Beantwoord

Vraag verbruik buiten EU-bundel

  • 5 februari 2019
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Goedenavond,
Vorige week heb ik voor 2 mobiele nummers buiten EU bundel gekocht.
Op het nummer eindigend op 87 ging alles goed.
Op nummer eindigend op 88 kon ik zowel in de KPN-App als via de website niet mijn EU-Bundel checken. Mu nog steeds niet trouwens, ik ben al weer terug in Nederland.
Er zijn extra verbruikskosten gemaakt binnen deze periode. Dat is vreemd want mijn laatste sms bericht is van afgelopen donderdag 21-1-19. Deze geeft aan dat ik 75% heb verbruikt. Daarna geen sms meer ontvangen.
Via het forum heb ik vanuit Marokko geprobeerd contact te leggen met KPN maar stond erg lang in de wacht.
Zie in de bijlage screenshot.


Graag uw info.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid en gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Erik_ 7 februari 2019, 19:36

Hey WaJo, welkom! Fijn dat je alvast je gegevens gedeeld hebt. We hebben deze, in verband met privacy, wel uit je topic gehaald. Het gaat om het nummer dat eindigt op 88 geef je aan. Ik heb gelijk hier de boel erbij gepakt en ik zie dat 100 MB/minuten/sms bundel voor buiten de EU correct is aangezet. Je hebt ongeveer 100 MB aan data verbruikt op 30 en 31 januari. Daarnaast heb je getelefoneerd, en daarin zit het probleem in deze.

In het buitenland kan bel- en smsverkeer vertraagd worden verwerkt. Buitenlandse providers hebben namelijk, buiten de EU, tot 4 dagen de tijd om de gespreksinformatie aan ons door te geven. Hierdoor kunnen gesprekken en sms'jes dus pas later door ons verwerkt, en gefactureerd, worden. En kun je de sms over verbruik van de bundel ook later krijgen. Op het moment dat deze gesprekken van jou bij ons binnenkwamen en verwerkt zijn was je bundel op, en zijn de reguliere kosten in rekening gebracht.

Dit staat vermeld bij de extra informatie op onze Buitenlandpagina.
Bekijk origineel

6 reacties

Wel ontzettend lastig dat ik niet kan mailen naar KPN
Reputatie 7
Ben je op een ferry geweest?
In welk(e) land(en) ben je geweest?
Edit: Oeps ... Marokko dus.
Die kosten lijken zeer sterk op de buitenbundel tarieven.

Reputatie 7
Badge +27
Hey WaJo, welkom! Fijn dat je alvast je gegevens gedeeld hebt. We hebben deze, in verband met privacy, wel uit je topic gehaald. Het gaat om het nummer dat eindigt op 88 geef je aan. Ik heb gelijk hier de boel erbij gepakt en ik zie dat 100 MB/minuten/sms bundel voor buiten de EU correct is aangezet. Je hebt ongeveer 100 MB aan data verbruikt op 30 en 31 januari. Daarnaast heb je getelefoneerd, en daarin zit het probleem in deze.

In het buitenland kan bel- en smsverkeer vertraagd worden verwerkt. Buitenlandse providers hebben namelijk, buiten de EU, tot 4 dagen de tijd om de gespreksinformatie aan ons door te geven. Hierdoor kunnen gesprekken en sms'jes dus pas later door ons verwerkt, en gefactureerd, worden. En kun je de sms over verbruik van de bundel ook later krijgen. Op het moment dat deze gesprekken van jou bij ons binnenkwamen en verwerkt zijn was je bundel op, en zijn de reguliere kosten in rekening gebracht.

Dit staat vermeld bij de extra informatie op onze Buitenlandpagina.
Dank voor het verwijderen Erik. Ik realiseerde te laat dat mijn gegevens voor iedereen te zien was. Tot op vandaag heb ik nog steeds geen melding ontvangen dat bundel op is. Dat is vreemd. De bundel welke op eindcijfers 87, voor de test zelfde nummer, heeft nog een tegoed van 8.
Kunnen jullie deze verrekenen en de rest afboeken?
Reputatie 7
Badge +27
Erg vervelend dat je de laatste sms nooit binnen gekregen hebt, dat is inderdaad vreemd. Kan zijn dat er bereikissues waren. Als een sms te lang niet bezorgd kan worden, komt deze te vervallen.

Het is helaas niet mogelijk om de kosten van het ene nummer met de bundel van een ander nummer te verrekenen. Maar, omdat ik niet volledig kan verklaren waarom je de laatste sms nooit hebt gekregen, heb ik €10 van de kosten vergoed. Dit wordt op je factuur verwerkt. Dat zal waarschijnlijk de factuur van maart zijn.
Dat is coulant Erik, dank je wel.
Goed weekend!

Reageer