Badge

...

Het stukje dat over de kids sim gaat werkt niet goed. Het onderzoek loopt nog steeds. Ik had graag andere info gegeven maar voorlopig is het dus nog steeds niet mogelijk om een bestaand nummer over te zetten naar kids sim. 

Dat is natuurlijk niet het antwoord waar we op hoopten maar het is in ieder geval duidelijk dat het nog steeds wel de bedoeling is dat dit in de (hopelijk nabije) toekomst gewoon mogelijk zal zijn.

Is het mogelijk dat @Erwin_  hier een update plaatst als het mogelijk is of is het veiliger om gewoon af en toe te bellen of chatten om het te proberen?

Dat doe ik! Zodra ik weet dat het issue verholpen is, laat ik dat hier weten!

Reputatie 1
Badge

Kijken wij deze maand wel iedere dag, of de techneuten een oplossing hebben gevonden en blijven veel  “verlengers”  naar Kids Sim only , te veel betalen, in afwachting van.

Jammer dat klanten intussen worden gebeld, dat er mooie aanbiedingen zijn om te verlengen.

Reputatie 1

Het is ons gelukt via kids Sim pagina de Sim only van onze zoon om te zetten naar kids Sim incl nummerbehoud

alleen… ik las hier boven van iemand, extra bundels zijn niet nodig, want we hebben al spotify family…. maar… spotify is bij onze zoon nu geblokkeerd, terwijl we ook al een spotify abonnement hebben. We hebben nog niet kunnen ontdekken hoe we dit kunnen vrijschakelen...

Reputatie 1
Badge

Het is ons gelukt via kids Sim pagina de Sim only van onze zoon om te zetten naar kids Sim incl nummerbehoud

alleen… ik las hier boven van iemand, extra bundels zijn niet nodig, want we hebben al spotify family…. maar… spotify is bij onze zoon nu geblokkeerd, terwijl we ook al een spotify abonnement hebben. We hebben nog niet kunnen ontdekken hoe we dit kunnen vrijschakelen...

Dan zal er wel snel een reactie van @Erwin_  aankomen hoe wij ook over kunnen stappen c.q. verlengen, zonder extra kosten.

@DorotheavanderPoelZuidema7

Klopt. Om veel data gebruik van het 1G Kids Sim te blokkeren is bij Kids Sim het gebruik van Spotify NIET MOGELIJK. Dat is geblokkeerd. Dat krijg je dus met geen mogelijkheid 'vrijgeschakeld’.

Dat Spotify niet mogelijk is bij dit abonnement staat ook hier: https://shop.kpn.com/mobiel/kids-sim/ . Zie onder “Voordelige Kids Sim met KPN Hussel".

Spotify is mogelijk bij de abonnementen van af 2G.

@DorotheavanderPoelZuidema7 : Zo te lezen heeft mijn collega @Jiske_  al een heel volledig antwoord gegeven in dit topic

@Sharif : Ik heb nog geen officiële bevestiging dat het nu werkt. De storing is blijkbaar grillig en geldt niet voor iedereen. Je kunt een nieuwe poging doen maar ik kan je geen garanties geven, helaas. 

Reputatie 1
Badge

@DorotheavanderPoelZuidema7 : Zo te lezen heeft mijn collega@Jiske_  al een heel volledig antwoord gegeven in dit topic

@Sharif : Ik heb nog geen officiële bevestiging dat het nu werkt. De storing is blijkbaar grillig en geldt niet voor iedereen. Je kunt een nieuwe poging doen maar ik kan je geen garanties geven, helaas. 

Beste @Erwin_ , 

na een werkweek ploeteren, van de technische dienst aan deze storing lukt het mij nog steeds niet om mijn mobiel abonnement te verlengen naar een Kids Sim. Ik zie wel dat onder aan de pagina van Kids Sim de vragen anders zijn geworden. Als het KPN gelukt is om het verlengen werkend te krijgen, geeft U dan een seintje/berichtje in dit topic ??

Ik nl. de chat- c.q. callcentermedewerkers niet dagelijks lastig vallen.

Bij voorbaat dank

Dus toen jij het probeerde werd er aangegeven dat er nog een technische storing was? 

Zodra ik op de interne informatiebank zie dat er een oplossing is, laat ik dat hier weten! 

Reputatie 1
Badge

Dus toen jij het probeerde werd er aangegeven dat er nog een technische storing was? 

