verbruik mb meer nu ik bij kpn zit tegen over telfort

  • 22 July 2020
  • 14 reacties
  • 172 keer bekeken

Badge

sinds ik verplicht over ben gegaan van telfort naar kpn is mijn mbs verbruik gestegen hoe kan dat bij mijn vrouw het zelfde


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @richardjaxx, welkom hier. Gaat het in beide gevallen om een abonnement, of om prepaid? Ik zie geen reden waarom het dataverbruik hoger zal uitvallen bij een abonnement in ieder geval.

Reputatie 2
Badge +1

Als toevoeging: op vrijwel alle telefoons kan je het verbruik per app zien, zowel voor de huidige periode / maand als mede voorgaande periodes. Hierdoor kan je eenvoudig zien door welke applicaties je data verbruik is gestegen. Zou niet aan KPN moeten liggen.

Badge

hoe is het dan mogelijk dat we alle bij gewoon die dag thuis waren en dan op de wifi zitten en mijn vrouw 2000 mb verbruikt heeft en ik 4000 mb leg mijn dat maar eens uit

Reputatie 2
Badge +1

Geen idee @richardjaxx, ik kan niet bij jouw telefoon noch abonnement komen. Als je zo veel hebt gebruikt op 1 specifieke dag terwijl je constant thuis was, dan klinkt het alsof er op die dag iets niet goed is gegaan  met de Wifi of de algehele internetdiensten van jouw provider.

Badge

kpn verschuilt zich achter het mom van privacy wet en wel raar zowel mijn vrouw als ik op de zelfde dag 

Reputatie 7
Badge +25

Dus het gaat om 1 specifieke dag? Dan was er waarschijnlijk iets mis met de wifi inderdaad waardoor jullie beide gewoon op het mobiele netwerk zaten. Het mes van privacy snijdt natuurlijk aan 2 kanten, maar ik zie niet zo wat deze situatie daarmee te maken heeft. Jij wil graag dat wij (KPN) exact kunnen zien waar jij je data aan verbruikt? Welke apps er hoelang aan staan? Mij lijkt dat eerlijk gezegd geen goed idee.

Badge

de wifi was die dag perfect weet ik 100 procent zeker en zou dat niet zo zijn waar kan ik 6000 mb mee verbruiken en mijn vrouw ook met filmpjes van facebook krijg ik dat niet voor mekaar ik vindt het allemaal een beetje verdacht 

Reputatie 7
Badge +25

Zoals @Kindstranger als zei kun je vaak in het toestel zelf zien aan welke app de data wordt verbruikt… Ik heb geen idee wat jij op je mobiel doet. Het kon bijvoorbeeld ook een update zijn geweest van het OS.

Badge

dat zal wel heel toevallig zijn alle twee een update van 6000 mb weet je wel waar je over praat wel hebben alle twee een Android toestel mijn vrouw een samsung en ik een oneplus dus dat lul verhaal gaat niet op  

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb zo'n gevoel dat ik beter weet waar ik over praat dan jij, maar goed. 

Je lijkt te suggereren dat KPN je die 6000 Mb heeft stiekem “afgesnoept”, maar dat is niet het geval. Je kunt dus kijken waar de data aan verbruikt is in de toestellen. Succes! En als er toch nog vragen zijn, stel ze gerust. :relaxed:

Badge

je denkt dat je het beter weet heb jij wel een een update van 6000 mb gehad paul de beter weter 

 

Beste @richardjaxx 

Als de simkaarten data hebben gebruikt wordt dat geregistreerd. Maar je zegt dat je beiden Android hebt. Heb je geen waarschuwing en limiet ingesteld op de telefoons?

En ter informatie, KPN verschuilt zich niet achter privacy. Geen enkele provider mag zien waaraan de klant data heeft verstookt.

Heb je al in de telefoons gekeken of je iets afwijkende ziet bij de apps? 

4000 MB en 2000 MB extra per telefoon is behoorlijk veel.

Nog ff een extra opmerking. Staat bij jullie mobiele netwerken en WiFi tegelijkertijd aan.? Dan zou ik aanraden om mobiele netwerken alleen aan te zetten wanneer nodig.

Reputatie 7
Badge +25

je denkt dat je het beter weet heb jij wel een een update van 6000 mb gehad paul de beter weter 

 

Ik heb geen idee Richard. Ik zorg dat de updates alleen gebeuren als ik op wifi zit. Daarmee voorkom ik dit soort problemen dus hoef ik het niet in de gaten de houden… :wink: