Beantwoord

Target Media onterechte betaling

  • 31 October 2021
  • 28 reacties
  • 1066 keer bekeken

Via mijn rekening van kpn wordt er maandelijks 10 euro betaald aan een bedrijf dat Target Media heet. Waar ook al jaren mensen kennelijk last van hebben. Ik heb niets afgenomen van deze mensen en wil dit dus ook niet betalen. Hoe krijg ik dit geld weer retour en hoe voorkom ik dit in de toekomst? 

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 10 November 2021, 09:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

In het verleden een sms dienst gehad?

https://www.targetmedia.eu/nl

Nee, zeker niet. 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Harald33, welkom!

Ik kan me goed voorstellen dat je wilt weten waar de kosten vandaan komen als je facturen ineens hoger uitvallen. Je kunt eventueel tussentijdse gemaakte kosten en je facturen bekijken via MijnKPN. Onbekende kosten zijn vaak premium sms diensten of bepaalde doorschakelnummers. Premium sms diensten kan je zelf beheren en blokkeren via Payinfo.

Sorry, maar nee, ik ben niet nieuwsgierig waar ik geld aan uit gegeven heb. Ik heb namelijk geen diensten afgenomen, net als al die tientallen andere mensen bij wie hetzelfde is gebeurd. Bij payinfo kan ik twee schakelaar overhalen, maar ook daar worden geen diensten benoemd. Wel staa er in Mijn Kpn de volgende aankondiging van 10 euro... 

Reputatie 7
Badge +19

Sorry, maar nee, ik ben niet nieuwsgierig waar ik geld aan uit gegeven heb. Ik heb namelijk geen diensten afgenomen, net als al die tientallen andere mensen bij wie hetzelfde is gebeurd. Bij payinfo kan ik twee schakelaar overhalen, maar ook daar worden geen diensten benoemd. Wel staa er in Mijn Kpn de volgende aankondiging van 10 euro... 

@Harald33 Helder! Ik kan zelf de betaalde premium sms diensten niet voor je stoppen, dat kan je alleen zelf. Hier lees je meer over het stoppen van betaalde sms-diensten, dat kan via sms of via Payinfo. Wat ik daarnaast voor je kan doen is de betaalde sms-dienst kosten van de laatste twee facturen vergoeden, aangezien je aangeeft dat je ze niet zelf hebt afgenomen. Vul in dat geval je forumprofiel zo volledig mogelijk in (inclusief je mobiele nummer), en geef hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan.

Goedemiddag, heb ingevuld wat ik kon. 

Heb bij payinfo alles op blokkeren gezet, wat mij echter verbaast, is dat er aangegeven wordt op die site, dat er geen transacties zijn voor mijn nummer. 

Echter ga ik ervan uit dat deze blokkade in de toekomst ervoor zal zorgen dat dit niet weer zal gebeuren. 

SMS diensten gebruik ik verder toch niet.

Alvast bedankt voor de gedane moeite. Uw hulp was van harte welkom. 

@Harald33, 

 

Ik heb precise hetzelfde probleem.. KPN zou eigenlijk Target Media moeten blokkeren. Het is een bekende scam met veel klachten er over, ook bij ander providers. 

 

*Heb bij payinfo alles op blokkeren gezet, wat mij echter verbaast, is dat er aangegeven wordt op die site, dat er geen transacties zijn voor mijn nummer. 

 

ook zo, en ik heb KPN niet enabled als pay methode in Play Store, dus hoe is het gebeurd?

 

Ik maak hier werk van. Succes

Goedemiddag,

 

Ook ik heb hetzelfde probleem. Afgelopen drie maanden is er €10 extra van mijn rekening gehaald. Door een bedrijf Target Media.

Graag zou ik deze €30 terug willen en dat deze dienst stop wordt gezet. Hiervoor heb ik zelf namelijk niet voor gekozen.

 

Graag hoor ik van u! 

 

Met vriendelijke groet, 

Maria 

Reputatie 7
Badge +19

Allen, zorg ervoor dat je Premium sms diensten bekijkt en waar nodig blokkeert via Payinfo. Neem daarnaast voor de zekerheid contact op met Target Media, dan kunnen zij de betalingen voor je controleren en helpen waar nodig: https://www.targetmedia.eu/nl/site/support

Goedemiddag Alexandra, 

 

Bedankt voor de reactie. 

Op de site van Payinfo staat echter alles al geblokkeerd. Ook staat er dat er geen transacties afgenomen zijn. 

 

Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Target Media, zonder succes. Krijg geen gehoor.

 

Groeten, 

Maria 

Goedendag,

 

Ook bij mij zijn inmiddels twee maanden 10 euro voor Target Media in rekening gebracht. De 3e staat reeds klaar voor volgende maand. Is er al iemand die met succes met Target Media in contact is gekomen? En zo ja, wat is hieruit gekomen?