Zodra ik op de interne informatiebank zie dat er een oplossing is, laat ik dat hier weten! 

Yep, via de chat en de helpdesk telefoon (1200), de melding dat het nog steeds niet mogelijk is. Er was vanmiddag weer een meeting  en zal het probleem weer worden aangekaart. Misschien brengt een “Black Friday “ actie op het eind van de maand een redelijk alternatief. Bedankt voor een eventuele melding van de interne informatiebank.

Reputatie 1
Badge

@Erwin_

Ik begrijp net met de chat met Meyke van KPN, dat het NIET mogelijk is om mijn abonnement te verlengen naar Kids Sim. Volgens Meyke kan alleen Kids Sim worden besteld, SAMEN met een ander mobiel abonnement. Ik gaf aan dat er ook een ander mobiel abonnement op ons adres van KPN was, maar dat deed niet terzake volgens haar.

Ook bij de “Black Friday”   aanbiedingen zat er geen mogelijkheid bij. Hoe is nu de stand van zaken m.b.t. de Kids Sim verlenging ??

 

Reputatie 3
Badge

Een nieuw kids abo met nummerbehoud kun je gewoon bestellen vanuit je mijn KPN account, mits je al over een KPN abo beschikt.  Ik heb een lebara sim besteld (gratis) en zeg via Lebare m.b.v. nummerbehoud mijn KPN abo op en laat het daarna weer terugmigreren naar KPN.
Moet lukken, aangezien KPN verplichti is mee te werken aan nummerbehoud.

@Stephane 

Waarom die lebara kaart? Als je dan weer KPN neemt zal KPN je een KPN-kaart opsturen.

Reputatie 3
Badge

@PeterG simpelweg omdat het niet mogelijk is om je abonnement op de makkelijke manier om te zetten in een Kid Sim met nummerbehoud. KPN dwingt om eerst op te zeggen voordat je met nummerbehoud weer verder kunt met ze.

Tijdelijk over op Lebara lijkt de goedkoopste optie.

zie discussie

Reputatie 1
Badge

@PeterG simpelweg omdat het niet mogelijk is om je abonnement op de makkelijke manier om te zetten in een Kid Sim met nummerbehoud. KPN dwingt om eerst op te zeggen voordat je met nummerbehoud weer verder kunt met ze.

Tijdelijk over op Lebara lijkt de goedkoopste optie.

zie discussie

@Stephane , ik wacht even af  of die omweg lukt. Laat even via een berichtje weten of die omweg is gelukt. ? Dan is het wel veel meer werk voor KPN. @Erwin_  van KPN heeft ook nog niet gereageerd om mijn vraag, dus mogelijk heb jij de oplossing.

Gr.

Reputatie 3
Badge

@Sharif de tijd zal het leren. Er zit nog een maand opzegtermijn aan mijn KPN abo, dus we weten eind december / begin januari of het gelukt is. Hopelijk voor anderen heeft KPN voor die tijd een echte oplossing.

Reputatie 3
Badge

De procedure voor nummerbehoud/opzeggen van kpn via de site van Lebara verliep in ieder geval heel soepel! Gratis bestellen en de volgende dag lag de sim met tijdelijk nummer op de mat. Via de site van Lebara mijn abonnementsgegevens van KPN opgegeven om uit te porteren en ik kreeg diezelfde dag nog zowel van Lebara als KPN de bevestiging dat ik 30 december zal worden geporteerd naar Lebara… alles geheel automatisch! Tot zover heeft het mij ook nog geen cent gekost!

 

Mocht KPN uiterlijk 2 werkdagen vóór porteerdatum (dus op 26 december) hun procedure op orde hebben, dan kan ik het porteerverzoek annuleren en direct alsnog verlengen. Mocht dat niet lukken, dan wacht ik tot de 30e de boel geporteerd is en zet ik er 10 euro prepay tegoed op dat 30 dagen geldig is en dat ik gedurende die periode onbeperkt kan bellen en gebruik kan maken van 2GB internet. Vervolgens zorg ik er voor dat binnen die 30 dagen het nummer weer van Lebara naar een KPN Kids Sim gaat door direct na de nummerportering een aanvraag voor een Kids Sim te doen (met nummerbehoud) op de site van KPN. Mogelijk zit ik die 30 dagen dan gewoon uit bij Lebara omdat ik ook daar dan toch max 30 dagen heb om mijn bundel op te maken (wat toch niet gaat lukken).

