Beantwoord

Spotify Premium prijsverhoging 2020 voor Telfort klanten

  • 27 May 2020
  • 8 reacties
  • 250 keer bekeken

Hi KPN,

Ik heb eind 2019 mijn contract bij Telfort verlengd en daarbij een korting gekregen op Spotify Premium.

Toen ging ik ervan uit dat de korting zou blijven gelden voor de gehele termijn van het contract (2 jaar).

Ondertussen is Telfort opgeslokt door KPN met behoud van de contractvoorwaarden en krijg ik voorstellen om over te stappen naar nieuwe KPN contracten.

Nu zie ik dat de prijs van Spotify gedurende mijn lopende contract wordt verhoogd per 1 juli 2020. Dat vind ik raar, omdat ik in een contract 1 EUR korting per maand heb afgesproken

Graag zie ik deze verhoging niet ingaan voor mij en andere klanten per 1 juli, die net als ik een contract met jullie (Telfort + KPN) hebben getekend waar die korting is vermeld.

 

icon

Beste antwoord door Natasja 19 June 2020, 14:31

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @MartijnTelfortKPN. Van harte welkom hier. Het klopt inderdaad dat de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN sinds 1 april gelijk is aan de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert.

Echter, ik zie dat de korting van € 1,- nog actief is op je abonnement en ook is toegepast op je factuur. Ik ga er daarom van uit dat die verhoging voor oud Telfort-klanten niet geldt (zolang je niet overstapt naar Hussel). Heb je hierover een e-mail ontvangen of heb je dit elders gelezen?

Ik heb overigens nagevraagd binnen de organisatie hoe dit precies zit. Als ik een terugkoppeling heb, deel ik die hier. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @MartijnTelfortKPN. Ik heb een reactie vanuit de organisatie. Als je op het moment dat Telfort overging naar KPN Mobiel al een mobiel abonnement bij Telfort had met daarbij de korting op Spotify Premium (en je bent niet overgestapt naar KPN of hebt je abonnement verlengd), geldt deze prijsverhoging niet. Je zou daarom geen e-mail mogen hebben ontvangen. Als je die wel hebt ontvangen, kun je dit dan laten weten en zou je het e-mailadres waarop je deze hebt ontvangen kunnen toevoegen aanje profiel? 

Hi Natasja,

Bedankt voor het uitzoeken en de terugkoppeling.

EDIT: ik had voor overgang al een abonnement bij Telfort lopen met de Spotify korting en ben niet overgestapt naar KPN. Verlenging kan per 2021.

Ik krijg al maanden dubbele berichten. Zowel Telfort als KPN wil mij kennelijk graag op de hoogte houden van dezelfde dingen maar dan met een iets andere opmaak. DE mail van KPN heb ik in mijn eigen inbox bewaard voor de zekerheid.

Mijn profiel check ik en pas ik eventueel aan. Binnen vijf minuten is het klaar.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @MartijnTelfortKPN. In dat geval klopt het dat je de Spotify korting van € 1,- nog gewoon ontvangt en deze dus ook terugziet op je factuur na 1 april. :slight_smile: Die e-mail had je niet mogen ontvangen. Ik heb het doorgegeven binnen de organisatie. Een collega gaat controleren wat er (mogelijk) niet goed is gegaan. Je hoort van me als ik een reactie heb. 

Ok. Dan wacht ik het af en ben ik blij de korting alsnog te houden.

Mijn e-mail adres ga ik weer verwijderen uit mijn profiel.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @MartijnTelfortKPN. Ik moet hier helaas toch op terugkomen. Ook voor Telfort geldt per 1 juli de prijswijziging voor Spotify. De verwarring zat in het feit dat de prijsverhoging van Spotify voor KPN al per 1 april gelijk is getrokken met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. KPN klanten betalen sinds 1 april dus € 9,99 per maand voor Spotify. Voor Telfort klanten geldt dat zij vanaf 1 juli deze prijs gaan betalen en de korting van € 1,- dus komt te vervallen. Die wijziging gaat mee in de prijs- en zenderwijzigingen voor 2020. Het klopt dan ook dat je hier bericht over hebt gehad. 

Op die manier. Dan is het toch een domper.

Snap dat prijzen gewijzigd kunnen worden, maar vind het beter als KPN + Telfort zich houden aan de actie zoals die mij is voorgelegd bij het afsluiten van het 2-jarige contract.

Nu word ik verrast met een prijswijziging van een aanvullende dienst gedurende mijn contract periode. En vervalt het voordeel t.o.v. een los abonnement dat ik reeds had bij Spotify.

Door die 3 maanden (1 April versus 1 Juli) ben ik blij met de 3 EUR, maar ga ik er uiteindelijk meer dan 12 EUR op achteruit omdat ik korting misloop voor de rest van de contract periode. Kleine bedragen

Reputatie 6
Badge +9

Ik snap dat je daarvan baalt, @MartijnTelfortKPN. Een prijsverhoging is nooit leuk. Helaas is dit niet iets dat ik kan veranderen. Zoals eerder gezegd gaat Telfort, net als KPN, mee met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. In het algemene topic over de prijs- en zenderwijzigingen voor Telfort wordt meer uitgelegd over de wijzigingen per 1 juli. Meer over de prijs- en zenderwijzigingen voor KPN lees je in dit topic. Als je nog ergens vragen over hebt, stel die dan gerust.

Reageer