Beantwoord

Box 12 update en kan nu geen custom mac adressen meer filteren

  • 9 December 2023
  • 9 reacties
  • 177 keer bekeken

Na een update van de experiabox12 is de optie om enkele macadressen te filteren voor toestemming om gebruik te maken van mijn modem-wifi niet meer te vinden. Ik had hem bij de vorige versie aangezet. Nu krijg ik een nieuwe printer en ben bang dat deze geen toegang kan krijgen tot mijn modem. Kpn al gebeld, maar die kon mij niet helpen.

icon

Beste antwoord door GeSp 9 December 2023, 19:24

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @lavendel2 

 

De optie om het mac filter in te stellen is inderdaad verdwenen na de laatste grote update en zou in een latere update weer terug moeten komen, zie ook dit topic voor meer informatie:

 

De instellingen van het mac filter zijn echter wel behouden gebleven maar je kan daar dus niets meer aan veranderen, de enige optie is de Box 12 een reset geven zodat alles van het mac filter gewist wordt, daarna zou je nieuwe Wifi apparaten weer moeten kunnen verbinden.

Resetten kan je als het goed is onder Systeem doen in de Box 12 zelf of via de opties onder Punt 2 op deze pagina:  https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

Het is gelukt om de Printer te installeren door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.

Hopelijk komt er toch spoedig een optie om die macadressen weer in te voeren. Voor de veiligheid en daar is de KPN toch ook mee bezig?

Reputatie 7
Badge +20

Top dat het gelukt is om hem toe te voegen @lavendel2!

De functionaliteit zal terug gaan komen, het is echter nog niet bekend wanneer dat gaat gebeuren. Ik wil je aanraden om de Product updates in de gaten te houden, daar wordt alle informatie over toekomstige updates en hun inhoud gedeeld!

Badge

Ik weet niet hoe ik moet reageren, maar het kan toch niet waar zijn, dat je na een update een reset moet uitvoeren om nieuwe MAC adressen toe te kunnen voegen.

Mijns inziens is een update bedoeld om de veiligheid te verhogen, functionaliteit te verbeteren of toe te voegen. Sleutelwoord hier is "beter”!. Niet om stappen terug te doen of als gebruiker terug naar af te moeten. 

Ik denk dat de echte oplossing is om een niet KPN modem/router aan te schaffen! 

Is er al een verwachting wanneer deze update gaat komen?

Reputatie 7
Badge +20

Ik vraag even na of er meer over bekend is @Klaas.M!

@Maja van KPN al nieuws

Reputatie 7
Badge +20

Nog niets concreets @Klaas.M, ze zijn er druk mee bezig maar kunnen niet aangeven wanneer de update uitgerold zal gaan worden. Als dat wel bekend is, laten we het weten via de product updates!

@Maja van KPN dit kan toch niet? Al maanden geen macfilter voor jullie klanten. En geen mogelijkheid een nieuw apparaat toe te voegen. Het lijkt me dat als er ‘druk’ aan gewerkt wordt, er inmiddels wel een tijdslijn is voor het uitrollen van de update. 
 

Iets als dit kan gebeuren na een update. Maar ik verwacht van een gerenomeerd bedrijf als KPN dat dit toch binnen een week wordt opgelost. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het weinig prioriteit voor jullie heeft. Ik wil mijn nieuwe telefoon aan mijn netwerk verbinden. Als ik hier nog lang op moet wachten stap ik over naar ziggo oid.

Reageer