 

mvg

Karen

Reputatie 7
Badge +19

@Karenvb  @MariaR. De extra kosten zijn van een bepaalde (premium sms) dienst die blijkbaar aan staat. Dit is helaas niet iets dat wij voor je kunnen stoppen, want het is geen dienst van KPN. Alleen Target Media kan dat voor je doen, omdat zij over de betalingen gaan. Ik heb even verder gezocht over contact met Target Media, ze zijn per e-mail bereikbaar: klantenservice@targetmedia.eu 

Ik raad jullie aan om het via die weg te proberen en hoop dat 't snel opgelost is!

Reputatie 7

@Alexandra, Weet jij ook wat voor een dienst dat is of hoeft Target Media geen kostenspecificatie mee te leveren bij het in rekening brengen van kosten?

Reputatie 7
Badge +19

@Alexandra, Weet jij ook wat voor een dienst dat is of hoeft Target Media geen kostenspecificatie mee te leveren bij het in rekening brengen van kosten?

Het is voor mij niet inzichtelijk om wat voor dienst het gaat helaas, dat maakt het juist lastig. Daarom is het verstandig om contact met Target Media op te nemen voor meer informatie en het stoppen van de dienst die aan staat. PayInfo controleren is ook altijd goed, maar mogelijk is dat niet voldoende, afhankelijk van wat voor dienst/abonnement er aan staat.

Netjes dat KPN een vergoeding wil doorvoeren zonder dat zij hier verplicht toe zijn. Wel is het vreemd dat KPN de inhoud m.b.t. een betaling niet in kan zien, de klant (die zegt niets te hebben afgenomen) dan zelf contact moet zoeken. Als de klant echt onterecht heeft moeten betalen, dan zou KPN toch iets aan de beveiliging moeten doen. Als het wel aan de klant ligt, is het vergoeden niet netjes.

@AlexandraKan KPN online aankopen niet blokkeren? Ik heb payinfo.nl gebruikt voor blokkeren, maar volgens mij is dat alleen voor SMS diensten. Klopt dat? Ik had geen transacties tegen mijn mobiel nummer volgens de site, terwijl er 20 euro op mijn mobiel rekening kwaam te verschijnen. En  ik heb KPN niet ingesteld as payment method in  Google Play Store. Dus , hoe ze hebben het geld genomen, ben ik complete in de duister..

Reputatie 7
Badge +19

@AlexandraKan KPN online aankopen niet blokkeren? Ik heb payinfo.nl gebruikt voor blokkeren, maar volgens mij is dat alleen voor SMS diensten. Klopt dat? Ik had geen transacties tegen mijn mobiel nummer volgens de site, terwijl er 20 euro op mijn mobiel rekening kwaam te verschijnen. En  ik heb KPN niet ingesteld as payment method in  Google Play Store. Dus , hoe ze hebben het geld genomen, ben ik complete in de duister..

Er is inderdaad een proces ingericht om betaalde sms-diensten te blokkeren via PayInfo. Ik ben nog even voor je op onderzoek uit gegaan naar hoe het zit met Target Media. Het is geen dienst van KPN en ik ben er niet bekend mee, vandaar dat het even zoeken was. Target Media is blijkbaar een zogenaamde ‘payment service provider’ waar je betalingen mee kan doen. Denk aan bijvoorbeeld online spelletjes. Het gebeurt dan niet zomaar, maar kan alleen voor komen als je ergens toestemming geeft en/of je gegevens invult. Door contact met Target Media op te nemen kan je achterhalen om wat voor betalingen of abonnement het gaat, en dit stopzetten.

Ik kom er ook net achter dat er op 14-11, 14-12 en 14-01-2022 dus drie keer 10,- op mijn factuur staat voor online spelen waar ik niets vanaf weet.

met kpn gebeld die verwijst me door naar target media en die wijzen me weer door naar onlinespelen.mobi 🤔 bij die laatste kan ik helemaal geen contact gegevens vinden.

Heb meteen boos terug gebeld met target media en die gaan nu een email voor me sturen om een of ander contract te stoppen ‘die ik nooit afgesloten heb’ en me geld terug laten betalen..

Hoeveel mensen kijken hun facturen niet na, hoeveel mensen worden hierdoor niet gedupeerd??

Ik snap werkelijk niet dat een bedrijf als Kpn zich hiermee inlaat en zo zijn goede naam te grabbel gooit.. dit zijn gewoon oplichting praktijken!!

ik ben mijn vertrouwen in ieder geval kwijt na jarenlang klant te zijn bij jullie 😏

 

Hoeveel mensen kijken hun facturen niet na, hoeveel mensen worden hierdoor niet gedupeerd??

