Beantwoord

Sms verzenden (iMessage) lukt eerst niet, wordt daarna meerdere keren afgeleverd [OPGELOST]

  • 31 March 2020
  • 20 reacties
  • 1012 keer bekeken

Sms versturen lukt niet, ontvanger krijgt wel de sms binnen. Vervolgens word het meerdere keren geleverd terwijl sms maar eenmaal is verstuurd, wat kan ik het beste doen?

*admin: titel aangepast voor vindbaarheid 

icon

Beste antwoord door Lisa 14 July 2020, 19:15

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Probleem met sms Welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Allereerst excuses voor het langere wachten. We hebben het momenteel best wel druk. Wat gek dat je sms die je eenmalig verstuurd meerdere keren binnenkomt. 
Gaat het hier om specifiek één persoon die de sms meerdere keren ontvangt of hebben alle mensen dit probleem? 
Hoelang speelt dit probleem al? 
Daarnaast ben ik benieuwd welk type toestel je hebt en of je zelf al het e.e.a. hebt geprobeerd in bijvoorbeeld de instellingen om dit probleem ongedaan te krijgen. 
Zou je alvast je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje willen geven als dit is gebeurd? Dan kan ik met je meekijken:hugging:

Dit probleem speelt al langer, ik heb een iphone xr, en dit is naar alle personen dat het meerdere keren word geleverd. 

Reputatie 7
Badge +17

@Probleem met sms Bedankt voor de snelle reactie. Helaas kan ik zonder gegevens niet met je meekijken. Zou je vooralsnog je gegevens inclusief 06-nummer willen invullen in je profiel? Laat het maar weten! Ik ben namelijk benieuwd of de sms ook meerdere malen wordt aangemeld in het netwerk of dat er een ‘bug’ zit ergens.

Reputatie 7
Badge +17

@Probleem met sms Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Ik heb precies ditzelfde probleem. Ik heb een nieuwe Iphone SE. Ging allemaal prima. En ineens doet hij raar. Maakt niet uit naar wie ik dan een smsje stuur. Je ziet bovenin aan het groene streepje van links naar rechts dat hij moeite heeft de sms te verzenden. Op driekwart blijft hij ‘hangen’ en loopt niet door tot het einde. Dan krijg ik het rode uitroepteken met ‘niet afgeleverd'. De sms wordt echter wel ontvangen aan de andere zijde, maar dubbel. Kan het te maken hebben met de verlenging van mijn abonnement? Ik kan verder niets technisch bedenken namelijk.

Hier ook dit probleem. Weet iemand raad?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Bea115 en @1en Van harte welkom hier. Wat gek joh.. Jullie zijn de eerste meldingen. 
Er is niets gewijzigd m.b.t. sms aan onze kant. Aangezien jullie allemaal Apple gebruiker zijn én betrouwbare bronnen - Google- mij hebben verteld dat er kortgeleden een update is geweest, vermoed ik dat 1+1, 2 is. 
Het heeft waarschijnlijk te maken met de update die gelanceerd is. 

Een update kan (bepaalde) instellingen aanpassen en ik vermoed dat dit het geval is bij jullie. Stiekem hoop ik van niet, want dan volgen er natuurlijk velen meer met dit issue. 
Ik heb een paar checks voor jullie opgezocht. Zouden jullie het volgende willen controleren: 

Controleer of iMessage [AAN] staat: 

  • Ga naar 'Instellingen' > 'Berichten' > 'iMessage' om te controleren of iMessage wel is ingeschakeld.

Controleer of je 06-nummer correct ingesteld is voor sms-berichten/iMessage

  • Ga naar 'Instellingen' > 'Berichten' en tik op 'Stuur en ontvang via'  
  • Als je 06-nummer er staat is het prima.

Schakel MMS-berichten [UIT]
Ik weet niet of het nog mogelijk is via de instellingen van de IPhone, maar MMS-berichten kunnen niet meer verstuurd worden.
Dit betekent voor iMessage: groene tekstwolkjes mét grote bestanden als foto's. Deze worden als mms-pakket verstuurd. Deze dienst ondersteunen wij niet meer. 

  • 'Instellingen' > 'Berichten' en schakelt u 'Mms-berichten' UIT! 

Herstel de netwerkinstellingen

  • Ga naar: instellingen > algemeen > stel opnieuw in > herstel NETWERKinstellingen
  • Hiermee verwijder je alle netwerkinstellingen. De telefoon meldt zich ná het opnieuw opstarten opnieuw aan op ons Netwerk. Ook de wifi-gegevens worden hiermee verwijderd, dus let op! 

