Beantwoord

Bij switch naar zakelijk abonnement is een Box 12 toegezegd maar dit wordt niet waargemaakt

  • 7 March 2024
  • 14 reacties
  • 161 keer bekeken

Lang verhaal kort: bij switch naar zakelijk abonnement is een Box 12 toegezegd, als puntje bij paaltje komt kan dit onder geen beding geregeld worden.

 

Ik wil langs deze weg graag even m’n frustratie uiten over een gedane toezegging die blijkbaar niet uitgevoerd kan worden. Wat is het geval? Ik ben vorige week gebeld door iemand van KPN, met de mededeling dat ze geconstateerd hadden dat er een KVK-inschrijving op m’n huisadres is (klopt!) en hij me kan overzetten naar KPN Internet kleinzakelijk. Ik zag er op dat moment niet de toegevoegde waarde om over te stappen, m’n bedrijf zit op een ander adres. De verkoper gaf aan dat ik over zou gaan naar KPN TV+ en de internetkosten zakelijk kon wegschrijven. Omdat het abonnement iets duurder zou worden heb ik expliciet gevraagd of het dan ook mogelijk was om de Experiabox V10a om te ruilen voor een Box 12. Ik weet dat KPN dit normaal niet doet.

Ik heb hem uitgelegd dat ik dit in het verleden ook al eens gevraagd heb en dit toen niet kon, alleen nieuwe klanten, etc, etc. Prima voor toen. Omdat er nu een nieuwe situatie zal gaan ontstaan (over naar kleinzakelijk), stelde ik de vraag dus nogmaals. De verkoper gaf aan dat het mogelijk is om de V10a om te ruilen voor de Box 12. Ik moest even een dag wachten tot het zakelijk abonnement in zou gaan, vervolgens met de zakelijke klantenservice bellen en zij zouden regelen dat ik een Box 12 zou krijgen. Er werd letterlijk gezegd dat het zakelijk abonnement iets duurder is, omdat je dan tevens een klantenservice krijgt die je goed helpt. Ik heb voor de zekerheid nog een keer gevraagd of dit echt het geval ging zijn en dit werd bevestigd. Ik ben toen akkoord gegaan met overzetten naar zakelijk per 5 maart.

Ik heb vanavond de zakelijke klantenservice gebeld, bovenstaande uitgelegd en het antwoord (na lang in de wacht te hebben gestaan i.v.m. overleg met collega) is: we mogen dit onder geen beding doen.. Vervelend dat we u niet kunnen helpen. Ik heb de helpdeskmedewerker aangegeven dat ik er verder niet over in discussie ga. Mijn verhaal was duidelijk en er is dus een situatie ontstaan dat ik onder “valse voorwendselen” een nieuw contract ben aangegaan, nadat jaren geleden al het vorige contract was afgelopen. Ik ben, tot nu toe, altijd super tevreden geweest over KPN en heb nooit de noodzaak gevoeld om over te stappen. 

Ik ben me er terdege van bewust dat een mondelinge toezegging niet te bewijzen valt. Ik ben me er ook van bewust dat een V10a prima voldoet voor thuisgebruik (Box 12 heeft wifi 6, wellicht hogere wifisnelheden i.v.m. 1 Gigabit  abonnement), maar daar gaat het niet om. Het gaat me om het principe. Er is een toezegging gedaan die door KPN niet wordt nagekomen en dat voelt, als jarenlange trouwe klant, op z’n zachts gezegd nogal zuur. Ik ben dit niet gewend van KPN. Ik schrijf m’n frustratie hier even van me af en overweeg tegelijkertijd of het niet eens tijd wordt om dan toch maar over te stappen naar een andere aanbieder (Odido bijvoorbeeld die op mijn adres ook nog eens hogere snelheden aanbiedt). Ik heb nog 1,5 week bedenktijd over.

Hartelijke groet, Jeroen

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 9 March 2024, 14:19

Bekijk origineel

14 reacties

Badge +19

Ik zou op m'n blote knieën die medewerker bedanken dat hij dit niet doet of heeft gedaan.  Blijf nog maar een jaartje weg van die box 12!!! Eerst de kinderziektes eruit!!!

