Beantwoord

Slecht bereik op woonadres in Hoofddorp

  • 5 April 2019
  • 8 reacties
  • 1123 keer bekeken

Sinds kort verhuisd naar hoofddorp Tudorpark Toolenburg Zuid slecht gsm bereik 4G valt weg en krijg 3G heb maar 1 stokje bereik erg hinderlijk

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 16 April 2019, 09:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @RiaOv Dat is een minder fijne bijkomstigheid van verhuizen. Merk je ook dat gesprekken wegvallen of niet goed doorkomen? En speelt dit vooral binnenshuis? Als ik hoog over naar je locatie kijk zou het bereik redelijk moeten zijn, maar omdat ik je gegevens niet bij de hand heb kan ik niet tot in detail kijken hoe het er voor staat.

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Dan kan ik meekijken. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @RiaOv Allereerst mijn excuses. Je bericht is wat aan mijn aandacht ontglipt, waardoor ik nu pas reageer. Ik heb ondertussen iets meer kunnen achterhalen. Je huis staat bot gezegd tussen twee zendmasten in. Het bereik buiten zou redelijk goed moeten zijn, klopt dat? Ik kan me goed voorstellen dat het bereik binnenshuis een stuk minder is. Het signaal gaat van een zendmast direct naar je mobiele telefoon. Het gaat dus rechtstreeks door muren heen: bebouwing en dus helemaal goed geïsoleerde huizen hebben invloed op de sterkte van het signaal.

Recentelijk is er door ons Technische Dienst een onderzoek gedaan in jouw gebied. Daaruit komt voort dat met de huidige stand van zaken geen beter bereik kan worden gegeven; er zou een zendmast bij moeten komen om dat wel voor elkaar te krijgen. Om zendmast geplaatst te krijgen moet er een geschikte locatie worden gevonden en een gemeente moet akkoord zijn. In dit geval werkt de gemeente niet mee.

Wat kun je dan wel doen? Een handige optie die we hebben om je binnenshuis goed bereikbaar te laten zijn is bellen via wifi. Als je toestel dit ondersteunt zou dit een goede oplossing voor je moeten zijn.

@Bart_ Zijn jullie al verder met de gemeente over die zendmasten in Hoofddorp? Bellen in dit gebied is echt een drama.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb daar helaas niets concreets over gehoord, @Michel C. De ervaring leert dat zo'n proces wel erg lang kan duren. Is bellen via wifi geen trouwens goede oplossing voor jou? 

In overleg met de Gemeente zou er een mast mogen worden geplaatst (hoek Nieuwe Bennebroekersweg/IJweg) die bovenstaande problemen zouden kunnen oplossen. Men gaat dit gebied binnenkort opnieuw inrichten. Ik heb eventueel contact bij Gemeente om dit te bespreken.

Als ik kijk naar dekking in dit gebied is dit matig, Dat komt ook omdat er in het verleden een mast is verwijderd die op een plek stond waar nu meerdere nieuwbouwwijken ontstaan. Binnen een paar jaar 1800 nieuwe woningen erbij…. ook wordt er een groot recreatiegebied (Park21) gerealiseerd tussen Hoofddorp en Nieuw Vennen. Ik denk echt wel aanleiding om een mast terug te plaatsen? Dank Bas

@Bart_ zou jij hier in mee kunnen kijken of kan ik met iemand die zendmasten netwerk beheert kunnen overleggen? Dank voor jou hulp of doorverwijzing.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @BasvanEijnd dank voor je bericht en fijn dat er het één en ander mogelijk lijkt te gaan worden. Ik zou je eigenlijk willen aanraden om met iemand van onze Technische Dienst te schakelen. Die kunnen meekijken naar deze situatie en je er waarschijnlijk snel meer over vertellen. Je bereikt ze door de klantenservice te bellen (0800-0402) en te vragen naar de Technische Dienst. Dat is de snelste klap, denk ik. 

Beste Bart, Na veel gedoe en bellen is het duidelijk dat KPN niet thuis geeft. Ik ga met de wijk een aantal klachten aanmaken. Ik denk dat dit meer werk en minder positieve publiciteit voor KPN oplevert maar als dat de (reactieve) werkwijze is om wel beweging te krijgen dan volgen we die maar.

Kan ik of kunnen wij hier een nieuw topic over starten of deze uitbreiden?

Tot binnenkort!