Dank voor je antwoord Lisa. Ik ga het allemaal uitproberen. Inderdaad heb ik onlangs een update gedaan in mijn vakantie in Oostenrijk. Helaas vermeldt mijn toestel niet wanneer de laatste update is geweest. Maar ik ben al drie dagen thuis en de problemen met sms dateren pas vanaf gisterenmiddag. En alles wat ik tot nog toe vond op het internet lost het probleem niet op. Wel ben ik er nu achter dat ik het probleem alleen heb met het verzenden van sms naar niet iphone toestellen. Maar of ik nu iMessage uitzet of niet, en alle andere dingen aan instellingen die ik op internet gevonden heb, het helpt allemaal niet. Het verzenden gaat moeizaam op mijn toestel, hij geeft een foutmelding met niet verstuurd maar het komt aan de andere kant twee en soms zelfs drie keer binnen. Voorheen gewoon nul problemen, dus ik begrijp er helemaal niets van. Zou een nieuwe simkaart misschien helpen?

 

Alles volgens instructies gedaan. Helaas is het probleem niet verholpen.

 

Hier ook, testbericht komt drie keer binnen...

Hallo Nieuwkomer. Jij hebt dit probleem dus ook? In Italië, Oostenrijk en Duitsland werkte het nog prima. Kom vrijdag aan in NL en vanaf dan beginnen de problemen. Stuurt de sms-jes uiteindelijk wel maar met vertraging en foutmeldingen en in twee- en drievoud. En dacht ik eerst dat het alleen naar niet-Iphones was, dat is niet het geval! Nu ik iMessage uit heb gezet lukt het ook niet meer goed met mijn Apple broeders en zusters… HELP! ;-)

Hier is het zaterdagmiddag begonnen en niet over de landsgrenzen geweest!

Reputatie 3
Badge

Nieuwe SIM-kaart lost het probleem op, zie: https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/sms-versturen-lukt-niet-wordt-daarna-meerdere-malen-afgeleverd-502523

Dank je, dat dacht ik al. De enige oorzaak die overbleef. 

Reputatie 7
Badge +17

Dag allemaal! We hebben het bericht gekregen we last hadden van een verstoring. Dit had te maken met sms over IP. Dit betekent een verstoring voor mensen die VoLTE aan hebben staan in het toestel (te herkennen: ‘bellen over 4G’ functie [AAN]).
Morgenochtend wordt dit opgelost. Er hoeft dus géén nieuwe simkaart aangevraagd te worden. Als dit al ik gebeurd, dan is dit niet erg.:blush:  

Ik adviseer jullie om het toestel morgen vanaf 1200 uur 's middags opnieuw op te starten. Mocht het probleem hierna nóg spelen, laat het dan even weten. 
Succes! :relaxed:

@Probleem met sms, @Bea115 , @1en , @mikedemunck,
 

Dank Lisa. Mijn nieuwe Sim is helaas reeds onderweg. Ik heb die LTE gisteravond uitgezet en het probleem was meteen verholpen. Vanmiddag zet ik het weer aan en start opnieuw op. Dank.

Alles werkt weer naar behoren.

Reputatie 7
Badge +17

@Bea115 Een nieuwe simkaart op zijn tijd, kan nooit kwaad :wink: . Fijn dat het is opgelost. 
Mocht jij (of iemand anders) in de toekomst nog weer een vraag hebben, dan weet je ons te vinden. :hugging:

Hoi Lisa,

SMS werkt inmiddels weer.

Alleen heeft mijn iphone nog steeds moeite met het registeren van Apple iMessage.

Hij blijft hangen op “wachten op activering” Dit is sinds de sms storing begonnen.

Een nieuwe simkaart, herstart telefoon, herstel netwerk instellingen heeft niet geholpen.

Nog tips?

Reputatie 7
Badge +17

@JerryB78 Bedankt voor je reactie! Wat balen dat het sinds de storing niet goed meer werkt. 
De foutmelding is een bekende bij Apple lees ik. Op de support pagina van Apple geven ze meerdere opties om het opgelost te krijgen. 
Mochten deze handelingen niet baten en dus geen oplossing bieden, dan kan ik je helaas alleen adviseren even contact met Apple op te nemen. :speak_no_evil:

Reageer