Storing

[Opgelost] Visual VoiceMail op de iPhone

  • 21 October 2020
  • 51 reacties
  • 1256 keer bekeken
[Opgelost] Visual VoiceMail op de iPhone
Reputatie 7
Badge +25

[Vermoedelijk storing]

Visual VoiceMail op de iPhone

 

We ontvangen meerdere berichten van mensen dat zij een foutmelding krijgen bij het openen van Visual Voicemail op de iPhone.

De foutmelding geeft aan:

Serveridentiteit niet gecontroleerd. De identiteit van vvm.kpn-convm.com kan niet worden gecontroleerd. Bekijk de certificaatdetails om door te gaan.

 

Wat hiervan de oorzaak is, weten wij momenteel nog niet. We hebben navraag gedaan en zodra we meer weten, horen jullie dat hier direct! 

 

Update 21-10, 10:23: We hebben afgelopen nacht een certificaat vervangen en het blijkt dat dit voor wat problemen zorgt. Dus we gaan het oude certificaat eerst weer terugzetten. Dat wordt op dit moment gedaan. We verwachten dat de storing dan ook met een kwartier ongeveer is verholpen. 

 

Losse topics hierover voegen we samen met dit topic.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

51 reacties

Krijg sinds deze morgen de melding dat de server identiteit niet kan worden geverifieerd. Is dit een legitiem certificaat of?

Ik krijg een melding op mijn iphone dat de Servidentiteit niet kan worden gecontroleerd. 
 

Sinds vanochtend krijg ik om de paar minuten een melding op mijn iPhone met de volgende tekst: De identiteit van “vvm.kpn-convm.com” kan niet worden geverifieerd. Ik heb een screenshot van de melding bijgevoegd. 
 

Ik heb op dit forum een andere topic gevonden met een soortgelijk probleem, maar toen bleek het certificaat verlopen te zijn. Dat lijkt nu niet het geval te zijn aangezien het certificaat geldig is tot 10-04-2021 (zie tweede screenshot).


 


 

 

Badge

Hallo,

 

Ik heb precies hetzelfde issue sinds 10 min. Er was inderdaad een vergelijkbaar issue één jaar geleden. Denk dat iemand van KPN moet reageren.

 

Ed

 

Ik heb hetzelfde probleem. Graag een oplossing KPN.

Goedemorgen, vannacht heeft mijn iPhone de laatste update van iOS gedownload en vanmorgen kreeg ik deze pop-up melding: VVM.KPN-convm.com; ik las op uw site dat het hier om een certificaat gaat van visual voicemail, die verlopen is. Blijkt dat KPN hier vorig jaar ook dit probleem had maar blijkbaar is dit dus nu weer actueel. Ik heb deze melding tot nu maar 1x gehad maar las in het forum van vorig jaar hierover dat het vorig jaar een regelmatig terugkomende melding was. Weet KPN dat dit probleem kennelijk nu weer speelt?   

Ik ook.

Hier steeds dezelfde melding: KPN graag oplossen!!

Zelfde probleem heeft mijn moeder. 

Volg even mee.

Ik krijg ook steeds de zelfde meldingen graag zsm oplossen kpn !

Ja heb t zelfde, graag reactie, kpn!

 

 

Ik krijg dezelfde melding, als ik een app ontvang of mijn mobiel opent. 

Is dit inderdaad legit?

Ik krijg sinds vandaag om de paar minuten een push melding waar in staat dat de identiteit van ‘vvm.kpn-convm.com’ niet geverifieerd kan worden. Weet iemand wat dit is en hoe ik dit oplos? 

 

Reputatie 6
Badge +8

Ik krijg exact hetzelfde. Heb een vermoeden dat het met WiFi calling te maken heeft. Denk dat de server waarmee de telefoon verbinding maakt een certificaat probleem heeft.

 

Als ik WiFi calling uit zet krijg ik de melding niet meer.

Volgens mij heeft het met de voicemailserver te maken. Ik heb geen voicemail (wel KPN) en heb nergens last van en mijn vriendin met voicemail (ook KPN) wel.

Idem dito hier. Ontkom niet aan die pop-up melding

Graag zsm oplossen Kpn! 

Ik heb een iPhone 11 met iOS 14.0.1

Zie ook: 

 

https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/melding-verlopen-certificaat-visual-voicemail-vvm-kpn-convm-com-513817

Rare melding

 

Zie ook: https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/de-identiteit-van-vvm-kpn-convm-com-kan-niet-worden-geverifieerd-513818?postid=1111703#post1111703

Krijg een melding dat mijn server identiteit niet gecontroleerd is VVM.kon-convm.com kan niet worden geverifieerd 

heb een onbeperkt bellen abonnement van KPN

wat kan ik hieraan doen?

Reputatie 6
Badge +8

WiFi calling op de telefoon uitzetten. Blijkbaar zit er een certificaat probleem op één van de servers.

Hetzelfde probleem hier.

Reputatie 6
Badge +8

Nog even hier vermelden: WiFi calling (bellen via WiFi) uitzetten verhelpt het probleem. Bij mij in ieder geval.