Beantwoord

Telefoongesprek opvragen

  • 10 May 2020
  • 16 reacties
  • 5590 keer bekeken

Hallo,

Afgelopen avond heb ik een telefoongesprek gevoerd waar enige onduidelijkheid over is gekomen. Hier zou ik graag nog een keer naar willen luisteren om duidelijkheid te krijgen en om de lucht te klaren. Is dit gesprek mogelijk om op te vragen? Het is via mijn eigen mobiel gevoerd.

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 14 May 2020, 20:50

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @britt190103enter, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Gaat het om een telefoongesprek dat je met ons, KPN, hebt gehad? Deze worden voor trainingsdoeleinden gebruikt en opgenomen, maar zijn niet zo maar op te vragen. Mocht er iets niet duidelijk zijn, dan help ik je graag om het te verduidelijken! Verder kan je op je specificatie van je factuur alleen de nummers zien die jij gebeld hebt in de maand ervoor, en hoe lang dit duurde. Maar uiteraard niet de inhoud van het gesprek!

Reputatie 7
Badge +21

@britt190103enter, ik heb geen reactie meer gehad. Heb je jouw antwoord gevonden of kan ik je hier nog bij helpen?

Hallo,

 

is het mogelijk om een telefoongesprek die ik voerde zaterdag op te vragen? Dit was niet met KPN maar privé van een familielid 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @salvatore bongiovanni 

Wat wil je opvragen? Het telefoonnummer staat in de belhistorie van je telefoon, tenzij de beller zijn nummervermelding heeft uitgezet en anoniem heeft gebeld. Dan kan KPN dat nummer ook niet aan je vertellen.

Hallo.

ik vroeg een opname van dat gesprek eigenlijk

mvg

Reputatie 7
Badge +21

@salvatore bongiovanni   Dat kan zeker niet. KPN mag dat niet eens (privacywetgeving!!)

Providers kunnen hoge boetes krijgen bij Russische toestanden. Opnemen van gesprekken is totaal verboden in Nederland. Gelukkig.

Alleen gesprekken met een klantenservice mogen opgenomen. Maar alleen voor training van nieuwe medewerkers. Er kunnen geen rechten aan ontleend worden.

Wet omtrent privacy: AVG.

Ik snap de wet. Die is er gelukkig ook. Maar het gaat om een gesprek die ik voerde met mijn schoonmoeder. Is er een andere mogelijkheid?

Reputatie 7
Badge +21

Nee, ook dan niet

Telefoongesprekken mogen absoluut niet opgenomen worden. Aan telefoonnummers kan natuurlijk niet ‘gezien’ worden of het familie is.

Het mag gewoon niet. Dus het gebeurt ook niet. KPN gaat natuurlijk geen torenhoge boete's riskeren voor die 3 klanten per jaar die privé gesprekken willen hebben (de vraag komt vaker voor). Niet te vergeten de enorme kosten die ermee gepaard zouden gaan om die 100.000-en gesprekken per dag op te nemen en een X aantal dagen te bewaren. De abonnementen zouden dan flink duurder worden. En dat wil niemand.

Zijn er andere providers die daar makkelijker in zijn?  

Reputatie 7
Badge +21

Zijn er andere providers die daar makkelijker in zijn?  

Wat dacht je? De wet is hetzelfde voor alle providers. Het mag dus gewoon niet.

Ik vind echt dat mijn vraag op zen minst vriendelijk beantwoord word. Ik stap nu over. Dat gezeik wil ik niet. Ik betaal voor vriendelijkheid. Goedkopere providers genoeg. 

 

Wat teleurstellend weer van instanties die in dienste zijn voor mij. 

Gooi zo jullie klanten maar weg. Omzetten is een kleine moeite.

Reputatie 7
Badge +21

Het spijt me, dat je duidelijkheid verwart met onvriendelijkheid. Als mede forumlid en KPN klant denken we alleen met je mee. Dat het antwoord je niet aanstaat, daar kan ik helaas niets aan doen.

Uiteraard is er in Nederland (en Europa) geen enkele provider te vinden die alle gesprekken opneemt. Er staan zeer hoge boetes op (100.000-den euro's). Ook de E.U. verbiedt het.
Klantenservice nummer uitgezonderd.

Als je steeds dezelfde vraag stelt en je krijgt al 3 X het antwoord (het mag niet en gebeurt dus niet) en je vraagt het weer…. Ja, dan worden we duidelijker.

(neem een Russische provider. Moet je natuurlijk wel even verhuizen :expressionless: )

De enige verwarring was dat een lid van KPN overkwam als een medewerker van kpn. Mijn mening blijft onveranderd

Reageer