@Agnes-B . Je kijkt toch elke maand even naar het totaalbedrag. Als dat ineens hoger is dan de maand ervoor kijk je in de specificatie. De factuur met specs kan je inzien via MijnKPN.
Dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Ook regelmatig je afschrijving van de bank checken. Dan zie je het ook, mits je elke maand checkt. Anders merk je een verschil inderdaad niet eens.

ik ben mijn vertrouwen in ieder geval kwijt na jarenlang klant te zijn bij jullie

Apart. KPN heeft niets te maken met externe partijen. Ook al wordt het via de kpn factuur geïnd. KPN moet dat ook weer afdragen.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Agnes-B, rot dat je ineens verrast wordt door extra kosten. Het is inderdaad verstandig om maandelijks even het totaalbedrag en/of je factuur te controleren zoals Peter ook tipt, al is het alleen al voor de zekerheid.

Wat Target Media betreft, ik heb eerder in het topic meer informatie gedeeld, zie hieronder:

….... Ik ben nog even voor je op onderzoek uit gegaan naar hoe het zit met Target Media. Het is geen dienst van KPN en ik ben er niet bekend mee, vandaar dat het even zoeken was. Target Media is blijkbaar een zogenaamde ‘payment service provider’ waar je betalingen mee kan doen. Denk aan bijvoorbeeld online spelletjes. Het gebeurt dan niet zomaar, maar kan alleen voor komen als je ergens toestemming geeft en/of je gegevens invult. Door contact met Target Media op te nemen kan je achterhalen om wat voor betalingen of abonnement het gaat, en dit stopzetten.

Alleen Target Media kan de incasso's voor je stoppen, omdat zij over de betalingen gaan. Ik heb even verder gezocht over contact met Target Media, ze zijn per e-mail bereikbaar: klantenservice@targetmedia.eu 

Hallo,

Ook ik heb hetzelfde probleem. KPN incassert via E-bill mobi of Target media. Ik wordt opgelicht door Online Spelen. Kato Polemidia, Dimintsanis 24A 4156 Limasol Cyprus. Een bedrijf of adres waar ik niets van af weet en waar ik nooit iets mee te maken heb gehad. Je zou moeten afmelden via E-bill mobi. Zij sturen een toegangscode per SMS die vervolgens niet aankomt. KPN, wat doen jullie hier aan? Is er overigens iemand die het gelukt is zich af te melden? Zo ja, hoe?

  1. Leermakers

Hierboven staat hoe het mij is gelukt ‘moet nog wel opletten of ze het bedrag echt weer terug storneren op mijn volgende afschrift...

Hi @Agnes-B, rot dat je ineens verrast wordt door extra kosten. Het is inderdaad verstandig om maandelijks even het totaalbedrag en/of je factuur te controleren zoals Peter ook tipt, al is het alleen al voor de zekerheid.

Wat Target Media betreft, ik heb eerder in het topic meer informatie gedeeld, zie hieronder:

….... Ik ben nog even voor je op onderzoek uit gegaan naar hoe het zit met Target Media. Het is geen dienst van KPN en ik ben er niet bekend mee, vandaar dat het even zoeken was. Target Media is blijkbaar een zogenaamde ‘payment service provider’ waar je betalingen mee kan doen. Denk aan bijvoorbeeld online spelletjes. Het gebeurt dan niet zomaar, maar kan alleen voor komen als je ergens toestemming geeft en/of je gegevens invult. Door contact met Target Media op te nemen kan je achterhalen om wat voor betalingen of abonnement het gaat, en dit stopzetten.

Alleen Target Media kan de incasso's voor je stoppen, omdat zij over de betalingen gaan. Ik heb even verder gezocht over contact met Target Media, ze zijn per e-mail bereikbaar: klantenservice@targetmedia.eu 

Ik vind het echt schandalig dat kpn in zee gaat met oplichters, wat dat zijn het!  Ik heb nooit een abonnement bij online spelen afgesloten en er zit niemand anders aan mijn telefoon!

Hallo,

Ook ik heb hetzelfde probleem. KPN incassert via E-bill mobi of Target media. Ik wordt opgelicht door Online Spelen. Kato Polemidia, Dimintsanis 24A 4156 Limasol Cyprus. Een bedrijf of adres waar ik niets van af weet en waar ik nooit iets mee te maken heb gehad. Je zou moeten afmelden via E-bill mobi. Zij sturen een toegangscode per SMS die vervolgens niet aankomt. KPN, wat doen jullie hier aan? Is er overigens iemand die het gelukt is zich af te melden? Zo ja, hoe?

  1. Leermakers

Hierboven staat hoe het mij is gelukt ‘moet nog wel opletten of ze het bedrag echt weer terug storneren op mijn volgende afschrift...

Dag Agnes, bedankt voor je bericht. Ik ga er morgen nog eens achterheen. Hoop dat het me lukt.