Zeer slechte mobiele telefoonverbinding in huis

  • 9 October 2019
  • 6 reacties
  • 374 keer bekeken

Beste forum lezers, wij willen een klacht over KPN met u delen.
Na herhaalde malen bellen vanaf mei 2019 en chatten met KPN, zijn wij erg teleurgesteld. Wij hebben hier een slechte telefoonverbinding binnenshuis. En krijgen van KPN te horen, dat het ligt aan de masten, deze geven geen dekking hier. Heb op 7 oktober een langdurige chat conversatie gehad met KPN. Daarin werd verteld dat ze dit nogmaals zouden gaan onderzoeken en dit zou 10 dagen kunnen duren. Tot onze verbazing werden we op 8 oktober gebeld de KPN, maar deze verbinding viel weg, er is toen door de heer Erik V. (...) een bericht voor ons ingesproken op voicemail. Daarin werd ons medegedeeld, dat de verbinding bij het raam van het huis mogelijk zou moeten zijn, en dat er verder in het huis geen verbinding is. Hij vertelde ons dat we de mogelijkheid hebben om via wifi te bellen (wat ook niet lukt) en als dat signaal te zwak was we een versterker zouden moeten kopen (belachelijk). Dit is de wereld op zijn kop, om kosten te moeten voor een probleem dat bij KPN ligt en niet bij ons. Na navraag in de buurt blijkt dat een versterker ook niet werkt. Ze weten van het probleem, maar de oplossing kan nog wel 1 á 2 jaar duren, voordat er een nieuwe mast geplaatst gaat worden. Zo lang kunnen en willen wij niet wachten.
Wij hebben gevraagd om ons abonnement contract vrij te maken, omdat in strijd is met de voorwaarden, zodat wij over kunnen stappen naar een andere provider, die deze dienst wel kan leveren, maar hierop krijgen we geen antwoord.
Contractueel zijn zij aan ons verplicht deze dienst te leveren, dit is dus in strijd met de voorwaarden in het Burgerlijk Wetboek Art. 7;17.5, daarin staat dat zij ons contract vrij moeten maken met een opzegtermijn van 1 maand.
Maar tot op heden zijn wij geen stap verder gekomen, en zitten wij nog steeds met een abonnement waar voor wij moeten betalen en niet binnenshuis kunnen bellen.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19
Waarom 2x hetzelfde bericht??
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @PeterdK, welkom hier.

Je bent hier niet zomaar. Je hebt problemen met de dekking binnenshuis. Ik heb meteen meegekeken en ik zie inderdaad dat onze Technische Dienst zich hier al over heeft gebogen. Dekking bij het raam zou goed moeten zijn, maar een echte oplossing is er niet aangezien VoWiFi niet werkt. De andere oplossing is wachten op een nieuwe mast, maar dit kan nog wel even gaan duren helaas.

Je hebt daarop gevraagd om te ontbinden. Alleen hier heb je nog geen antwoord over gehad. Ik heb nu je voorstel doorgestuurd naar de klachtenafdeling. Zij gaan zich over deze kwestie buigen en zullen naar verwachting binnen 1 werkdag contact met je opnemen. Wil je het laten weten hoe dat verlopen is?
Wij hopen nu echt, dat KPN met een goede oplossing komt, uiteindelijk. Zie graag het antwoord tegemoet.
Zodat we nu eindelijk stappen kunnen gaan nemen om een goede telefoonverbinding te krijgen. Voor zover bedankt.
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan @PeterdK. Ik hoor graag weer van je als er contact is geweest. Ik hoop op een goede oplossing.

Bart

Zo gauw als ik een antwoord heb, hoor je het van mij.

Ada de Kort

Reputatie 7
Badge +20

Heel graag. Voor nu een fijne avond gewenst.Â