Reputatie 7
Badge +24

De verkoper gaf aan dat ik over zou gaan naar KPN TV+ en de internetkosten zakelijk kon wegschrijven. Omdat het abonnement iets duurder zou worden ...

Ja... 21 % duurder ongeveer... precies de btw. Je schiet er geen bal mee op.

De verkoper gaf aan dat ik over zou gaan naar KPN TV+ en de internetkosten zakelijk kon wegschrijven. Omdat het abonnement iets duurder zou worden ...

Ja... 21 % duurder ongeveer... precies de btw. Je schiet er geen bal mee op.

 Dat niet hoor, paar euro maar.

Ik zou op m'n blote knieën die medewerker bedanken dat hij dit niet doet of heeft gedaan.  Blijf nog maar een jaartje weg van die box 12!!! Eerst de kinderziektes eruit!!!

Ik dacht dat dat inmiddels wel opgelost was, maar jouw reactie lezende lijkt het erop dat de box 12 toch nog voor enige frustratie zorgt? 😆

Reputatie 7
Badge +24

De verkoper gaf aan dat ik over zou gaan naar KPN TV+ en de internetkosten zakelijk kon wegschrijven. Omdat het abonnement iets duurder zou worden ...

Ja... 21 % duurder ongeveer... precies de btw. Je schiet er geen bal mee op.

 Dat niet hoor, paar euro maar.

Ja... dat komt omdat u een oud abonnement had waar al een paar keer inflatiecorrectie overheen gegaan was.

Maar 100 mbit particulier kost bij TV+ € 42,50 inclusief btw. Bij klein zakelijk ook, maar dan ex btw. Voor de hogere snelheden hetzelfde verhaal. 

1 tv ontvanger kost particulier € 12,50. Bij zakelijk ook, maar dan ex btw.

Badge +19

Over de v10a zie ik echt nooit problemen meer. Dat was ooit anders maar is nu een prima modem.  Gebruik je wifipunten/versterkers?

Reputatie 7
Badge +12

Ik weet niet of je nog een vaste telefoon hebt alleen vroeger was het aanvragen van een tweede telefoonnummer voldoende om het modem om te wisselen. De V10A heeft maar 1 voip poort en de v10 of box12 hebben er twee. Of je daadwerkelijk een box12 zou moeten willen is een tweede punt en ben het redelijk eens met @Joep1965. 

Reputatie 7
Badge +24

Over de v10a zie ik echt nooit problemen meer. 

Volgens mij word dit modem niet meer uitgedeeld aan nieuwe klanten. En ik denk ook niet meer aan bestaande klanten die een v8 of v9 omruilen. Dat scheelt wel een hoop vragen/klachten natuurlijk. 

Over de v10a zie ik echt nooit problemen meer. Dat was ooit anders maar is nu een prima modem.  Gebruik je wifipunten/versterkers?

Ja, ik heb 2 superwifi schotels (witte). Het klopt dat de 10a echt bijna nooit problemen heeft. Ook niet in combinatie met superwifi. Dat is ook niet de reden waarom ik de box 12 wil. Ik dacht (en misschien denk ik verkeerd) dat wifi 6 wellicht verschil maakt in wifi snelheid en bereik. Ik haal op iPhone 15 pro max/Macbook pro “maar” 300mbit door hele huis (500 vlakbij schotel) bij 1Gbit abonnement. Bekabeld overigens wel 1Gbit.

Ik weet niet of je nog een vaste telefoon hebt alleen vroeger was het aanvragen van een tweede telefoonnummer voldoende om het modem om te wisselen. De V10A heeft maar 1 voip poort en de v10 of box12 hebben er twee. Of je daadwerkelijk een box12 zou moeten willen is een tweede punt en ben het redelijk eens met @Joep1965. 

Vaste telefonie is niet aan de orde. Anders had dat nog gekund idd. Het is ook nogal omslachtig om contract op te zeggen, als nieuwe klant terug te komen en de box 12 te krijgen. Is het me ook niet waard. Zoals ik aangaf ben ik verder echt wel tevreden over KPN en de diensten. Vind alleen deze situatie echt niet netjes van ze. 

Reputatie 7
Badge +18

@Jeroen2704

Je weet hopelijk dat je in dit geval (woning) een correctie moet toepassen voor het privé gebruik van je zakelijke internet abonnement?
Het TV gedeelte wordt sowieso als privé gebruik gezien.
Waarschijnlijk ben je duurder uit dan met een privé abonnement.