Heeft iemand ervaring van porteren van prepay naar KPN abo? Hoe lang duurt dat minimaal?

Ik ben er nog wel en ik lees uiteraard mee. Ik heb de laatste bevindingen en de workaround van @Stephane naar het implementatie team gestuurd met de vraag of dit niet praktischer kan en wat de status momenteel is.

Nogmaals excuus voor de tegenstrijdige en onduidelijke communicatie. 

Reputatie 1
Badge



Heeft iemand ervaring van porteren van prepay naar KPN abo? Hoe lang duurt dat minimaal?

@Stephane , op maandag 2 december  omstreeks 15.00 uur, is mijn KPN abonnement omgezet naar Prepaid.  Dit werd kort daarop bevestigd middels een SMS. De dag daarop, dinsdag 3 december, ‘s morgens via de KPN mijn prepaid om laten zetten naar een abonnement Kids Sim, via de KPN helpdesk nummer 1200. De sim zou dezelfde dag worden verstuurd en kwam vandaag, woensdag, 3 december, omstreeks 15.00 uur middels de post. Via de mail had ik reeds een activatiecode ontvangen, maar om 15.15 uur, had ik een werkende kids sim, dus heel snel. Toch nog gelukt. 

Ik denk dat dit de minimale tijdsduur is.

Reputatie 3
Badge

Interessant, hebben ze m meteen in prepay over gezet of moest je ook een maand wachten ivm opzegtermijn?

Reputatie 1
Badge

@Stephane

Het omzetten van Zorgeloos (verlengbaar) naar Prepaid is op een dag gebeurd., nl. 2 dec. 

Ik gaf aan, dat ik al vanaf begin oktober Kids Sim wilde, maar dat KPN dat, wegens technisch problemen niet kon realiseren en ik daardoor ook extra lang aan mijn veel duurdere abonnement zat. Er zou geen “opzegtermijn” boete worden berekend.

Wat er wel verandert, de automatische afschrijvingen, gaan niet van mijn bankrekeningnummer meer af, maar van mijn partner, omdat zij nu het “hoofd” sim nummer is, waaraan Kids is gekoppeld. Ook de voorgaande facturen van mijn oude abonnement zijn niet meer in te zien via MijnKPN. Die zijn mij toegemaild. Dat het toch gelukt is, dank ik mede aan onder andere: Mathijs, Sanne, Tim, Tyrone, Paulus en vele vele anderen van KPN. Allemaal heel geduldig en hulpvaardig.

Reputatie 3
Badge

Nog 10 dagen en dan wordt mijn nummer uit geporteert. De bedoeling is om het nummer zo snel mogelijk weer naar KPN te krijgen… iemand enig idee hoe lang het duurt om een (niet KPN) prepay nr naar een KPN abo te porteren?

Reputatie 3
Badge

So far so good… het nummer was al vóór 9:00 uur over van KPN naar Lebara en ik ben inderdaad bereikbaar via Lebara. Direct een order geplaatst voor KIds Sim bij KPN. Gek genoeg ging er iets mis in het online order systeem met de maanlasten. Bij bestelling van 1 sim zou de maandprijs op €14,50 komen, en als ik 2 kid sims in mijn winkelmandje doe, dan kom ik op €12,50 per sim per maand. Dat de  €5 korting er dan niet af gaat snap ik nog wel, maar €14,50 was wel een heel raar maandbedrag…


Toen ook de online aanvraag na het invullen van de paspoort gegevens bleef hangen, besloot ik telefonisch te bestellen. De medewerker legde mij de procedure voor nummerbehoud uit en gaf aan dat het belangrijk is om na ontvangst van de SIM een sms te sturen met de oude Lebara kaart… ik gaf aan dat er geen tegoed op die kaart stond en het flauw is om voor een bevestigings-sms te moeten opwaarderen… kreeg ik te horen dat resterend Lebara beltegoed gewoon wordt gecrediteerd via de factuur van KPN…  #HOEDAN? 

Klopt het dat belgoed van een prepay kaart via providers onderling tegenwoordig wordt verrekend? Want daar zie ik niets van terug online en lijkt nieuw te zijn!

@Stephane : Er is mij helemaal niets bekend van onderlinge afspraken over uitbetalen resterende beltegoed tussen providers.

Dit is bij mijn weten alleen het geval als je van een KPN prepaid naar KPN postpaid gaat. 

Reputatie 3
Badge

Ja dat dacht ik ook idd.