 

https://www.ondernemerscollectief.nl/blogs/welke-internetkosten-kun-je-aftrekken-als-ondernemer/

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet niet of je nog een vaste telefoon hebt alleen vroeger was het aanvragen van een tweede telefoonnummer voldoende om het modem om te wisselen. De V10A heeft maar 1 voip poort en de v10 of box12 hebben er twee. Of je daadwerkelijk een box12 zou moeten willen is een tweede punt en ben het redelijk eens met @Joep1965. 

Vaste telefonie is niet aan de orde. Anders had dat nog gekund idd. Het is ook nogal omslachtig om contract op te zeggen, als nieuwe klant terug te komen en de box 12 te krijgen. Is het me ook niet waard. Zoals ik aangaf ben ik verder echt wel tevreden over KPN en de diensten. Vind alleen deze situatie echt niet netjes van ze. 

U kunt zonder problemen gewoon een maandje 2 telefoonnummers nemen hoor. Hoeft u verder geen telefoon voor in huis te hebben.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Jeroen2704! Begrijpelijk dat je dit van je afschrijft. Het is ook niet netjes dat je een Box 12 toegezegd is, dat had mijn collega ook helemaal niet mogen doen want we kunnen de modems inderdaad niet zomaar omruilen. 😔
Dat kan ik dus niet regelen, wel denk ik met je mee: 

Als het nog geen 14 dagen geleden is dan kun je het abonnement nog annuleren. Dan ga je in elk geval weer terug naar je eerdere contract, mocht je die prettiger vinden. Je kunt hiervoor bellen met 0800-0403 en inspreken dat je wilt annuleren. 
De tips die hierboven al door de communityleden zijn gegeven kunnen je dan in elk geval hopelijk helpen met kostenbesparing. 😁

Wat Wifi6 betreft, dit is met name handig als je erg veel apparaten thuis hebt die op de wifi zitten. Zelf heb ik momenteel rond de 10 smartlampen, een TV, laptop, PC en smartphone die van de wifi gebruikmaken. Ik heb nog een Experia Box V10, dus geen Wifi6, en ik heb nooit problemen qua snelheid of apparaten die niet goed verbinding kunnen maken. Zonder Wifi6 kan het dus ook goed gaan. Er is op de site van Fritz!Box wat informatie over Wifi6 te vinden, mocht je het leuk vinden om er meer over te weten. 

Je geeft wel aan dat je graag snellere wifi wilt, merk je nu dat het traag is in huis? 

Hi @Sanne van KPN , dank voor je uitgebreide reactie! Ik laat de situatie zoals die is, dus ga niet annuleren. Ik blijf erbij dat ik erg teleurgesteld ben in de gang van zaken en dit niet had verwacht, temeer ook gelet op het feit dat ik jarenlang trouwe klant ben en nog nooit ergens over heb gezeurd. Wat dat betreft zijn nieuwe klanten beter af..

Om in te haken op je Wifi6 verhaal, de situatie hier is wel wat anders (3x laptop, 2x Apple TV Wifi, 60+ smart lampen, 3 wifi-camera’s, 3 iPads, 3 iPhones en 2x Xbox (laadpaal en zonnepanelen zijn volgens mij wel bekabeld aangesloten) die allemaal op het wifi-netwerk zitten. Niet altijd tegelijk, maar soms ook wel. De verbinding is verder stabiel en niet persé traag (250-300Mbit, bij 1Gbit abonnement). Mijn gevoel zegt dat er met Wifi6 meer uit te halen is. Ik kan uiteindelijk wel kiezen voor een Fritzbox, maar dan heb ik weer niets aan de SuperWifi punten die ik 2 jaar geleden voor best veel geld heb aangeschaft. 

Zoals gezegd, ik leg me er verder bij neer. Ik heb het van me afgeschreven, jullie kunnen niets voor me betekenen en de collega van je die me overhaalde om zakelijk aan te schaffen is niet integer (en dan druk ik me netjes uit :-)). Ik ga zo in ieder geval niet met m’n klanten om. 

Nogmaals dank voor je reactie. 

Hartelijke groet,

Jeroen

Reageer